.

Beantwoord

mobiel netwerk niet beschikbaar

  • 12 February 2013
  • 30 reacties
  • 2126 Bekeken

Sinds gister heb ik geen netwerk beschikbaar. Als ik wil bellen krijg ik de melding 'Mobiel netwerk niet beschikbaar'. Heeft iemand anders hier ook problemen mee?
icon

Beste antwoord door Alex 13 February 2013, 10:06

Bekijk originele reactie

30 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum ERPfeifle,

Volgens ons systeem heb je na dit bericht weer verbinding kunnen maken met het netwerk. Mocht dit in het vervolg weer voorkomen, raad ik je aan om je toestel uit/aan te zetten. Ook kun je handmatig voor het KPN netwerk kiezen via je toestelinstellingen.

Groetjes,

Alex
Ik heb ook gedonder met de verbinding. Tel uit en aangezet. Simkaart eruit gehaald en weer terug geplaats. Niets mocht baten.
Hoop dat het snel opgelost is.

Gr. M
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum scf010,

Kan je aangeven wat je precies ervaart? Ook ben ik benieuwd of je dit op meerdere plekken ervaart of op dezelfde plek. Wanneer je dit op een een bepaalde plek ervaart, wil ik je vragen de postcode door te geven. Dan kan ik een postcode check laten doen.

Heb je toevallig al een ander toestel geprobeerd? Zo niet, dan wil ik je vragen een ander toestel te proberen om te achterhalen of het toestel of simkaartgerelateerd is.

Groetjes,

Alex
Ik heb sinds zaterdag issues met bereik. Het schakelt constant tussen 5 bar en 'geen verbinding' elke paar minuten. Dit gebeurt als ik op 1 locatie ben op meerdere locaties. Ik ben gewoon thuis (in Groningen) en zie mn beriek constant weg vallen en weer terug komen. Nu op mn werk in Zwolle gebeurt het ook nog steeds. 
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum barryph,

Er is geen algemene netwerkstoring gemeld. Daar zou sprake van moeten zijn als je het overal zo ervaart. Daarom wil ik je vragen om je simkaart in een ander toestel te testen. Kan je even laten weten wat je bevindingen dan zijn?

Groetjes,

Alex
Heb sinds een uur weer een netwerk.
Ben eerder al 2 dagen zonder telefoon.
Heb nergens wat kunnen vinden van een storing of zo.
Vind het erg vervelend.
Kan niet zo zijn dat je op meerdere netwerken moet aangesloten zijn.
Dus een stabieler netwerk is niet verkeerd.
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum Bostulp,

Het klopt dat je niet op meerdere netwerken aangesloten moet zijn. Je kunt met een Simyo simkaart ook alleen maar aanmelden op het KPN netwerk, mits je in het buitenland bent.

Er is inderdaad geen algemene storting geweest. Dat zou moeten betekenen dat je probleem plaats gerelateerd was of dat je toestel geen connectie met het netwerk kon krijgen. Als je zoiets op een bepaalde plek ervaart, kunnen we via een postcodecheck controleren of er problemen waren met de zendmast.

Vaak verhelp je het al door geforceerd naar een netwerk te zoeken. Je kunt dan handmatig kiezen voor het KPN netwerk of je toestel uit/aan zetten.

Groetjes,

Alex
Badge
Al sind 2 weken geen bereik in mijn woonplaats 3648 jg. Ook mijn vriend heeft geen bereik. ik Heb Nokia Lumia en mijn vriend Sony Experia.
Als wij de telefoons uitschakellen en dan weer aan doen dan doet hij het  +/-  een half uurtje en na het half uurtje is hij weer weg. Alles  al geprobeerd, anderen toestellen, klantenservice gebeld, help niks. Wat moeten wij doen?
Reputatie 2
Badge +1
Hey April,

Ik heb jouw aansluiting op het netwerk gereset. Zou je jouw toestel even uit en in kunnen schakelen en vervolgens kunnen laten weten of dit het probleem verholpen heeft?
Badge
Hij doet het weer, nog wel. 

