.

Beantwoord

NL-Alert

  • 4 February 2013
  • 6 reacties
  • 643 Bekeken

Badge
Hallo ik ben nieuw op dit forum, ook al ben ik al jaren als prepaid gebruiker een trouwe klant van Simyo.
Toch heb ik nu de volgende vraag, namelijk over NL-alert.
Hedenmorgen heb ik mijn oude Nokia mobiel volgens de richtlijnen van NL alert ingesteld om deze berichten te kunnen ontvangen.
Mijn mobiel stond tussen de ondersteunde mobieltjes, dus dacht ik waarom dan niet.
Om 12:00 moest er dan een eerste controle bericht via sma op mijn mobiel verschijnen, gelijk met het alarm buiten.
Helaas maar ik kreeg geen bericht. Ook mijn vrouw, die eveneens een gebruiker is van Simyo, en  welke een nieuwere mobiel heeft als ik, kreeg geen controle bericht via de sms.
Dus toch maar even bij veel gestelde vragen gekeken op de site van NL-alert. Hier zag ik dat alle anbieders van mobiele telefonie in Nederland dit ondersteunen. Behalve een twee tal aanbieders waaronder Vodafoon . Op onze site van Simyo kom ik hierover geen info tegen, of ik moet dit over het hooft hebben gezien. Daarom mijn vraag, kan iemand mijn vertellen of Simyo NL-alert onderseund ? Ik zou dit toch wel graag willen weten.
Bijvoorbaat mijn dank hiervoor !
icon

Beste antwoord door Alex 6 February 2013, 13:49

Bekijk originele reactie

6 reacties

Badge +1
Ja zelf wel het bericht ondersteund, maar ben geen pre-paid gebruiker...
Reputatie 1
Badge +2
Veel smartphonegebruikers hebben geen bericht ontvangen. Check RTL nieuws. KPN ondersteunt, dus aan Simyo ligt dit niet.
Badge
Veel smartphonegebruikers hebben geen bericht ontvangen. Check RTL nieuws. KPN ondersteunt, dus aan Simyo ligt dit niet.


Ja hier was ik al bang voor. Ik hoorde vanmorgen op het regio nieuws van omroep Friesland dat de meldkamer in Drachten geen problemen had ondervonden met het versturen van sms-jes.
En zoals zo van gebeurd gaat het daar wel goed, maar kunnen ze volgens mij niet controleren  of deze berichten wel bij de gebruikers binnen komen. We wachten dit dus maar rustig af lijkt me.
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Johan54,

We hebben begrepen dat de NL-alert sms een hoop zendmasten in Nederland niet bereikt heeft. Hierdoor is het mogelijk dat je geen sms bericht hebt ontvangen. Wij ondersteunen de optie wel. Op de veelgestelde vragen pagina van de NL alert website, kun je meer redenen vinden waardoor de sms mogelijk niet is aangekomen. Wij gaan er van uit dat het volgende maand volledig zou moeten werken, mits de telefoon geschikt is en goed staat ingesteld.

Ik heb dit topic in het juiste forum geplaatst.

Groetjes,

Alex
Badge
Hoi Johan54,

We hebben begrepen dat de NL-alert sms een hoop zendmasten in Nederland niet bereikt heeft. Hierdoor is het mogelijk dat je geen sms bericht hebt ontvangen. Wij ondersteunen de optie wel. Op de veelgestelde vragen pagina van de NL alert website, kun je meer redenen vinden waardoor de sms mogelijk niet is aangekomen. Wij gaan er van uit dat het volgende maand volledig zou moeten werken, mits de telefoon geschikt is en goed staat ingesteld.

Ik heb dit topic in het juiste forum geplaatst.

Groetjes,

Alex


Beste Alex, om reden even een wat late reactie op jou antwoord. het mobieltje wat ik gebruik is een oud nog goed werkende NOKIA  6070 pre-paid mobieltje. Volgens NL-altert moet dit mobielte geschiks zijn om het cell broadcast signaal te kunnen ontvangen. Ja ook kanaal 919 heb ik ingesteld. Desondanks geen bericht gekregen. Inmiddeels het dus inderdaat zo dat veel meer gebruikers geen bericht hebben gekregen, en er zit dan ook niet anders op om er op te wachten tot NL-alert de zaak wel in orde heeft. Ondanks dit toch nog bedankt voor het verhelderende antwoord.
Reputatie 5
Badge +10
Volgende maand weer een kans 🙂

Reageer