.

Vraag

MMS worden niet verzonden, ook na instellingen op KPN site

  • 3 August 2012
  • 10 reacties
  • 2884 Bekeken

Hallo,

Ik heb een HTC One S en internet werkt prima. De instellingen staan op de site aan en ook heb ik een APN toegevoegd al volgens de instructies en instellingen van KPN. Echter na heropstarten en een mms versturen naar mn eigen nummer krijg ik berichtgevingen dat ik ze niet kan verzenden.

Graag hulp hiervoor, bedankt! Mvg Jerome

10 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum JVerbeek,

Lukt het wel om een mms naar een ander nummer te sturen?

Groetjes,

Alex
Welkom op het forum JVerbeek,

Lukt het wel om een mms naar een ander nummer te sturen?

Groetjes,

Alex


Hallo Alex,

Dankje voor de reactie. Ook dat lukt helaas natuurlijk niet.. Groetjes Jerome
Reputatie 5
Badge +10
Hoi JVerbeek,

Zou je kunnen controleren welke toegangspunten je hebt ingesteld? Je kunt dit controleren door naar instellingen - draadloos en netwerken - mobiele netwerken - namen toegangspunten.

Groetjes,

Alex
Ik heb Mobiel Internet als APN die actief is, met alle standaardinstellingen van de website hier en daaronder een APN die ik nu SIMYO MMS heb genoemd, maar daar heb ik al meerdere namen en instellingen voor gebruikt waaronder ook die van de KPN website.. niks heeft geholpen tot nu toe, ook niet na herstarten ook niet naar verschillende nummers. Groet Jerome
Reputatie 5
Badge +10
Hoi JVerbeek,

Dan lijkt het er op dat je nog niet het juiste toegangspunt in je toestel hebt staan. Om dit in te stellen moet je het volgende doen:

Startscherm.
Ga naar het Hoofdmenu.
Scroll naar rechts.
Kies Instellingen
Kies Mobiel netwerk.
Kies Namen toegangspunten
Verwijder alle bestaande APN’s (met uitzondering van Mobiel Internet) door erop te tikken en te kiezen voor Menu, APN verwijderen.
Kies Menu en kies Nieuwe APN.
Bij Naam, voer KPN MMS in.
Bij APN, voer portalmmm.nl in.
Bij Gebruikersnaam, voer niets in.
Bij Wachtwoord, voer niets in.
Bij MMSC, voer http://mp.mobiel.kpn/mmsc in.
Bij MMS Proxy, voer 10.10.100.20 in.
Bij MMS Poort, voer 5080 in.
Bij MCC, voer 204 in.
Bij MNC, voer 08 in.
Bij Verificatietype, kies PAP.
Bij APN-type, voer mms in. (let op: in kleine letters).
Kies Menu.
Kies Opslaan.
Keer terug naar het Startscherm
Startscherm.
Zet de HTC One X uit en start deze opnieuw op om de instellingen te activeren.
Let op: de activering is pas compleet na het versturen van een eerste mms. Verstuur daarom nu een willekeurige mms naar je eigen mobiele telefoonnummer om de instellingen te testen.

Kan je aangeven wat het resultaat is?

Groetjes,

Alex
Hallo Alex,

Helaas krijg ik opnieuw hetzelfde resultaat; mms bericht kan niet worden verzonden via diverse wegen. Ze komen niet aan, niet naar mezelf en niet naar anderen.

Ik heb de instellingen natuurlijk precies gecontroleerd en zelfs nogmaals ingevoerd maar het wil niet lukken..

Groetjes Jerome
Hallo, ik zit nu een week bij Simyo na een overstap van T-Mobile en ik moet zeggen dat me dat nog niet erg bevalt om de volgende redenen.
1) de signaalsterkte bij mij thuis (gewoon midden in een stad als Zoetermeer) was altijd uitstekend en varieert nu tussen de -93 dBm (3 signaalstrepen) en -111 dBm ( geen of 1 streepje) waarbij de laatste waarde vaker voorkomt dan de eerste. Als ik mijn nummer bel via de vaste telefoon is het nummer vaak niet bereikbaar. Elders heb ik meestal bereik. Het toestel staat in de 3G/HSDPA stand, in 2G lijkt de signaalsterkte wel voldoende. Dit was dus absoluut niet wat ik verwachtte bij overstap naar het KPN netwerk.
2) instellen van de internetvebinding op mijn Android (versie 2.2.2)  HTC Desire lukte uiteindelijk wel na diverse keren het KPN MMS APN profiel handmatig te hebben aangepast. Ook dit was bij de vorige provider echt niet nodig.
3) Bij het ontvangen van een MMS krijg ik de melding "Bericht niet gedownload. Voorbijgaande storing." En dat verschijnt nu al dagenlang.
4) Het zelf versturen van een MMS gaat ook al niet ondanks alle voorgestelde handmatige instellingen op dit forum. Het verzenden gaat zowel niet naar het eigen nummer als naar een ander toestel. De foutboodschap luidt "Kan bericht niet verzenden. Niet gespecificeerd."
Graag reactie van Simyo
Reputatie 5
Badge +10
Hallo Alex,

Helaas krijg ik opnieuw hetzelfde resultaat; mms bericht kan niet worden verzonden via diverse wegen. Ze komen niet aan, niet naar mezelf en niet naar anderen.

