Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actieprijzen zijn geldig tot en met 30 november 2020. Deze actievoorwaarden gelden voor verschillende bundels.

  • Als je tijdens de actieperiode (tot en met 30 november 2020) kiest voor een van de actiebundels, betaal je het bijbehorende bedrag tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Als je een nieuwe bestelling plaatst, betaal je aansluitkosten van € 14,99.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Sticky

Nieuw bij Simyo VoLTE: bellen via het 4G netwerk [testers gezocht] (gesloten)


Reputatie 6
Badge +4

Hoi Allemaal,

Goed nieuws! Binnenkort kun je met Sim Only van Simyo bellen via 4G.

Testers gezocht

Omdat we zeker willen weten dat bellen via 4G goed werkt zijn we op zoek naar Sim Only klanten die dit willen testen. Lijkt het jou ook leuk om met ons mee te testen? Meld je dan aan door een reactie te plaatsen in dit topic. Als je je hebt aangemeld dan kun je in de week van 16 juli aan de slag met VoLTE! 🙂

Wat is bellen via 4G?

Met VoLTE (Voice over LTE) voer je telefoongesprekken via het 4G netwerk. Op dit moment maakt je telefoon gebruik van het 2G- of 3G-netwerk om een verbinding tot stand te brengen. Gebruik je 4G internet? Dan betekent dit dat je telefoon eerst moet terugschakelen naar 3G voordat je kunt gaan bellen. Hierdoor duurt het net iets langer voordat je verbinding maakt. Met de introductie van VoLTE is dat niet meer nodig.

Welke voordelen heeft VoLTE?

Bellen via 4G heeft een aantal voordelen ten opzichte van bellen via andere netwerken. We hebben ze hieronder voor je op een rijtje gezet:

• Het 4G signaal is sterker zodat je binnenshuis nóg beter bereik hebt.
• Je hoeft met VoLTE minder lang te wachten tot de telefoon overgaat.
• De gesprekskwaliteit is hoger.


Gebruik ik met VoLTE meer MB’s?

Met VoLTE gebruik je zoals gezegd het 4G netwerk, maar je maakt géén gebruik van internet. Je kunt je belminuten dus blijven gebruiken zoals je gewend bent. Bellen via 4G heeft dan ook geen invloed op je internetsnelheid.

Vanaf wanneer kan ik bellen over 4G?

Vanaf juli gaan we aan de slag met het mogelijk maken van VoLTE. We verwachten dat we begin september hier klaar mee zijn zodat iedereen met Sim Only kan gaan bellen over het 4G netwerk. Het is mogelijk dat dit wat langer kan duren.

Kan ik al eerder VoLTE gaan gebruiken?

Ja, dat kan! Wij zoeken namelijk testers. Kan je niet wachten tot het zover is en wil je als een van de eerste Simyo klanten gebruikmaken van VoLTE? Reageer dan nu op dit topic. De eerste 50 Sim Only klanten die zich aanmelden kunnen begin juli al testen hoe het is om te bellen via 4G!

Heb je hier nog vragen over? Stel die dan gerust in dit topic. :)

Groetjes,
Thomas

 

Edit 23 juni 2020:

Inmiddels zoeken wij geen testers meer en is deze functie live, mits jouw toestel daar ook geschikt voor is. 


118 reacties

Reputatie 6
Badge +3

Hoi Con Cathalina,

 

Welkom terug bij Simyo en op ons forum! Wat balen dat de VoLTE / VoWIFI functionaliteit nog niet naar behoren werken… 

 

Ben je al wat wijzer geworden uit het topic dat Groentjuh gedeeld heeft? Staan de opties voor 4G en WiFi bellen aan in jouw toestel? Het klopt inderdaad dat de simkaart eerst 24 uur in het toestel moet zitten, is dat ook het geval? Wellicht dat het probleem zich vanzelf oplost. Ik ben erg benieuwd naar jouw reactie! 

 

Bedankt Groentjuh en Friesian! 

 

Groetjes,

Tessanne

Reputatie 7
Badge +9

2 juni overgestapt. Ik hoor dat vowifi soms wel 24 uur nodig heeft om actief te worden. Het is goed dat je het meld, maar misschien dat het automagisch alsnog vandaag gaat werken.

Edit(Aanvulling, want @Friesian’s link zou ik gedeeld hebben en dat is niet zo! @Tessanne):

Zoals @Friesian al postte: dit topic had een vergelijkbaar probleem. Misschien dat ook hier nuttige tips in staan.

Graag gedaan. Intussen ben ik bezig met onderhoud aan mijn aquarium.🙂

Bedankt voor de link Friesian :)

Zal het draadje eens doorspitten.

Tja de functionaliteit is er wel maar toch komen er in de praktijk problemen voor.

Lees maar even dit topic.

@ Frisian,

daar ben ik dan mooi mee :(

Voordat ik van Vodafone weer terugkeerde naar SIMYO heb ik via WhatsApp contact gehad met SIMYO (met vermelding van m’n PostCode) en tijdens dat gesprek door de vertegenwoordiger van SIMYO impliciet bevestigd dat in mijn geval de VoLTE / VoWIFI functionaliteit werkzaam is.

