.

Beantwoord

mobiel netwerk niet beschikbaar

  • 12 February 2013
  • 30 reacties
  • 2126 Bekeken

Sinds gister heb ik geen netwerk beschikbaar. Als ik wil bellen krijg ik de melding 'Mobiel netwerk niet beschikbaar'. Heeft iemand anders hier ook problemen mee?
icon

Beste antwoord door Alex 13 February 2013, 10:06

Bekijk originele reactie

30 reacties

Badge +6
Ik ervaar het probleem op het 3G netwerk. Edit: (ik zie nu dat het wisseld tussen het UMTS en GPRS netwerk, maar voornamelijk zit ik op het UMTS netwerk)
Het bereik is hier altijd al niet super geweest, maar wel voldoende zodat ik gewoon kon bellen etc. Dat is nu sinds een week bijna onmogelijk..
Hoe kan het dat het ineens problemen geeft?


Hoi Tess,

Jouw toestel schakelt tussen UTMS & GPRS netwerk. Ik raad je aan het netwerk handmatig vast te zetten op het 2G (GSM) netwerk.
Hierdoor kan je toestel niet schakelen tussen de 2 netwerken en kan je bellen wanneer je dat wilt.
Hoi Tess,

Ik heb een postcode check voor je laten doen. Voor 2G (GSM) netwerk is het bereik goed. Voor 3G (UMTS) netwerk is het bereik minder omdat je een stuk van de mast vandaan woont. Ervaar je dit probleem op 2G of op het 3G netwerk?


Ik ervaar het probleem op het 3G netwerk. Edit: (ik zie nu dat het wisseld tussen het UMTS en GPRS netwerk, maar voornamelijk zit ik op het UMTS netwerk)
Het bereik is hier altijd al niet super geweest, maar wel voldoende zodat ik gewoon kon bellen etc. Dat is nu sinds een week bijna onmogelijk..
Hoe kan het dat het ineens problemen geeft?
Badge +6
Ik zelf heb hier al aangegeven zeer slecht bereikbaar te zijn op postcode 1474. Mijn vriendin in Zaandijk heeft ook geen bereik via het KPN netwerk. Zij heeft geen simyo. Dus het is duidelijk dat het aan de KPN ligt.

Hoi Andrea1202,

Ik raad je vriendin aan contact op te nemen met de klantenservice van de KPN en hun te vragen of ze de dekking willen controleren op haar postcode.
Badge +6
Op postcode 3762 GN kan ik weer bellen. Op de postcode 3766BC blijft het bereik erg slecht en regelmatig ook helemaal geen bereik zodat ik alleen maar noodnummers kan bellen. Is daar nog iets aan te doen?

Hoi Tess,

Ik heb een postcode check voor je laten doen. Voor 2G (GSM) netwerk is het bereik goed. Voor 3G (UMTS) netwerk is het bereik minder omdat je een stuk van de mast vandaan woont. Ervaar je dit probleem op 2G of op het 3G netwerk?
Hoi Tess,

Ik zie dat je vandaag gebruik hebt gemaakt van je aansluiting. Er waren vandaag problemen met 2G & 3G in de omgeving van Utrecht.
Die problemen zijn inmiddels opgelost.


Op postcode 3762 GN kan ik weer bellen. Op de postcode 3766BC blijft het bereik erg slecht en regelmatig ook helemaal geen bereik zodat ik alleen maar noodnummers kan bellen. Is daar nog iets aan te doen?
Ik zelf heb hier al aangegeven zeer slecht bereikbaar te zijn op postcode 1474. Mijn vriendin in Zaandijk heeft ook geen bereik via het KPN netwerk. Zij heeft geen simyo. Dus het is duidelijk dat het aan de KPN ligt.
Mee eens! Storingen kunnen eenmaal voorkomen maar als klant wil je gewoon weten waar je aan toe bent!
Reputatie 7
Er waren vandaag problemen met 2G & 3G in de omgeving van Utrecht.
Die problemen zijn inmiddels opgelost.


Dit hebben wij recent besproken 😛, maar het zou echt reuze handig wezen om storingen op de website of op dit forum kenbaar te maken.

Ik heb trouwens eens gezocht op de site van moeder KPN, maar ook KPN repte met geen woord over een storing in en.of rond Utrecht.
Hoi Wayne,

Het heeft helaas niks geholpen.


Hoi Tess,

Ik zie dat je vandaag gebruik hebt gemaakt van je aansluiting. Er waren vandaag problemen met 2G & 3G in de omgeving van Utrecht.
Die problemen zijn inmiddels opgelost.


Niet alleen utrecht ook den haag. 
Badge +6
Hoi Wayne,

Het heeft helaas niks geholpen.


