.

Beantwoord

Mobiel netwerk niet beschikbaar

  • 20 February 2013
  • 7 reacties
  • 5286 Bekeken

http://[url=http://[url=http://][/url]][/url]Hallo, 

Sinds vanmorgen heeft mijn mobiel geen netwerk meer. Als ik wil bellen geeft de telefoon een meldingen met: Mobiel netwerk niet beschikbaar.
De telefoon heeft wel ontvangst, maar alleen noodoproepen. Ook geen internetverbinding.
Mijn vraag is, waar kan dit aan liggen?

m.v.g. Lars
icon

Beste antwoord door Alex 21 February 2013, 15:01

Bekijk originele reactie

7 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Hoi Lars123,

Zou je je toestel even uit/aan kunnen zetten? Mocht dit niet helpen ben ik benieuwd wat voor melding je krijgt wanneer je handmatig voor het KPN netwerk kiest.

Mocht bovenstaande niet helpen, wil ik graag weten of je dit op een bepaalde plek ervaart of op meerdere plekken. Wanneer je het op een bepaalde plek ervaart, wil ik je vragen de postcode door te geven. Dan kan ik een postcodecheck laten doen.

Groetjes,

Alex

Edit 23-11-2016:

Zoals je kunt zien is het topic al wat ouder. Je kunt tegenwoordig via deze pagina zelf checken hoe de dekking in jouw woongebied is.
Goedenavond ,

Sinds vanmorgen, dus de hele dag tot nu, geen bereik met m'n iphone4. Linksboven op het scherm geeft het zoeken... of geen service aan. Weet iemand hoe dit op te lossen is?
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Muljo001,

Ik zie dat je inmiddels weer gebruik hebt kunnen maken van je aansluiting. Wanneer je geen bereik hebt, raad ik je aan je toestel uit/aan te zetten. Dan zal je simkaart zich opnieuw proberen aan te melden op het netwerk. Hoe heb jij het precies opgelost?

Groetjes,

Alex
Goedemiddag,

Ik heb ook een probleem met het mobiele netwerk, deze valt willekeurig uit, vervolgens komt er een bericht Mobiel netwerk (kpn) niet beschikbaar. Na aantal minuten komt deze weer terug. Ik heb verschillende dingen geprobeerd:

- simkaart in andere telefoon (iphone 4s), geen probleem
- instellingen, handmatig kiezen van provider ipv automatisch
- instelingen, alleen 3g / alleen 2g
- herstarten van toestel

Ik heb altijd volle bereik thuis gehad en dat is het nog steeds, alleen valt het willekeurig aan / uit en dan kan ik niet bellen of gebeld worden etc. Heel vervelend.
Het gaat om een android toestel, de automatische instellingen via 1300 sms kunnen niet gezet worden omdat het een onbekend model is maar mobiel internet is beschikbaar, zolang er verbinding is met Simyo / KPN.

Zou het iets te maken kunnen hebben met het feit dat ik eerst de simkaart in andere toestel gebruikte (iphone 4s) en nu android, en dat het nu niet aangesloten is op netwerk?
Badge +6
Goedemiddag,

Ik heb ook een probleem met het mobiele netwerk, deze valt willekeurig uit, vervolgens komt er een bericht Mobiel netwerk (kpn) niet beschikbaar. Na aantal minuten komt deze weer terug. Ik heb verschillende dingen geprobeerd:

- simkaart in andere telefoon (iphone 4s), geen probleem
- instellingen, handmatig kiezen van provider ipv automatisch
- instelingen, alleen 3g / alleen 2g
- herstarten van toestel

Ik heb altijd volle bereik thuis gehad en dat is het nog steeds, alleen valt het willekeurig aan / uit en dan kan ik niet bellen of gebeld worden etc. Heel vervelend.
Het gaat om een android toestel, de automatische instellingen via 1300 sms kunnen niet gezet worden omdat het een onbekend model is maar mobiel internet is beschikbaar, zolang er verbinding is met Simyo / KPN.

Zou het iets te maken kunnen hebben met het feit dat ik eerst de simkaart in andere toestel gebruikte (iphone 4s) en nu android, en dat het nu niet aangesloten is op netwerk?


Hoi Kirill4,

Welkom op het forum!
Het feit dat je simkaart in een ander toestel hebt geplaatst heeft niet te maken met het feit dat je problemen met bereik ervaart.
Smartphones moeten handmatig worden ingesteld om gebruik te kunnen maken van het internet. Bij een BlackBerry zorgt de BlackBerry bundel voor de juiste instellingen op het toestel. Heb je het probleem op 2G of 3G en zijn er meer mensen met een KPN aansluiting die problemen ervaren? Daarnaast zie ik dat je gebruik maakt van je aansluiting. Gebruik je op dit moment dan de iPhone of een ander toestel?
Goedemiddag,

Ik heb ook een probleem met het mobiele netwerk, deze valt willekeurig uit, vervolgens komt er een bericht Mobiel netwerk (kpn) niet beschikbaar. Na aantal minuten komt deze weer terug. Ik heb verschillende dingen geprobeerd:

- simkaart in andere telefoon (iphone 4s), geen probleem
- instellingen, handmatig kiezen van provider ipv automatisch
- instelingen, alleen 3g / alleen 2g
- herstarten van toestel

Ik heb altijd volle bereik thuis gehad en dat is het nog steeds, alleen valt het willekeurig aan / uit en dan kan ik niet bellen of gebeld worden etc. Heel vervelend.
Het gaat om een android toestel, de automatische instellingen via 1300 sms kunnen niet gezet worden omdat het een onbekend model is maar mobiel internet is beschikbaar, zolang er verbinding is met Simyo / KPN.

