.

Vraag

MMS versturen en ontvangen

  • 6 February 2012
  • 13 reacties
  • 3357 Bekeken

Badge
Ik heb de benodigde instellingen voor MMS geïnstalleerd op mijn telefoon. Ook de optie mobiel internet staat aan, echter kan ik nog steeds geen MMS versturen of ontvangen. Wat moet ik doen?

13 reacties

Badge +3
Wat voor een toestel heb je? Heb je bij de instellingen ook de optie Type toegangspunt, zo ja hoe staat deze?
Badge
Ik heb een Samsung GT-S5230

Bij instellingen staat:



Naam Instellen: Mobiel Internet

Toegangsnaam: basicinternet

Verificatietype: geen

Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Protocol: HTTP

URL Startpagina: http://mobiel.simyo.nl

Proxyadres: 0.0.0.0:80

Wachttijd (sec): 300
Badge +3
Dat lijken de instellingen puur voor internet, instellingen voor MMS staan ergens anders zie site van de KPN, volgens mij moet je voor Simyo dezelfde instellingen gebruiken. Ik hoop dat een moderator dit kan bevestigen.
http://www.kpn.com/prive/service/Mobiel/toestelhulp.htm#/samsung/s5230-star/mms
http://www.kpn.com/prive/service/Mobiel/toestelhulp.htm#/samsung/s5230-star/internet

Op mijn galaxy S2 staan nl wel de instellingen volgens KPN.
Reputatie 5
Badge +10
Linden en Bertina,

Wat je zegt klopt. Om te kunnen mms-en moet je een toegangspunt van KPN in je toestel hebben staan. Deze staat meestal standaard al in het toestel. Wanneer dat niet zo is, kun je de hierboven vermelde links goed gebruiken. Kan je laten weten of het is gelukt?

Groetjes,

Alex
Badge
Ik heb de instellingen nogmaals opgevraagd, maar helaas. Dit stond allemaal al in mijn telefoon en als ik een mms wil versturen of ontvangen krijg ik nog altijd de foutmelding.
Reputatie 5
Badge +10
Probeer anders eerste de instellingen te herstellen en vervolgens de juiste internet instellingen in te voeren. Het herstellen van de instellingen kan via instellingen - draadloos en netwerken - mobiele netwerken. Vervolgens kun je op de menu knop drukken en kiezen voor de optie 'standaard instellingen' herstellen.
Badge
Wat jij zegt heb ik nu net ook weer geprobeerd. Ik blijf dezelfde fout hebben: Fout bij autorisatie.
Zowel bij verzenden als ontvangen.
Ik ben ook niet zo'n enorm wonder met dit soort dingen en ik verwacht dat de oplossing misschien wel eens erg ingewikkeld kan zijn, dus ik denk dat ik het maar laat zo. Bedankt voor alle hulp in ieder geval!
Badge +3
Heb je wel internet via 3G? Heb je toestel al eens uit/aan gezet?
Heb je via berichten, instellingen, MMS-berichten, profielen eaa ingesteld?
Badge
Heb ik ook geprobeerd, helaas zonder resultaat....

Bedankt voor je hulp in ieder geval!
Hallo,


ook ik heb problemen met versturen van MMS'jes. Heb sinds 9-3 Simyo Sim-Only. Internet en SMS doen het wel.
Maar MMS'je versturen lukt me niet: hij blijft "verzenden" aangeven. Heb opnieuw de Mobiele Toegangspunten ingevuld, opnieuw gestart etc.
Mijn toestel is een Sony Ericsson X-10, met Android 2.3.3.
Iemand enig idee hoe ik het voor elkaar kan krijgen om wel MMS'jes te kunnen versturen (en ontvangen, natuurlijk)?
Alvast bedankt,


Marco
Reputatie 2
Badge +4
Beste Marco,

Welkom op het Simyo forum!
Graag vernemen we welk toegangspunt je hebt ingevoerd in het toestel en welke foutmelding je krijgt bij het verzenden van een MMS bericht.

Alvast bedankt!

Groetjes,

Manisha
Hallo, Manisha,


het is me al gelukt! Ik zag ergens in een andere post op dit forum dat je ook "JA" naar 1300 kan sms'en, en dat heb ik gedaan.


Toen kreeg ik meteen de instellingen per installatie-sms toegestuurd. Geaccepteerd, oude namen en toegangspunten weggehaald, opnieuw gestart, en nu verloopt het versturen en ontvangen van MMS goed!


Dank voor je reactie!
Vr.gr.,


Marco
Reputatie 2
Badge +4
Beste Marco,

Wij zijn blij om te vernemen dat het probleem is verholpen en wensen je nog veel plezier met je Simyo aansluiting.

Mocht je nog vragen hebben, dan vernemen we dit graag.

Groetjes,

Manisha

Reageer