.

Nieuw bij Simyo VoLTE: bellen via het 4G netwerk [testers gezocht] (gesloten)


Reputatie 6
Badge +4

Hoi Allemaal,

Goed nieuws! Binnenkort kun je met Sim Only van Simyo bellen via 4G.

Testers gezocht

Omdat we zeker willen weten dat bellen via 4G goed werkt zijn we op zoek naar Sim Only klanten die dit willen testen. Lijkt het jou ook leuk om met ons mee te testen? Meld je dan aan door een reactie te plaatsen in dit topic. Als je je hebt aangemeld dan kun je in de week van 16 juli aan de slag met VoLTE! 🙂

Wat is bellen via 4G?

Met VoLTE (Voice over LTE) voer je telefoongesprekken via het 4G netwerk. Op dit moment maakt je telefoon gebruik van het 2G- of 3G-netwerk om een verbinding tot stand te brengen. Gebruik je 4G internet? Dan betekent dit dat je telefoon eerst moet terugschakelen naar 3G voordat je kunt gaan bellen. Hierdoor duurt het net iets langer voordat je verbinding maakt. Met de introductie van VoLTE is dat niet meer nodig.

Welke voordelen heeft VoLTE?

Bellen via 4G heeft een aantal voordelen ten opzichte van bellen via andere netwerken. We hebben ze hieronder voor je op een rijtje gezet:

• Het 4G signaal is sterker zodat je binnenshuis nóg beter bereik hebt.
• Je hoeft met VoLTE minder lang te wachten tot de telefoon overgaat.
• De gesprekskwaliteit is hoger.


Gebruik ik met VoLTE meer MB’s?

Met VoLTE gebruik je zoals gezegd het 4G netwerk, maar je maakt géén gebruik van internet. Je kunt je belminuten dus blijven gebruiken zoals je gewend bent. Bellen via 4G heeft dan ook geen invloed op je internetsnelheid.

Vanaf wanneer kan ik bellen over 4G?

Vanaf juli gaan we aan de slag met het mogelijk maken van VoLTE. We verwachten dat we begin september hier klaar mee zijn zodat iedereen met Sim Only kan gaan bellen over het 4G netwerk. Het is mogelijk dat dit wat langer kan duren.

Kan ik al eerder VoLTE gaan gebruiken?

Ja, dat kan! Wij zoeken namelijk testers. Kan je niet wachten tot het zover is en wil je als een van de eerste Simyo klanten gebruikmaken van VoLTE? Reageer dan nu op dit topic. De eerste 50 Sim Only klanten die zich aanmelden kunnen begin juli al testen hoe het is om te bellen via 4G!

Heb je hier nog vragen over? Stel die dan gerust in dit topic. :)

Groetjes,
Thomas

 

Edit 23 juni 2020:

Inmiddels zoeken wij geen testers meer en is deze functie live, mits jouw toestel daar ook geschikt voor is. 


118 reacties

Reputatie 1
Badge +2
Hoi Thomas, ik zou graag ook mee willen doen. Ben ik nog op tijd? Ik heb een Samsung S9+
Reputatie 6
Badge +5
Hi alexnero,

Leuk dat je mee wilt doen! Je bent nog op tijd 🙂 Jihane zal ervoor zorgen dat je wordt toegevoegd.

Groetjes,

Niels
Waarom zoeken jullie testers? Bij KPN zijn VoLTE en Vo-WIFI toch al operationeel?
Bij KPN werkt het alleen met geschikte telefoons van iPhone, Samsung, Huawei, LG en Sony.
https://www.kpn.com/beleef/mobiel/supersnel-bellen-over-het-4g-netwerk-van-kpn.htm
Reputatie 7
Badge +10
Hoi allemaal,

Ik heb goed nieuws! De testfase gaat niet meer door, aangezien VoltE en Vo-wifi binnenkort live gaan. Ik kan nog niets zeggen over de exacte ingangsdatum, maar het zal op korte termijn allemaal gaan gebeuren! Ik zal iedereen in dit topic hier ook van op de hoogte houden.

Groetjes,
Jihane
Reputatie 7
Badge +9
Dat is natuurlijk goed en slecht nieuws! Het goede nieuws: binnenkort gaat VoLTE en Vo-wifi live. Het goede maar voor sommige slechte nieuws: Jullie hoeven niets te testen!

