.

Vraag

Onbekende beller

  • 10 February 2012
  • 15 reacties
  • 3007 Bekeken

Badge
  • Startend Simyaan
  • 16 reacties
Ik heb sinds kort een andere telefoon, een htc cha cha. Daar voor had ik een nokia 6303. Vanaf de tweede week dat ik de htc had, word ik regelmatig gebeld door een onbekende beller. Als ik opneem hoor ik niks. Weet iemand hier een oplossing voor?

15 reacties

Badge
Hallo,
Volgens mij zijn er apps in de Android Market waarmee je een nummer kunt blokkeren. Zoek daar eens. Succes.
Badge +2
Hi Maria,

Het is helaas niet mogelijk dat wij één bepaald nummer kunnen blokkeren op het netwerk. In sommige toestellen is het mogelijk om dit vanuit het toestel te blokkeren. Wij adviseren je hiervoor de handleiding van je toestel te raadplegen. Ook zijn er inderdaad zoals April204 aangeeft applicaties om bepaalde nummers te blokkeren. Neem dus ook even een kijkje in de Android Market.

Groetjes,

Arie
Badge +1
Bij fixs.nl (is niet meer) konden zij wel een bepaalde beller blokkeren, ook al belde diegene zonder nummerherkenning. Degene welke jouw belt is, het nummer wel van bekend maar gaat op het moment eventjes "onder water" en zodoende komt het niet op je display te staan. Het leuke was dat je ook telefooncellen kon laten blokkeren. Het zou mooi zijn dat Simyo deze techniek ook zou aanbieden.
Reputatie 3
Badge +5
Dat je onbekend gebeld wordt ligt sowieso niet aan je telefoon. Ik zou een app downloaden zoals al aangegeven is.
Badge
Je moet toch het nummer weten als je dat via een App wilt blokkeren?

Mijn dochter van 12 heeft hetzelfde probleem met onbekende bellers en die vind dat helemaal niet leuk.
Kan Simyo aan de hand van het tijdstip van het bellen door de onbekende niet achter het nummer komen?
Badge +2
Hi Flavio,

Wanneer je telefonisch wordt lastiggevallen, kan je tien verschillende data en tijdstippen doorgeven van de ontvangen gesprekken. Het gesprek moet wel worden beantwoord anders wordt dit niet geregistreerd op het netwerk. Wij kunnen deze gegevens doorgeven aan de netwerkbeheerder, die de beller een waarschuwing geeft. Over het algemeen stopt het bellen dan.

Mocht dit niet het geval zijn, neem dan weer contact met ons op. Wij zorgen er dan voor dat er verdere stappen ondernomen worden om de overlast te stoppen.

Groetjes,

Arie
Lijkt me niet zo moeilijk om een applicatie te maken in "mijn simyo" met de keus of onbekende nummers doorgelaten mogen worden of geblokkeerd dienen te worden.
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum volvo,

Dit is helaas niet zomaar mogelijk, omdat de gegevens voor ons onbekend zijn. De bellende partij belt immers onbekend. Het blijft een kwestie van wegdrukken van het telefoonnummer of niet opnemen.

Groetjes,

Alex
Badge +1
Beste Alex,
Wanneer iemand anoniem belt is het nummer wel degelijk bekend. Bij Fixs werden ook nummers welke anoniem worden geblokkeerd. Wanneer iemand anoniem belt gaat het nummer onder water en komt alleen bij de eind gebuiker niet naar voren. Naar het alarmnummer kan ook anoniem gebeld worden terwijl het nummer wel verschijnt op de display.


Ik zat in het verleden bij Edutel, zij lieten anonieme nummers gewoon door, het maakte niet uit of iemand wel of niet anoniem belde.


Voorbeeld: Op het nummer 08004909 kun je gratis 10 minuten bellen om met "leuke" dames te bellen. Wanneer deze 10 minuten op zijn en je belt dit nummer anoniem, dan weten zij wel dat jij gebeld hebt en dat de 10 minuten op zijn. Anoniem of niet! Er was ooit een 0800 nummer waarbij ze jouw nummer lieten horen welke jij had. Zelfs telefooncellen van KPN Telecom hadden hun eigen nummer. Als je dat nummer belde ging de telefooncel niet over omdat KPN dit geblokkeerd had, maar dat was niet altijd het geval overigens.
Badge +1
08004909 of 08004901
Reputatie 5
Badge +10
Hoi vragen,

Het zal technisch gezien mogelijk kunnen zijn. Deze applicatie is voor Simyo echter niet zomaar te realiseren. Ik zal het in ieder geval door geven aan de betreffende afdeling.

Groetjes,

Alex
Badge +1
Via de vaste lijn, zijn er telecom aanbieders welke anonieme nummers kunt laten blokkeren. Zij horen dan een meldtekst om op een andere manier te gaan bellen. Nadeel hiervan is wel dat wanneer iemand uit het buitenland, en in dat land nummerherkenning niet ondersteund wordt, dat je die bellers ook uitsluit.
In mijn GSM van Sony-Ericsonn kan ik ook kiezen om bepaalde bellers te laten uitsluiten.
Badge
Iedereen bedankt voor het antwoorden. Ik kan dit nummer niet zelf blokkeren, als ik het menu oproep kan ik hem alleen verwijderen uit de oproepen of gedetailleerde oproepgeschiedenis opvragen waarin dan de datum, tijd en duur van de oproep staan.
Reputatie 3
Badge +5
Je kunt via het ''Oproepen'' menu, drukken op de android menu knop en dan kun je kiezen voor geblokkeerde bellers en een nummer toevoegen, als je het nummer weet tenminste.
Anonieme bellers kun je blokkeren met deze gratis Android app: https://market.android.com/details?id=com.flexaspect.android.everycallcontrol#?t=W251bGwsMSwxLDIxMiwiY29tLmZsZXhhc3BlY3QuYW5kcm9pZC5ldmVyeWNhbGxjb250cm9sIl0.
Bij de settings kun je aanvinken: ''Block private and unknown calls''
Badge
Ik weet het nummer helaas niet. De app die jij bedoelt is geen optie omdat ik soms wordt gebeld door mensen (bijv. ziekenhuis) die ook 'onbekend' zijn. Dan zou ik die oproepen ook niet meer ontvangen.

Reageer