 

Hier lopen al meer mensen tegenaan. FE hebben daar al melding van gemaakt.

Een vraag, maar eerst wat achtergrond.

Ik gebruik een iPhone7 met iOS 13.5.1 en bij ‘ instellingen’ staat ‘ bellen via wifi’  aan.

Ben als SIMYO gebruiker 4 jaar geleden verkast naar een gebied waar het bereik van de zendmasten wat te wensen overlaat (6005SG).

Hierdoor binnenshuis te vaak ‘geen bereik’ . Dit in eerste aanleg opgelost met een’gedoogde’ GSM repeater maar toen ik zo’n 2 jaar geleden, van overheidswege, gemaand werd om deze ‘work around’ terstond te verwijderen zat ik met een probleem…

Oplossing: VoLTE of VoWIFI.

Alleen die functionaliteit bood SIMYO toendertijd niet; overgestapt naar Vodafone (2 jarig contract) en binnenshuis 2 jaar lang perfect bereik.

Dus een 3 maand geleden eens gaan kijken of SIMYO inmiddels de VoLTE / VoWIFI functionaliteit had geintroduceerd. Desgevraagd werd mij dat bevestigd.

Dus sinds 02 juni weer terug bij SIMYO alleen ……

Ik heb niet het idee dat, in mijn situatie de VoLTE / VoWIFI functionaliteit echt werkt want het ‘ geen bereik’ fenomeen is weer terug.

Heb ik wat gemist om de VoLTE / VoWIFI functionaliteit op m’n mobieltje werkend te krijgen?

Anyone?

 

Reputatie 7
Badge +9
Dat is echter nog geen VoLTE of VoWIFI. HD staat voor "HD Voice". HD Voice kan ook over het 3G netwerk... Als je nog verbonden bent met het 4G / LTE netwerk, dan heb je VoLTE.
Badge
Bij mij staat er nu HD bij als ik bel.
Reputatie 5
Badge +4
Hoi Somme,

Dat moet helemaal goed komen! We houden je op de hoogte!

Groetjes,

Kevin
Badge
Dat is goed nieuws! Hopelijk zal dan ook de problemen met 4G slechte telefoonverbinding in huis opgelost gaan worden.
Ik wacht op het verlossende bericht!
Somme
Reputatie 7
Badge +9
Dat is natuurlijk goed en slecht nieuws! Het goede nieuws: binnenkort gaat VoLTE en Vo-wifi live. Het goede maar voor sommige slechte nieuws: Jullie hoeven niets te testen!

Ik hoop alleen dat deze binnenkort korter duurt dan deze binnenkort van 7 maanden terug:

Binnenkort kun je met Sim Only van Simyo bellen via 4G.

Testers gezocht[...]
Reputatie 7
Badge +10
Hoi allemaal,

Ik heb goed nieuws! De testfase gaat niet meer door, aangezien VoltE en Vo-wifi binnenkort live gaan. Ik kan nog niets zeggen over de exacte ingangsdatum, maar het zal op korte termijn allemaal gaan gebeuren! Ik zal iedereen in dit topic hier ook van op de hoogte houden.

Groetjes,
Jihane
Reputatie 7
Bij KPN werkt het alleen met geschikte telefoons van iPhone, Samsung, Huawei, LG en Sony.
https://www.kpn.com/beleef/mobiel/supersnel-bellen-over-het-4g-netwerk-van-kpn.htm
Waarom zoeken jullie testers? Bij KPN zijn VoLTE en Vo-WIFI toch al operationeel?
Reputatie 6
Badge +5
Hi alexnero,

Leuk dat je mee wilt doen! Je bent nog op tijd 🙂 Jihane zal ervoor zorgen dat je wordt toegevoegd.

Groetjes,

Niels
Badge +2
Hoi Thomas, ik zou graag ook mee willen doen. Ben ik nog op tijd? Ik heb een Samsung S9+
Reputatie 7
Badge +10
Hi allen!

We zijn ermee bezig 🙂 Het is een onderwerp waar we met z'n allen heel druk zijn. Het heeft met heel veel factoren te maken wanneer we nou echt live kunnen gaan hiermee. Maar zoals beloofd: ik hou jullie op de hoogte!

Groetjes,
Jihane
Reputatie 7

Er is nog veel overleg gaande hierover!

Ze vergaderen zich suf 😁
Hallo forum moderators,

is er al iets bekend we horen en zien niks van jullie.
Reputatie 7
Badge +9
Is inmiddels al het een en ander bekend over wanneer deze proef zou kunnen gaan beginnen?
Reputatie 5
Badge +4
Hoi SafariMarcel,

Ik heb je op de lijst gezet! :D

Groetjes,

Kevin
Graag zou ik graag aan de testerlijst worden toegevoegd
Reputatie 6
Badge +5
Dat is zeker mogelijk, Gogol! Ik heb je telefoonnummer aan Jihane doorgegeven. We zijn druk bezig met alles regelen voor deze test, Ron H. Nog heel even geduld :)

Groetjes,
Niels

Reageer