Ik hoop alleen dat deze binnenkort korter duurt dan deze binnenkort van 7 maanden terug:

Binnenkort kun je met Sim Only van Simyo bellen via 4G.

Testers gezocht[...]
Badge
Dat is goed nieuws! Hopelijk zal dan ook de problemen met 4G slechte telefoonverbinding in huis opgelost gaan worden.
Ik wacht op het verlossende bericht!
Somme
Reputatie 5
Badge +4
Hoi Somme,

Dat moet helemaal goed komen! We houden je op de hoogte!

Groetjes,

Kevin
Badge
Bij mij staat er nu HD bij als ik bel.
Reputatie 7
Badge +9
Dat is echter nog geen VoLTE of VoWIFI. HD staat voor "HD Voice". HD Voice kan ook over het 3G netwerk... Als je nog verbonden bent met het 4G / LTE netwerk, dan heb je VoLTE.

Een vraag, maar eerst wat achtergrond.

Ik gebruik een iPhone7 met iOS 13.5.1 en bij ‘ instellingen’ staat ‘ bellen via wifi’  aan.

Ben als SIMYO gebruiker 4 jaar geleden verkast naar een gebied waar het bereik van de zendmasten wat te wensen overlaat (6005SG).

Hierdoor binnenshuis te vaak ‘geen bereik’ . Dit in eerste aanleg opgelost met een’gedoogde’ GSM repeater maar toen ik zo’n 2 jaar geleden, van overheidswege, gemaand werd om deze ‘work around’ terstond te verwijderen zat ik met een probleem…

Oplossing: VoLTE of VoWIFI.

Alleen die functionaliteit bood SIMYO toendertijd niet; overgestapt naar Vodafone (2 jarig contract) en binnenshuis 2 jaar lang perfect bereik.

Dus een 3 maand geleden eens gaan kijken of SIMYO inmiddels de VoLTE / VoWIFI functionaliteit had geintroduceerd. Desgevraagd werd mij dat bevestigd.

Dus sinds 02 juni weer terug bij SIMYO alleen ……

Ik heb niet het idee dat, in mijn situatie de VoLTE / VoWIFI functionaliteit echt werkt want het ‘ geen bereik’ fenomeen is weer terug.

Heb ik wat gemist om de VoLTE / VoWIFI functionaliteit op m’n mobieltje werkend te krijgen?

Anyone?

 

Hier lopen al meer mensen tegenaan. FE hebben daar al melding van gemaakt.

@ Frisian,

daar ben ik dan mooi mee :(

Voordat ik van Vodafone weer terugkeerde naar SIMYO heb ik via WhatsApp contact gehad met SIMYO (met vermelding van m’n PostCode) en tijdens dat gesprek door de vertegenwoordiger van SIMYO impliciet bevestigd dat in mijn geval de VoLTE / VoWIFI functionaliteit werkzaam is.

 

Tja de functionaliteit is er wel maar toch komen er in de praktijk problemen voor.

Lees maar even dit topic.

Bedankt voor de link Friesian :)

Zal het draadje eens doorspitten.

Graag gedaan. Intussen ben ik bezig met onderhoud aan mijn aquarium.🙂

Reputatie 7
Badge +9

2 juni overgestapt. Ik hoor dat vowifi soms wel 24 uur nodig heeft om actief te worden. Het is goed dat je het meld, maar misschien dat het automagisch alsnog vandaag gaat werken.

Edit(Aanvulling, want @Friesian’s link zou ik gedeeld hebben en dat is niet zo! @Tessanne):

Zoals @Friesian al postte: dit topic had een vergelijkbaar probleem. Misschien dat ook hier nuttige tips in staan.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Con Cathalina,

 

Welkom terug bij Simyo en op ons forum! Wat balen dat de VoLTE / VoWIFI functionaliteit nog niet naar behoren werken… 

 

Ben je al wat wijzer geworden uit het topic dat Groentjuh gedeeld heeft? Staan de opties voor 4G en WiFi bellen aan in jouw toestel? Het klopt inderdaad dat de simkaart eerst 24 uur in het toestel moet zitten, is dat ook het geval? Wellicht dat het probleem zich vanzelf oplost. Ik ben erg benieuwd naar jouw reactie! 

 

Bedankt Groentjuh en Friesian! 

 

Groetjes,

Tessanne

Reageer