.

Beantwoord

Ontvangen buitenlande sms en beltegoed op, hoe zit dat?

  • 4 July 2021
  • 3 reacties
  • 88 Bekeken

Mijn zoon van 11 heeft een nieuwe simkaart ontvangen. van 20 ontvangers buitenlandse nummers sms ontvangen. Binnen een uur zijn beltegoed op. Had zelf 1 bericht beantwoord met de vraag wat dit was.

 

Vertrouwens is laag om het beltegoed opnieuw op te waarderen.

Deze 20 nummers inmiddels op zijn toestel geblokkeerd. Is dit voldoende en hebben we recht op vergoeding in deze situatie??

icon

Beste antwoord door Daisy 6 July 2021, 16:50

Bekijk originele reactie

3 reacties

Hallo @hoflandrowin  

Vervelend om zoiets mee te maken in het begin voor jullie en je zoon. Lastig te zeggen of nummers blokkeren voldoende is als er verder niet meer informatie is gegeven.

Komen de sms uit 1 ander land of meerdere landen? Komen ze uit 1 ander land (buitenland) maar verschillende nummers?

Wat voor telefoon heeft uw zoon? Merk en type. 

Normaal gesproken krijg je alleen kosten bij versturen van een sms. Hier zal men bij Simyo mee moeten kijken. Een medewerker, een moderator meldt zich ook nog bij u.

Ik hoor graag van u en of dit u al wat heeft geholpen..

Reputatie 7
Badge +6

Misschien een optie om bellen in en naar het buitenland uit te zetten.

om dit soort kosten in de toekomst te voorkomen.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi hoflandwin,

 

Welkom op het Simyo forum, goed dat je contact opneemt.

 

Ontzettend balen dat dit gebeurd is, ik zie dat de optie om te kunnen bellen in/naar het buitenland inmiddels uit staat. Ik zie wel dat het om uitgaande sms'jes gaat, wellicht kun je nog voor de zekerheid checken of er een "vreemde" app op het toestel staat die dit eventueel zou doen? Thanks Ron H en Friesian voor jullie hulp!

 

Groetjes,

Daisy

Reageer