Hoi Tess,

Ik zie dat je vandaag gebruik hebt gemaakt van je aansluiting. Er waren vandaag problemen met 2G & 3G in de omgeving van Utrecht.
Die problemen zijn inmiddels opgelost.
Hoi Wayne,

Het heeft helaas niks geholpen.
Reputatie 2
Badge +1
Hey Tess,

Ik heb jouw aansluiting een netwerkreset gegeven. Zou je jouw toestel even uit en vervolgens weer in kunnen schakelen en kunnen laten weten of dit het probleem verholpen heeft?
Hallo,

Sinds een paar dagen heb ik problemen met de verbinding op de postcodes 3766 BC en 3762 GN. Ik heb of geen signaal of heel slecht berijk die tijdens bellen ook uitvalt.
Is er iets aan de hand?

Alvast bedankt.
Badge +6
Hey Natascha,

Veel providers hebben een gedeelte op hun site waar informatie kan worden gevonden over eventuele storingen. Het lijkt mij fijn als Simyo ook dergelijke informatie gaat verstrekken op de site in het geval van storingen e.d.


Hoi RicoK,

Ik kan me zeker voorstellen dat je dit als klant prettig vindt. Ik ga dit wel doorgeven aan des betreffende afdeling om hiernaar te kijken en een besluit hierover te nemen.
Badge +6
Dank je wel voor het snelle antwoord. Dat mag ook wel eens gezegd worden.!!!!

Hoi Andrea1202,

Graag gedaan en dank je wel voor je compliment. 🙂
Reputatie 7
Hey Natascha,

Veel providers hebben een gedeelte op hun site waar informatie kan worden gevonden over eventuele storingen. Het lijkt mij fijn als Simyo ook dergelijke informatie gaat verstrekken op de site in het geval van storingen e.d.
Dank je wel voor het snelle antwoord. Dat mag ook wel eens gezegd worden.!!!!
Badge +6
Sinds een week in mijn woonplaats zeer slechte verbinding. Verbinding valt steeds weg of heb helemaal geen verbinding. Mijn man heeft ook simyo en heeft het zelfde probleem, dus licht het niet aan de telefoons. Buiten onze woonplaats geen probleem. Onze postcode is 1474 PK

Hoi Andrea1204,

Ik heb een postcode check voor je laten doen. Er vinden momenteel werkzaamheden plaats op je mast op je postcode.
Ik kan je helaas niet vertellen hoe lang de werkzaamheden zullen gaan duren. Excuses voor het ongemak.
Badge +6
Hij doet het weer, nog wel. 

Bedankt


Hoi April,

Fijn te horen dat je aansluiting weer werkt.
Sinds een week in mijn woonplaats zeer slechte verbinding. Verbinding valt steeds weg of heb helemaal geen verbinding. Mijn man heeft ook simyo en heeft het zelfde probleem, dus licht het niet aan de telefoons. Buiten onze woonplaats geen probleem. Onze postcode is 1474 PK
Badge
Hij doet het weer, nog wel. 

Bedankt
Reputatie 2
Badge +1
Hey April,

Ik heb jouw aansluiting op het netwerk gereset. Zou je jouw toestel even uit en in kunnen schakelen en vervolgens kunnen laten weten of dit het probleem verholpen heeft?
Badge
Al sind 2 weken geen bereik in mijn woonplaats 3648 jg. Ook mijn vriend heeft geen bereik. ik Heb Nokia Lumia en mijn vriend Sony Experia.
Als wij de telefoons uitschakellen en dan weer aan doen dan doet hij het  +/-  een half uurtje en na het half uurtje is hij weer weg. Alles  al geprobeerd, anderen toestellen, klantenservice gebeld, help niks. Wat moeten wij doen?
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum Bostulp,

Het klopt dat je niet op meerdere netwerken aangesloten moet zijn. Je kunt met een Simyo simkaart ook alleen maar aanmelden op het KPN netwerk, mits je in het buitenland bent.

Er is inderdaad geen algemene storting geweest. Dat zou moeten betekenen dat je probleem plaats gerelateerd was of dat je toestel geen connectie met het netwerk kon krijgen. Als je zoiets op een bepaalde plek ervaart, kunnen we via een postcodecheck controleren of er problemen waren met de zendmast.

Vaak verhelp je het al door geforceerd naar een netwerk te zoeken. Je kunt dan handmatig kiezen voor het KPN netwerk of je toestel uit/aan zetten.

Groetjes,

Alex
Heb sinds een uur weer een netwerk.
Ben eerder al 2 dagen zonder telefoon.
Heb nergens wat kunnen vinden van een storing of zo.
Vind het erg vervelend.
Kan niet zo zijn dat je op meerdere netwerken moet aangesloten zijn.
Dus een stabieler netwerk is niet verkeerd.

Reageer