Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actieprijzen zijn geldig tot en met 30 november 2020. Deze actievoorwaarden gelden voor verschillende bundels.

  • Als je tijdens de actieperiode (tot en met 30 november 2020) kiest voor een van de actiebundels, betaal je het bijbehorende bedrag tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Als je een nieuwe bestelling plaatst, betaal je aansluitkosten van € 14,99.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Sticky

Nieuw bij Simyo VoLTE: bellen via het 4G netwerk [testers gezocht] (gesloten)



Toon eerste bericht

118 reacties

Reputatie 6
Badge +4
Hoi Galerius,

Leuk je weer op het Simyo Forum te zien! 🙂 Natuurlijk kun je mee doen, je staat op de lijst!

@jgeurts Ha! Ik begrijp dat je niet kan wachten om het uit te proberen! :)

Eind deze week wordt VoLTE voor alle testers aangezet dus vanaf dan kun je gaan testen.

Als jullie nog vragen hebben, laat het dan gerust weten!

Groetjes,
Thomas
Ik doe graag mee met deze test! Ik heb een samsung s6 en binnenkort waarschijnlijk een oneplus6.Hoor graag of het mogelijk is!
Reputatie 7
Badge +9
Ik moet me terugtrekken, omdat mijn S7 dual SIM een buitenlandse ROM heeft zou ik mijn toestel eerst moeten flashen. Hierdoor verlies ik de garantie.
Ik heb geprobeerd met 1 SIM, maar ook dan is de VoLTE optie niet beschikbaar.
Reputatie 5
Badge +5
Hoi Robert89,

Leuk dat je mee wilt doen! We zetten je op de lijst! 😃

Jammer dat je niet mee kunt doen, Franswon! Uiteraard snap ik dat je de garantie niet wilt verliezen. :)

Groetjes,
Els
Reputatie 7
Zijn we inmiddels al begonnen?

Thomas schreef vorige week:
Eind deze week wordt VoLTE voor alle testers aangezet dus vanaf dan kun je gaan testen.

Want ik zie geen veranderingen.
Reputatie 2
Badge +3
Zijn we inmiddels al begonnen?

Thomas schreef vorige week:
Eind deze week wordt VoLTE voor alle testers aangezet dus vanaf dan kun je gaan testen.

Want ik zie geen veranderingen.


Dat vraag ik mij ook af?
Reputatie 6
Badge +6
Hoi Orphanmountain,

Leuk dat je ons op het Simyo Forum gevonden hebt, welkom! 🙂 Je staat nu op de lijst van deelnemers. Binnenkort kun je VoLTE gaan gebruiken, je kunt zien dat het werkt als je tijdens het bellen nog steeds 4G komt te staan in je telefoonscherm inderdaad. Je zult het (waarschijnlijk) direct merken doordat de gesprekskwaliteit veel beter is. Als je nog vragen hebt dan weet je ons te vinden!

@
Gisteren nog nagekeken maar geen 4G in het scherm bij gesprek.

Hoi Orphanmountain,

Leuk dat je ons op het Simyo Forum gevonden hebt, welkom! 🙂 Je staat nu op de lijst van deelnemers. Binnenkort kun je VoLTE gaan gebruiken, je kunt zien dat het werkt als je tijdens het bellen nog steeds 4G komt te staan in je telefoonscherm inderdaad. Je zult het (waarschijnlijk) direct merken doordat de gesprekskwaliteit veel beter is. Als je nog vragen hebt dan weet je ons te vinden!

@
Gisteren nog nagekeken maar geen 4G in het scherm bij gesprek.

Hoi Ron,

Klopt nog geen 4G icoontje tijdens het bellen vermoed dat het nog niet geactiveerd is. Misschien kan Thomas hier meer duidelijkheid in verschaffen. Zou handig zijn om op dit forum aan te geven dat het volte gebeuren is ingeschakeld voor de testers.
Reputatie 6
Badge +4
Goede vraag Ray! 🙂 Ik heb nog geen bericht gehad of / dat VoLTE inmiddels aan zou staan al. Daarom heb ik mijn collega die met VoLTE bezig is gevraagd wat de stand van zaken is. Zodra ik meer weet horen jullie het uiteraard. 🙂
Reputatie 2
Badge +3
Volgens mij werkt het nu 😊

Ze waren bij KPN vergeten het knopje om te zetten 😄
Volgens mij werkt het nu 😊

Ze waren bij KPN vergeten het knopje om te zetten 😄

Hallo jgeurts,

Hier nog niet geen 4Gicoontje bij het bellen.
Reputatie 2
Badge +3
Ik moet mij verontschuldigen. Inderdaad nog geen 4g gesprekken. Ik dacht even 4G te hebben gezien, maar de gesprekken lopen nog over 3G.

Het knopje is nog niet omgezet 😄
Reputatie 6
Badge +4
Hoi Iedereen,

Het was zo mooi geweest als VoLTE inmiddels mogelijk was al. Ik moet me helaas ook verontschuldigen want helaas gaat het (flink) wat langer duren dan verwacht. Bij het 'omzetten van het knopje' zijn ze op een aantal obstakels gestuit helaas. Zo ging het onder andere mis met de registratie van je verbruik en dat is natuurlijk niet handig. De verwachting is dat het ruim 2 maanden gaat duren voordat dit en de andere struikelblokken zijn verholpen.

