.

Nieuw bij Simyo VoLTE: bellen via het 4G netwerk [testers gezocht] (gesloten)


Reputatie 6
Badge +4

Hoi Allemaal,

Goed nieuws! Binnenkort kun je met Sim Only van Simyo bellen via 4G.

Testers gezocht

Omdat we zeker willen weten dat bellen via 4G goed werkt zijn we op zoek naar Sim Only klanten die dit willen testen. Lijkt het jou ook leuk om met ons mee te testen? Meld je dan aan door een reactie te plaatsen in dit topic. Als je je hebt aangemeld dan kun je in de week van 16 juli aan de slag met VoLTE! 🙂

Wat is bellen via 4G?

Met VoLTE (Voice over LTE) voer je telefoongesprekken via het 4G netwerk. Op dit moment maakt je telefoon gebruik van het 2G- of 3G-netwerk om een verbinding tot stand te brengen. Gebruik je 4G internet? Dan betekent dit dat je telefoon eerst moet terugschakelen naar 3G voordat je kunt gaan bellen. Hierdoor duurt het net iets langer voordat je verbinding maakt. Met de introductie van VoLTE is dat niet meer nodig.

Welke voordelen heeft VoLTE?

Bellen via 4G heeft een aantal voordelen ten opzichte van bellen via andere netwerken. We hebben ze hieronder voor je op een rijtje gezet:

• Het 4G signaal is sterker zodat je binnenshuis nóg beter bereik hebt.
• Je hoeft met VoLTE minder lang te wachten tot de telefoon overgaat.
• De gesprekskwaliteit is hoger.


Gebruik ik met VoLTE meer MB’s?

Met VoLTE gebruik je zoals gezegd het 4G netwerk, maar je maakt géén gebruik van internet. Je kunt je belminuten dus blijven gebruiken zoals je gewend bent. Bellen via 4G heeft dan ook geen invloed op je internetsnelheid.

Vanaf wanneer kan ik bellen over 4G?

Vanaf juli gaan we aan de slag met het mogelijk maken van VoLTE. We verwachten dat we begin september hier klaar mee zijn zodat iedereen met Sim Only kan gaan bellen over het 4G netwerk. Het is mogelijk dat dit wat langer kan duren.

Kan ik al eerder VoLTE gaan gebruiken?

Ja, dat kan! Wij zoeken namelijk testers. Kan je niet wachten tot het zover is en wil je als een van de eerste Simyo klanten gebruikmaken van VoLTE? Reageer dan nu op dit topic. De eerste 50 Sim Only klanten die zich aanmelden kunnen begin juli al testen hoe het is om te bellen via 4G!

Heb je hier nog vragen over? Stel die dan gerust in dit topic. :)

Groetjes,
Thomas

 

Edit 23 juni 2020:

Inmiddels zoeken wij geen testers meer en is deze functie live, mits jouw toestel daar ook geschikt voor is. 


118 reacties

Naja, vroeg het mij af. Ik had het nooit eerder gezien dus dacht dat het toch stiekem ergens met VOLTE te maken had. 😃
Reputatie 6
Badge +4
Naja, vroeg het mij af. Ik had het nooit eerder gezien dus dacht dat het toch stiekem ergens met VOLTE te maken had. :D

Het had zomaar gekund. 🙂 Trouwens wel fijn dat je telefoon al HD calling 'pakt' want dat is al een aardige vooruitgang.
Kunnen jullie mij ook op de lijst met testers zetten?
Jullie mogen mij (graag zelfs) op de lijst zetten als tester!

Naja, vroeg het mij af. Ik had het nooit eerder gezien dus dacht dat het toch stiekem ergens met VOLTE te maken had. :DHet had zomaar gekund. 🙂 Trouwens wel fijn dat je telefoon al HD calling 'pakt' want dat is al een aardige vooruitgang.


Alleen naar mobiel. klopt dat?
Reputatie 6
Badge +4
Hoi Camouflage en HvD,

Leuk jullie op het Simyo Forum te zien, welkom! 🙂

Jullie staan op de lijst. Zodra er meer bekend is over het aanzetten van VoLTE en over het testen dan lezen jullie dat in dit topic. :)

Alleen naar mobiel. klopt dat?

Voor zover ik weet maakt het niet zoveel uit of je naar mobiel of een vaste lijn belt. Het gaat immers om de verbinding die jij met je telefoon maakt. Ik vraag dit nog even na volgende week en dan kom ik er op terug.

Groetjes,
Thomas
Ben benieuwd want ik heb het nu alleen nog maar gezien als ik naar mobiele nummers bel.