Bedankt
Sinds een week in mijn woonplaats zeer slechte verbinding. Verbinding valt steeds weg of heb helemaal geen verbinding. Mijn man heeft ook simyo en heeft het zelfde probleem, dus licht het niet aan de telefoons. Buiten onze woonplaats geen probleem. Onze postcode is 1474 PK
Badge +6
Hij doet het weer, nog wel. 

Bedankt


Hoi April,

Fijn te horen dat je aansluiting weer werkt.
Badge +6
Sinds een week in mijn woonplaats zeer slechte verbinding. Verbinding valt steeds weg of heb helemaal geen verbinding. Mijn man heeft ook simyo en heeft het zelfde probleem, dus licht het niet aan de telefoons. Buiten onze woonplaats geen probleem. Onze postcode is 1474 PK

Hoi Andrea1204,

Ik heb een postcode check voor je laten doen. Er vinden momenteel werkzaamheden plaats op je mast op je postcode.
Ik kan je helaas niet vertellen hoe lang de werkzaamheden zullen gaan duren. Excuses voor het ongemak.
Dank je wel voor het snelle antwoord. Dat mag ook wel eens gezegd worden.!!!!
Reputatie 7
Hey Natascha,

Veel providers hebben een gedeelte op hun site waar informatie kan worden gevonden over eventuele storingen. Het lijkt mij fijn als Simyo ook dergelijke informatie gaat verstrekken op de site in het geval van storingen e.d.
Badge +6
Dank je wel voor het snelle antwoord. Dat mag ook wel eens gezegd worden.!!!!

Hoi Andrea1202,

Graag gedaan en dank je wel voor je compliment. 🙂
Badge +6
Hey Natascha,

Veel providers hebben een gedeelte op hun site waar informatie kan worden gevonden over eventuele storingen. Het lijkt mij fijn als Simyo ook dergelijke informatie gaat verstrekken op de site in het geval van storingen e.d.


Hoi RicoK,

Ik kan me zeker voorstellen dat je dit als klant prettig vindt. Ik ga dit wel doorgeven aan des betreffende afdeling om hiernaar te kijken en een besluit hierover te nemen.
Hallo,

Sinds een paar dagen heb ik problemen met de verbinding op de postcodes 3766 BC en 3762 GN. Ik heb of geen signaal of heel slecht berijk die tijdens bellen ook uitvalt.
Is er iets aan de hand?

Alvast bedankt.
Reputatie 2
Badge +1
Hey Tess,

Ik heb jouw aansluiting een netwerkreset gegeven. Zou je jouw toestel even uit en vervolgens weer in kunnen schakelen en kunnen laten weten of dit het probleem verholpen heeft?
Hoi Wayne,

Het heeft helaas niks geholpen.
Badge +6
Hoi Wayne,

Het heeft helaas niks geholpen.


Hoi Tess,

Ik zie dat je vandaag gebruik hebt gemaakt van je aansluiting. Er waren vandaag problemen met 2G & 3G in de omgeving van Utrecht.
Die problemen zijn inmiddels opgelost.
Hoi Wayne,

Het heeft helaas niks geholpen.


Hoi Tess,

Ik zie dat je vandaag gebruik hebt gemaakt van je aansluiting. Er waren vandaag problemen met 2G & 3G in de omgeving van Utrecht.
Die problemen zijn inmiddels opgelost.


Niet alleen utrecht ook den haag. 
Reputatie 7
Er waren vandaag problemen met 2G & 3G in de omgeving van Utrecht.
Die problemen zijn inmiddels opgelost.


Dit hebben wij recent besproken 😛, maar het zou echt reuze handig wezen om storingen op de website of op dit forum kenbaar te maken.

Ik heb trouwens eens gezocht op de site van moeder KPN, maar ook KPN repte met geen woord over een storing in en.of rond Utrecht.
Mee eens! Storingen kunnen eenmaal voorkomen maar als klant wil je gewoon weten waar je aan toe bent!
Ik zelf heb hier al aangegeven zeer slecht bereikbaar te zijn op postcode 1474. Mijn vriendin in Zaandijk heeft ook geen bereik via het KPN netwerk. Zij heeft geen simyo. Dus het is duidelijk dat het aan de KPN ligt.

Reageer