Nu voelt het een beetje alsof ik jullie blij gemaakt heb met een dode mus. Daarom heb ik jullie allemaal een bundel van 1000 MB cadeau gedaan. Zo kun je in ieder geval via 4G (en met apps als WhatsApp of Viber) over internet bellen of je hebt gewoon wat extra MB's voor het geval je ze nodig hebt. Het enige dat je hoeft te doen om de MB's te kunnen gebruiken is ze even via Mijn Simyo te activeren. In de overzichtspagina kun je de bundel activeren via de link die je ziet staan bij het cadeautje. Mocht je hier nog vragen over hebben dan kun je die hier stellen natuurlijk.

Zodra we weer nieuws hebben over VoLTE dan zal ik dat hier laten weten, hou het forum dus goed in de gaten. :)

Groetjes,
Thomas
Reputatie 7
Badge +9
Jammer dat nog niet alles klaar bleek te zijn voor deze test. Gelukkig is dat precies waar een test voor is. Wel jammer dat verwacht wordt dat het nog 2 maanden duurt, voordat deze struikelblokken zijn opgelost.

Bedankt voor de MBs voor het "bellen via 4g"! Ik laat het cadeautje nog nog even staan, want ik denk dat ik de resterende 45% maand nog wel doorkom met de resterende 92.85% van mijn databundel. (Doorgaans gebruik tussen de 5 en 20% van mijn databundel 🤔)
Kan ik me nog aanmelden?
Reputatie 6
Badge +4
Hi Hocuspocus,

Leuk dat je ook op het Simyo Forum te vinden bent, welkom! 🙂

Je kunt je zeker nog aanmelden, bij dezen heb ik je op de lijst gezet. Zoals je hierboven leest gaat het wel nog even duren voordat we van start kunnen met de test. Zodra alles gereed is dan kun je dat hier lezen op het forum. 🙂 Als je nog vragen hebt dan weet je ons te vinden.

Groetjes,
Thomas
Ik zou mij graag als tester aan willen melden. In mijn regio is het 2G/3G signaal zwak. Ik zou daarom graag van het 4G netwerk gebruik maken om te bellen. Ik ben in het bezit van een OnePlus 5 en heb VoLTE geactiveerd.
Reputatie 6
Badge +4
Hoi sapver,

Van harte welkom op het Simyo Forum! 🙂 Tof dat je ook mee wilt gaan testen, zeker als je via het 2G of 3G netwerk niet goed bereikbaar bent kan bellen over 4G uitkomst bieden. Ik zet je naam op mijn lijstje!

Groetjes,
Thomas
Reputatie 7
@Thomas ,

Bedankt veur die bloemen 1000 MB, ik bewaar hem ook nog even.

Jammer dat VOLTE nog niet werkt. Maar net als wat @Groentjuh schreef, het is goed dat dit soort dingen nu naar voren komen, daarom heet het ook testen. :)

Wel jammer dat het twee maanden kan duren 😛
Reputatie 6
Badge +4
@Thomas Maar net als wat @Groentjuh schreef, het is goed dat dit soort dingen nu naar voren komen, daarom heet het ook testen. :)

Wel jammer dat het twee maanden kan duren :P


Precies! Dat laat maar weer eens zien hoe belangrijk een test(fase) is! 🙂 Laten we hopen dat het ze wat eerder klaar zijn ermee. We wachten het af! 😃
Reputatie 7
Badge +9

@Thomas Maar net als wat @Groentjuh schreef, het is goed dat dit soort dingen nu naar voren komen, daarom heet het ook testen. :)

Wel jammer dat het twee maanden kan duren :P
Precies! Dat laat maar weer eens zien hoe belangrijk een test(fase) is! 🙂 Laten we hopen dat het ze wat eerder klaar zijn ermee. We wachten het af! :D



Helemaal mee eens @Thomas , was het ook maar met de editor gebeurd. Probeer een gedeelte van de quote te plaatsen maar bij het achterwaarts wissen gaat het fout zodra de mention functie wordt gebruikt.
Kan ik opnieuw beginnen. Noodgedwongen kan ik alleen via mijn mobiel reageren.
Reputatie 7
@Thomas

Ik belde vanmorgen een collega van mij op zijn mobiel. Tijdens het gesprek verscheen er HD voor de gesprekstijd. Zal VOLTE dan toch deels werken?

Ik heb het zojuist nogmaals getest met een vast nummer en toen zag ik het niet. Toen weer getest met een andere collega op zijn mobiel en zag ik het wel. Ik heb er een printscreen van gemaakt. Wel zag ik dat mijn 4G+ internetverbinding naar 3G / H+ ging.

rara politiepet 👮🏼

Reputatie 7
Badge +9
HD voice is er volgens mij stiekem al langer. Ik heb het met een collega ook al eens gezien, maanden geleden.
Reputatie 7
Zag het voor het eerst. En bel vaak met oortjes in als ik bijvoorbeeld thuis een klantenservice of vrienden bel.
Reputatie 6
Badge +4
Goeie vraag! 😃 HD calling is inderdaad al langer, maar 't is nog niet bellen over 4G.

Als het goed is (en als je 4G internet gebruikt) dan zie je dat je telefoon terugschakelt naar 3G of H+ zodra je gaat bellen. Dat is een van de dingen die met VoLTE straks niet meer hoeft, en waardoor bellen 'sneller' gaat straks. In je screenshot zie ik bovenaan H+ staan dat is als het ware 3,75G.

Reageer