Fijn weekend 🙂
Onlangs las ik een berich dat; Je belt alleen 4G als degene die je aan de lijn hebt ook 4G heeft. Zoniet dan valt de verbinding terug naar 3G.
Reputatie 7
Badge +6
Onlangs las ik een berich dat; Je belt alleen 4G als degene die je aan de lijn hebt ook 4G heeft. Zoniet dan valt de verbinding terug naar 3G.


Hier is het eea al over geroepen in dit topic.
Reputatie 6
Badge +4
Hi Iedereen,

Wat een goede vragen over VoLTE! 🙂 Ik heb het nagevraagd en daar heb ik weer wat nieuws van geleerd. Het maakt inderdaad uit of je verbind met iemand die ook 4G/VoLTE heeft of niet. Hieronder zet ik het even op een rijtje.

Bellen naar iemand met VoLTE > alle voordelen VoLTE/bellen via 4G
Gebeld worden door iemand met VoLTE > alle voordelen VoLTE/bellen via 4G

Bellen naar iemand zonder VoLTE of vaste telefoonlijn > Verbinding komt snel tot stand, gesprekskwaliteit afgestemd op de minst goede verbinding
Gebeld worden door iemand zonder VoLTE of vaste telefoonlijn > Verbinding komt langzamer tot stand, gesprekskwaliteit afgestemd op de minst goede verbinding

Het is dus zo dat de minst goede verbinding de bepalende factor is. Wel heb je als VoLTE beller dus altijd het voordeel dat je verbinding snel tot stand komt en ook internet op 4G blijft draaien tijdens je gesprek.

Als hier nog vragen over zijn, stel ze gerust ik zoek het graag voor jullie uit! :)

Groetjes,
Thomas
Hallo Thomas,

Heb ik een internetbundel nodig om te kunnen bellen over 4G?. Heb namelijk alleen een belbundel sim only abonnement.
Reputatie 6
Badge +5
Hi Orphanmountain,

Voor het bellen met 4G heb je geen internetbundel nodig 🙂 Je kan gewoon gebruik maken van je belbundel! Heb je hier verder nog vragen over?

Groetjes,
Niels
Is het nog mogelijk om deel te nemen, dan wil ik graag testen!
Reputatie 6
Badge +4
Hi Gerben79,

Welkom terug op het Simyo Forum! :)

Leuk dat je mee wilt doen! Je kunt je nog steeds aanmelden hoor, ik zal je op de lijst deelnemers zetten. Zoals je hierboven hebt gelezen is het nog niet bekend wanneer we precies van start gaan. Zodra we meer weten krijg je dat van ons te horen uiteraard.

Heb je hier nog vragen over voor nu? :)

Groetjes,
Thomas
Badge +2
Hoi Thomas,

Ik zou ook graag VoLTE willen testen met mijn OnePlus 6.

Groetjes
Reputatie 6
Badge +5
Hi nikostweak,

Leuk! Thomas is momenteel op vakantie. Ik zal het in ieder geval aan hem doorgeven :)

Groetjes,
Niels
Badge
Jo hier is nog een enthousiaste tester in afwachting voor VoLTE als er nog plek is.
Reputatie 6
Badge +4
Hi Leofa,

Welkom op het Simyo Forum! 🙂

Helemaal mooi, je staat nu op het lijstje met testers. Zoals je eerder wellicht al gelezen hebt is het nog niet bekend wanneer we precies van start gaan. Via dit topic houden we je op de hoogte zodra er meer bekend is!

Groetjes,
Thomas
Hoi,

Is het nog mogelijk om (met een tijdelijk nummer tot 23/11, daarna volgt nummerbehoud) me aan te melden voor VoLTE?
Reputatie 7
Badge +10
Hi Kme,

Zeker weten! 🙂 Ik zet je op de lijst! Je zult dan straks met je andere nummer ook gebruik ervan kunnen maken.

Groetjes,
Jihane
Is er wat meer bekend inmiddels?
Reputatie 7
Badge +10
Hi Ray,

Nog niet! Ik hoop binnen de komende weken meer te weten te komen, en zal het dan ook meteen hier plaatsen.

Groetjes,
Jihane
Als het nog kan, dan wil ik wel meedoen met deze test 😊
Hi Ray,

Nog niet! Ik hoop binnen de komende weken meer te weten te komen, en zal het dan ook meteen hier plaatsen.

Groetjes,
Jihane


Twee weken zijn voorbij 😛
Vaag, ik las binnen 2 weken. 🤓

Reageer