.

Beantwoord

Mobiel netwerk niet beschikbaar....

  • 6 June 2012
  • 24 reacties
  • 28971 Bekeken

Badge
Wie kan mij helpen. Samsung Galaxy Y S5360 melding: Mobiel netwerk niet beschikbaar. Wat ik ook doe bij netwerkoperators...NL KPN selecteren of automatisch...niets helpt. Ik kan alleen maar noodoproepen doen, verder kan ik niet bellen en ook niet gebeld worden. Wat is er mis met het netwerk of wat is er mis met mijn instellingen? Simyo werkt toch met KPN? Wie wil en kan mij helpen? Vast bedankt voor je hulp.
icon

Beste antwoord door Alex 7 June 2012, 09:54

Bekijk originele reactie

24 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum Ger51,

Heeft de simkaart wel gewerkt met de Simyo simkaart? Het toestel moet in ieder geval een simlockvrij toestel zijn. Ook als het afkomstig is van KPN.

Groetjes,

Alex
Badge
Probleem opgelost. Toestel even uit gezet en alles werkte weer zoals het hoort.
Bedankt voor je hulp, Alex.
Reputatie 5
Badge +10
Goed om te horen dat het weer werkt!
Ik heb nu een paar weken een samsung Y. Deze is simlock vrij gekocht. Heb de eerste weken kunnen bellen. Sinds maandag heb ik geen beschikbaar netwerk meer. Ra ra.
Als ik in m'n telefoon kijk staat er nu bij het netwerk T-mobiel. Deze heb ik er nooit ingezet. Wie weet wat dit kan zijn? ik snap er niets van.
ja, ik heb hem simlockvrij gekocht
ja, ik heb hem simlockvrij gekocht.

nav andere reacties heb ik mijn mobiel uitgezet en weer aangezet. het probleem is hiermee verholpen bij mij.
vanaf ongeveer 1300 uur heb ik geen netwerk meer. Telefoon meerdere keren uitgezet en aangezet zelfs in een ander toestel gestopt. Werkt niet. Alle rekeniningen zijn betaald dus WTF
Reputatie 2
Badge +4
Beste Johnsa,

Welkom op het Simyo forum!
De simkaart is volgens ons systeem niet geblokkeerd.
Zojuist hebben we je simkaart opnieuw aangemeld op het Simyo netwerk. Wij verzoeken je het toestel eenmaal uit te schakelen en deze na een half uur opnieuw aan te zetten. Graag vernemen we of het probleem hiermee is verholpen.

Groetjes,

Manisha
Nee het werk nog steeds niet en heb hem 2 uur uitgelaten.
zondag is de verbinding het weer gaan doen
Reputatie 2
Badge +4
Beste Johnsa,

Allereerst onze excuses voor het ongemak. Wij zijn blij om te vernemen dat het probleem is verholpen. Mocht het zo zijn dat dit in de toekomst nogmaals gebeurd, dan raden we je aan om de simkaart in een ander simlockvrij toestel te plaatsen. Op deze manier kunnen we controleren of het probleem te maken heeft met je toestel of met de Simyo simkaart.

Groetjes,

Manisha
Ik heb een probleem met mijn mobiel (Samsung Galaxy S Plus). toen ik terug kwam van vakantie had ik geen internet meer (3G).
dit vond ik heel raar. ik ben dus gaan kijken of ik nog wel kon sms of bellen dit kon ook niet. ik kreeg dan de fout melding: Mobiel netwerk niet beschikbaar. Ook staat er boven in bij me mobiel dat het geselecteerd netwerk (NL KPN) niet beschikbaar is. daarna heb ik op het forum gekeken en heb met het aan en uit zetten van me mobiel gekeken of het hielp maar na een aantal keer proberen is er nog niks verandert. zouden jullie mij kunnen helpen? 

Gr Nick
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Nickkk,

Heb je al geprobeerd om handmatig voor het KPN netwerk te kiezen? Zo niet, zou je dit kunnen proberen? Ik ben benieuwd naar de melding die krijgt op het moment dat je voor het KPN netwerk kiest. Ook zou ik je willen vragen de simkaart in een ander toestel te plaatsen. Zo kun je achterhalen of het probleem simkaart of toestel gerelateerd is.

Groetjes,

Alex
Hoi Alex,

Als ik handmatig voor KPN netwerk probeer te kiezen zegt hij dat er geen dekking is. Als ik me simkaart in een andere mobiel doe kan ik wel bellen en smsen.