Ik heb de instellingen natuurlijk precies gecontroleerd en zelfs nogmaals ingevoerd maar het wil niet lukken..

Groetjes Jerome


Hoi JVerbeek,

Ik heb zojuist contact gehad met de technische dienst. Zij geven aan dat je alleen het toegangspunt 'internet' gebruikt en dus niet het toegangspunt 'portalmmm.nl

Dit toegangspunt is nodig om een mms te verzenden. In mijn eerdere post staat uitgelegd hoe je dit toegangspunt in kan stellen. Als dit niet lukt raad ik je aan de handleiding te gebruiken of contact op te nemen met de leverancier van het toestel. Je kunt ook nog proberen om eerst je internet instellingen te herstellen en vervolgens mijn bovengenoemde instructies te volgen. Graag hoor ik van je of het is gelukt.

Hallo, ik zit nu een week bij Simyo na een overstap van T-Mobile en ik moet zeggen dat me dat nog niet erg bevalt om de volgende redenen.
1) de signaalsterkte bij mij thuis (gewoon midden in een stad als Zoetermeer) was altijd uitstekend en varieert nu tussen de -93 dBm (3 signaalstrepen) en -111 dBm ( geen of 1 streepje) waarbij de laatste waarde vaker voorkomt dan de eerste. Als ik mijn nummer bel via de vaste telefoon is het nummer vaak niet bereikbaar. Elders heb ik meestal bereik. Het toestel staat in de 3G/HSDPA stand, in 2G lijkt de signaalsterkte wel voldoende. Dit was dus absoluut niet wat ik verwachtte bij overstap naar het KPN netwerk.
2) instellen van de internetvebinding op mijn Android (versie 2.2.2) HTC Desire lukte uiteindelijk wel na diverse keren het KPN MMS APN profiel handmatig te hebben aangepast. Ook dit was bij de vorige provider echt niet nodig.
3) Bij het ontvangen van een MMS krijg ik de melding "Bericht niet gedownload. Voorbijgaande storing." En dat verschijnt nu al dagenlang.
4) Het zelf versturen van een MMS gaat ook al niet ondanks alle voorgestelde handmatige instellingen op dit forum. Het verzenden gaat zowel niet naar het eigen nummer als naar een ander toestel. De foutboodschap luidt "Kan bericht niet verzenden. Niet gespecificeerd."
Graag reactie van Simyo


Welkom op het forum RobinHTC,

Ik zal je per vraag proberen te helpen.

1) Je geeft aan dat de signaalsterkte bij jouw thuis minder is. Ik zou graag een postcodecheck willen uitvoeren. Daarom wil ik je vragen de postcode van de betreffende plek door te geven.
2) Het besturingssysteem Android (ook weer afhankelijk van de versie) slaat de instellingen soms niet automatisch op. Waarschijnlijk was je toestel ook afkomstig van de provider waar je deze instellingen niet handmatig hoefde in te stellen.
3 en 4) Ook in jouw geval wordt er gebruik gemaakt van het verkeerde toegangspunt. Ik zou je willen vragen dit toch goed te controleren en correct in te stellen. Wij kunnen dit helaas niet op afstand voor je doen.

Groetjes,

Alex
Hallo Alex,

Nog altijd heb ik geen succes. Ik ga er vanuit dat de technische dienst zegt dat ik het toegangspunt portalmmm.nl niet gebruik; anders zou het mmsen waarschijnlijk wel werken. Ik heb nogmaals de instellingen overnieuw ingevoerd, de internet hersteld en daarna nogmaals de tweede portal ingevoerd maar nog steeds hetzelfde resultaat.
De handleiding zegt niets meer over het verzenden van MMS berichten behalve waar je instellingen kan invoeren. Ik zal nu de stap ondernemen om HTC hiervoor te bellen, maar als ze me terugrefereren naar mijn provideren en we hebben alle opties geprobeerd, rest mij geen andere keus als over te stappen naar een andere.

Ik wil je toch in ieder geval bedanken voor de ondersteuning en het proberen. Het is jammer dat het in mijn geval niet lijkt te lukken.

Met vriendelijke groet,

Jerome
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Jerome,

Vanuit Simyo kan ik helaas niets meer voor je doen. Misschien dat ze je in een telefoonwinkel verder kunnen helpen. Op dit moment zou je de foto's ook gewoon kunnen via email of Whatsapp. Dit is in jouw geval gratis (je hebt immers een internet bundel). Of hebben de ontvangers niet de mogelijkheid om de foto's dan te bekijken?

Groetjes,

Alex

Reageer