.

Beantwoord

nummerbehoud van simyo naar simyo werkt niet

  • 29 November 2012
  • 17 reacties
  • 1453 Bekeken

Badge
Graag wil ik weten waarom ik mijn oude prepaid telefoonnummer niet kan overzetten naar sim only abonnement. Ik krijg foutmeldingen te zien bij nummerbehoud. "Huidige provider heeft geen geldig sim-nummer" of e.d. terwijl het toch om Simyo naar Simyo gaat??? En ik heb nog genoeg beltegoed op die prepaid staan. Ik ga ervan uit dat dat gewoon meegaat?

met vriendelijke groeten.
icon

Beste antwoord door Wayne 4 January 2013, 15:15

Bekijk originele reactie

17 reacties

Badge +6
Hoi Henkvandijk,

Ik heb het voor je bekeken in het systeem. Het telefoonnummer is overgezet van prepaid naar abonnement op 3 december.
Dit is handmatig gedaan door de technische afdeling. Je belt nu met je behouden telefoonnummer.
Badge
Dag Natascha,

Ik probeerde net mijzelf via een test te bellen vanaf een vaste lijn maar kreeg een "onbereikbaar" signaal. Waarom is mijn telefoonnummer nog niet bereikbaar?

Mvg, Henk van Dijk.

Beste henkvandijk,

Natascha heeft zojuist gereageerd op een topic getiteld 'Vraag nummerbehoud van simyo naar simyo werkt niet', waarop je bent geabonneerd in het Nummerbehoud forum.

Je vindt het topic op:
https://forum.simyo.nl/nummerbehoud-64/nummerbehoud-simyo-naar-simyo-werkt-niet-7296-new/

Dit is het bericht dat zojuist is geplaatst:
***************
Hoi Henkvandijk,

Ik heb het voor je bekeken in het systeem. Het telefoonnummer is overgezet van prepaid naar abonnement op 3 december.
Dit is handmatig gedaan door de technische afdeling. Je belt nu met je behouden telefoonnummer.
Badge
Goededag, mijn nummerbehoud is succesvol overgezet. Dank daarvoor. ...maar nu kan ik helemaalĀ  niet meer bellen of gebeld worden! Bel ik mijzelf via een vaste lijn, dan krijg ik de "buiten bereik/bestaat niet" geluiden te horen. Zou dit op de korte termijn opgelost kunnen worden. Ik ben inmiddels twee dagen niet bereikbaar.

mvg, Henk van Dijk
Reputatie 2
Badge +1
Hey henkvandijk2,

Zou je even jouw toestel uit en aan kunnen doen en vervolgens even kunnen laten weten of je weer gebruik vande aansluiting kan maken?
Badge
Hoi Wayne, nee hij doet het niet. Hij kan het Simyo netwerk niet vinden. Ik heb hem uit en weer aan gezet. Krijg nu op Android 4 de melding "beperkte dienst, alleen alarmnummers" te zien.

Groet, Henk.
Badge
Na nummeroverzetting kan ik nog steeds niet bellen. Waarom niet? Wat is er zo moeilijk aan! Geen Bereik, geen Simyo in de lijst aanbieders.

Mvg, Henk van Dijk
Reputatie 2
Badge +1
Hoi henkvandijk2,

Zou je jouw toestel nogmaals uit en in kunnen schakelen en mij even kunnen laten weten of het jou nu wel gelukt is?
Badge
Nog steeds geen bereik/geen telefoon. Zou iemand van de klantenservice hierop willen reageren???

mvg, HvD
Reputatie 5
Badge +10
Hoi henkvandijk2,

We hebben je gegevens gecontroleerd in ons systeem. Netwerktechnisch staat alles goed. Technisch gezien zou niets een verbinding met het KPN netwerk in de weg moeten staan. Kan je me daarom een privƩ bericht sturen met daarin je simkaartnummer?

Groetjes,

Alex
Hallo,

Ook ik heb een probleem met nummerbehoud van prepaid Simyo naar een Simyo sim only abonnement.
Ik wil graag mijn bestaande nummer behouden, maar het lukt me niet om dat aan te vragen.
Ik heb inmiddels bericht dat de aanvraag voor mijn sim only abonnement Ā is gehonoreerd.
Kunnen jullie me vertellen hoe ik nummerbehoud kan aanvragen?

gr

marijke
Reputatie 2
Badge +1
Welkom op het forum marijkew,

Indien je inlogt op jouw persoonlijke pagina via www.simyo.nl en vervolgens op de overzichtspagina de optie om over te stappen naar een abonnement aanklikt, kan je aangeven naar welk abonnement je over wenst te stappen. Hierna zal jouw aansluiting binnen 48 uur overgezet worden naar een abonnement.
Hallo,

Ik probeer van een simyo pre-paid naar een simyo sim-only abonnement overstappen. Vandaag heb ik mijn nieuwe sim kaart geactiveerd maar krijg nu een e-mail dat mijn nummer niet kan worden overgezet ivm het feit dat ik een een andere service provider op mijn pre-paid kaart heb. Nu moet ik wel zeggen dat ik KPN moest selcteren als service provider bij het afsluiten van mijn abonnement omdat Simyo in de lijst ontbrak !?