Gr Nick
Hoi Alex,

Nadat ik me simkaart weer had terug gedaan in me samsung deed hij het plotseling weer. Gelukkig. Wel heb ik 1 week niet kunnen bellen, smsen en/of internetten. nou vraag ik me af, is dit een probleem van Simyo of heeft het te maken met me Samsung? Alsnog wel heel erg bedankt voor de hulp. 

Gr Nick
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Nick,

Goed om te horen dat het weer werkt. Gezien het feit dat de simkaart wel heeft in een ander toestel werkte, ga ik er van uit dat je toestel de oorzaak was. De simkaart kan er bijvoorbeeld ook niet goed hebben in gezeten. We hebben ook geen last gehad van een storing o.i.d. Kan het zijn dat je een software update hebt gehad?

Groetjes,

Alex
Ik heb een Iphone 3GS. Het netwerk was altijd prima. Onlangs is het LCD scherm gerepareerd en nu heb ik heel af en toe even mobiel netwerk, maar grotendeels geeft hij geen service. Aan en uit zetten heeft helaas geen zin!!!
Hallo sinds een week heb ik heel slecht bereik thuis. Op postcode heb ik regelmatig geen bereik (ook buiten) terwijl ik hier nooit last van had. Toestel is al meerdere keren uit- en aangezet en simkaart in een andere toestel gezet, geen effect. Dit is erg vervelend aangezien ik thuis bereikbaar moet zijn voor mijn werk. Kunnen julli uitzoeken wat er aan de hand is? Alvast bedankt
Badge +6
Ik heb een Iphone 3GS. Het netwerk was altijd prima. Onlangs is het LCD scherm gerepareerd en nu heb ik heel af en toe even mobiel netwerk, maar grotendeels geeft hij geen service. Aan en uit zetten heeft helaas geen zin!!!

Beste Tukkers,

Welkom op het forum!
Ervaar je dit probleem op 1 of meerdere locaties? Wanneer het om 1 locatie gaat dan verneem ik graag de postcode per privé bericht zodat ik een postcode check kan doen. Mocht je het probleem op meerdere locatie zich voor doen dan wil ik je vragen een kruistest te doen.
Je simkaart in een ander toestel te plaatsen en te kijken of het probleem zich blijft voort doen.
Badge +6
Hallo sinds een week heb ik heel slecht bereik thuis. Op postcode heb ik regelmatig geen bereik (ook buiten) terwijl ik hier nooit last van had. Toestel is al meerdere keren uit- en aangezet en simkaart in een andere toestel gezet, geen effect. Dit is erg vervelend aangezien ik thuis bereikbaar moet zijn voor mijn werk. Kunnen julli uitzoeken wat er aan de hand is? Alvast bedankt

Beste Tuncer,

Welkom op het forum!
Ik heb een postcode check voor je laten doen. De dekking is goed echter voor het 3G netwerk is er binnenhuis wel een gat.
Er zijn geen storingen gemeld op je postcode. Ik wil je vragen je simkaart in een ander simlock vrij toestel te plaatsen en kijken of het probleem aanhoudt.
Beste mensen,

Heb even een vraagje. Heb vandaag een samsung galaxy s2 gekocht. Simlockvrij. De vrouw waar ik het gekocht had, had eerst ook kpn. Maar nu kan ik dus niet bellen en heb geen internet. Heb al meerdere keren aan en uit gezet en in mijn oude telefoon doet hij het gewoon. Wat moet ik nu doen?

Mvg Onaima
Reputatie 2
Badge +1
Welkom op het forum onaima,

Volgens mijn gegevens heb je weer gebruik van jouw aansluiting kunnen maken. Klopt het dat jouw probleem verholpen is?
Beste Wayne,

Heb binnen nu geen bereik meer. Kan niet bellen en niet internetten. Als ik buiten sta dan weer wel. Dus weet ook niet wat daar aan ligt. Heb dat met me oude telefoon namelijk niet., Daar doet hij het gewoon overal. Is het misschien moigelijk dat mijn simkaart het niet aankan met mijn nieuwe android telefoon?


mvg onaima
Reputatie 2
Badge +1
Hey onaima,

Als jouw simkaart in een ander toestel beter bereik heeft dan in het toestel dat je momenteel gebruikt, duidt dat erop dat de problemen met betrekking tot de bereikbaarheid toestelgerelateerd zijn. Voor meer informatie over de mogelijkheden om dat op te lossen zou je contact op kunnen nemen met jouw toestelfabrikant.

Reageer