Zou het iets te maken kunnen hebben met het feit dat ik eerst de simkaart in andere toestel gebruikte (iphone 4s) en nu android, en dat het nu niet aangesloten is op netwerk?


Hoi Kirill4,

Welkom op het forum!
Het feit dat je simkaart in een ander toestel hebt geplaatst heeft niet te maken met het feit dat je problemen met bereik ervaart.
Smartphones moeten handmatig worden ingesteld om gebruik te kunnen maken van het internet. Bij een BlackBerry zorgt de BlackBerry bundel voor de juiste instellingen op het toestel. Heb je het probleem op 2G of 3G en zijn er meer mensen met een KPN aansluiting die problemen ervaren? Daarnaast zie ik dat je gebruik maakt van je aansluiting. Gebruik je op dit moment dan de iPhone of een ander toestel?


Hallo Natascha,

Bedankt voor de reactie!
Op dit moment gebruik ik weer mijn oude toestel (iphone 4s), de verbinding met mobiele netwerk viel steeds weg bij het android toestel. Ik dacht dat het wellicht aan de simkaart lag dus bestelde ik een nieuwe maar helaas zelfde, dus ik ben bang dat het waarschijnlijk aan het android toestel zelf ligt. Op zich was alles prima zolang er verbinding was, volle bereik en snel 3G internet alleen viel het steeds willekeurig uit en dan weer aan. Dus het is niet specifiek 2G of 3G, ook dat heb ik getest, verbinding was weg voor een minuut en soms langer.

Wat mij wel op viel en ik weet niet of andere gebruikers met android hetzelfde hebben, als ik de APN instellingen op 'default' liet instellen door het toestel zelf dan kreeg ik hele andere instellingen dan wat er op het forum wordt aangeraden voor Simyo:

APN: internet
Proxy: (geen)
Poort: 5080
Gebruikersnaam: (geen)
Wachtwoord: (geen)
Server: 0.0.0.0
MMSC: (geen)
MMS Proxy: (geen)
MMS Poort: (geen)
MCC: 204
MNC: 08
Verificatietype: PAP
APN-type: Internet of default

Maar goed, heb beide instellingen geprobeerd. Het is waarschijnlijk een technisch defect, maar omdat ik toch verbinding had dacht ik dat er iets anders was, misschien niet juiste instellingen of door het wisselen van een toestel dat ik niet meer op het netwerk zat enz.
Ik heb ook op het forum gezocht en meestal is het zo dat je verbinding hebt of niet maar niet dat het willekeurig aan / uit gaat.
Badge +6
Hallo Natascha,

Bedankt voor de reactie!
Op dit moment gebruik ik weer mijn oude toestel (iphone 4s), de verbinding met mobiele netwerk viel steeds weg bij het android toestel. Ik dacht dat het wellicht aan de simkaart lag dus bestelde ik een nieuwe maar helaas zelfde, dus ik ben bang dat het waarschijnlijk aan het android toestel zelf ligt. Op zich was alles prima zolang er verbinding was, volle bereik en snel 3G internet alleen viel het steeds willekeurig uit en dan weer aan. Dus het is niet specifiek 2G of 3G, ook dat heb ik getest, verbinding was weg voor een minuut en soms langer.

Wat mij wel op viel en ik weet niet of andere gebruikers met android hetzelfde hebben, als ik de APN instellingen op 'default' liet instellen door het toestel zelf dan kreeg ik hele andere instellingen dan wat er op het forum wordt aangeraden voor Simyo:

APN: internet
Proxy: (geen)
Poort: 5080
Gebruikersnaam: (geen)
Wachtwoord: (geen)
Server: 0.0.0.0
MMSC: (geen)
MMS Proxy: (geen)
MMS Poort: (geen)
MCC: 204
MNC: 08
Verificatietype: PAP
APN-type: Internet of default

Maar goed, heb beide instellingen geprobeerd. Het is waarschijnlijk een technisch defect, maar omdat ik toch verbinding had dacht ik dat er iets anders was, misschien niet juiste instellingen of door het wisselen van een toestel dat ik niet meer op het netwerk zat enz.
Ik heb ook op het forum gezocht en meestal is het zo dat je verbinding hebt of niet maar niet dat het willekeurig aan / uit gaat.


Hoi Kirill4,

Graag verneem ik van je van welk merk toestel je gebruik maakt dat draait op Anroid? Wanneer ik dit weet kan ik je voorzien van de juiste instellingen.

Reageer