Wie kan dit voor mij snel en eenvoudig oplossen want ik wil toch echt wel mijn huidige nummer behouden.

Bvd voor jullie reactie.

Mvgr. Frida
Badge
Hallo,

Ik heb een mijn abonnement bij simyo een maand geleden opgezegd (nr: 0655995376). Nu heb ik een nieuw abonnement aangesloten, en wilde ik graag mijn oude nummer behouden. Dit werkt echter niet. Ik heb nu een startpakket binnen met het nummer 0610998066, dit wil ik graag overzetten naar mijn oude nummer. Simyo geeft aan dat dit niet kan.Ā 

Met vriendelijke groet
Badge
Hallo Natascha,

Ik zit met hetzelfde probleem. Ik heb een mijn abonnement bij simyo een maand geleden opgezegd (nr: 0655995376). Nu heb ik een nieuw abonnement aangesloten, en wilde ik graag mijn oude nummer behouden. Dit werkt echter niet. Ik heb nu een startpakket binnen met het nummer 0610998066, dit wil ik graag overzetten naar mijn oude nummer. Simyo geeft aan dat dit niet kan.

Met vriendelijke groet
Welkom op het forum marijkew,

Indien je inlogt op jouw persoonlijke pagina via www.simyo.nl en vervolgens op de overzichtspagina de optie om over te stappen naar een abonnement aanklikt, kan je aangeven naar welk abonnement je over wenst te stappen. Hierna zal jouw aansluiting binnen 48 uur overgezet worden naar een abonnement.


Beste Wayne, Bedankt voor jouw reactie. Maar hoe zit het dan met de SIM-kaart die ik al van jullie heb ontvangen met het tijdelijke nummer ? ik wil best de wijziging doorvoeren in mijn Simyo account zoals jij beschrijft, maar ik wil wel eerst zeker weten dat ik geen 2e abonnement hierdoor afsluit ! Waarom staat Simyo niet gewoon in de lijst met providers waaruit je kunt selecteren om het nummerbehoud uit te voeren bij het afsluiten van een abonnement ?

Bvd voor jouw spoedige reactie ! Mvgr. Frida
Welkom op het forum marijkew,

Indien je inlogt op jouw persoonlijke pagina via www.simyo.nl en vervolgens op de overzichtspagina de optie om over te stappen naar een abonnement aanklikt, kan je aangeven naar welk abonnement je over wenst te stappen. Hierna zal jouw aansluiting binnen 48 uur overgezet worden naar een abonnement.


Beste Wayne,

Ik heb zojuist de stappen uitgevoerd die jij had aanbevolen. Het is precies op deze manier dat ik mijn Simyo pre-paid naar een 1 jarig Simyo abonnement heb aangevraagd ! Het probleem is echter dat ik voor het behouden van mijn simyo pre-paid nummer uit een lijst met providers moest kiezen waar Simyo niet in voorkomt. Om deze reden loopt het overzetten van mijn nummerbehoud nu vast ! Ik heb nu dus al een nieuwe SIM kaart voor mijn abonnement thuis met een tijdelijk nummer, nu weet ik alleen niet hoe het nummer kan worden overgezet ! Kun je hiervoor svpĀ  zsm een oplossing aanbieden ok kun jij dit voor mij regelen ? Bvd voor jouw reactie

Mvgr. Frida
Reputatie 5
Badge +10
Hallo Natascha,

Ik zit met hetzelfde probleem. Ik heb een mijn abonnement bij simyo een maand geleden opgezegd (nr: 😉. Nu heb ik een nieuw abonnement aangesloten, en wilde ik graag mijn oude nummer behouden. Dit werkt echter niet. Ik heb nu een startpakket binnen met het nummer *, dit wil ik graag overzetten naar mijn oude nummer. Simyo geeft aan dat dit niet kan.

Met vriendelijke groet


Hoi Lotte Vogels,

Het is technisch niet mogelijk om van een Simyo abonnement naar een Simyo abonnement over te stappen. Daarom is je aanvraag afgewezen. Helaas kan hier niets aan veranderen.

Beste Wayne,

Ik heb zojuist de stappen uitgevoerd die jij had aanbevolen. Het is precies op deze manier dat ik mijn Simyo pre-paid naar een 1 jarig Simyo abonnement heb aangevraagd ! Het probleem is echter dat ik voor het behouden van mijn simyo pre-paid nummer uit een lijst met providers moest kiezen waar Simyo niet in voorkomt. Om deze reden loopt het overzetten van mijn nummerbehoud nu vast ! Ik heb nu dus al een nieuwe SIM kaart voor mijn abonnement thuis met een tijdelijk nummer, nu weet ik alleen niet hoe het nummer kan worden overgezet ! Kun je hiervoor svpĀ  zsm een oplossing aanbieden ok kun jij dit voor mij regelen ? Bvd voor jouw reactie

Mvgr. Frida


Hoi FBL,

Omdat je de simkaart al hebt geactiveerd, heb ik de technische dienst je aanvraag alsnog laten goedkeuren. Je kunt de nieuw bestelde simkaart dus straks gaan gebruiken met je te behouden telefoonnummer. Het telefoonnummer zal op 17/1/13 worden over gezet.

Groetjes,

Alex

Reageer