.

Vraag

MMS ontvangen op Nokia 6020 werkt niet meer

  • 18 June 2012
  • 5 reacties
  • 1062 Bekeken

Badge
Na het vervangen van de ene Simoy prepaid simcard door de andere ene Simyo prepaid simcard kan ik geen MMS meer ontvangen op mijn Nokia 6020. Internet en MMS versturen doen het wel nog steeds.

Na sms "ja" naar 1300 krijg ik:
- een sms met: "Simyo zal de terminalconfiguratie..." enz.
- dan de melding: "20 sets toegestaan", instellingen verwijderd"
- daarna een sms met: "je mobiel is geconfigureerd" (voor onder meer mms).

Wanneer er een mms binnen zou moeten komen zie je wel de G van internet/mms ronddraaien bovenaan de mobiel, maar er komt geen envelopje ten teken dat er een bericht is en in de inbox komt ook geen ontvangen mms. In Mijn Simoy staat "Internet op je mobiel / MMS" aan.Het lukt ook niet na uit- en weer inschakelen van de telefoon. Wat nu? 

5 reacties

Reputatie 2
Badge +4
Beste Miranda,

Welkom op het Simyo forum! Om je beter van dienst te kunnen zijn vernemen we graag of je alleen van een bepaalde verzender geen MMS berichten meer ontvangt of dat je dit probleem met meerdere verzenders hebt. Aangezien je wel MMS berichten kunt versturen ligt het probleem waarschijnlijk niet aan je instellingen. Wij verzoeken je daarom om je Simyo simkaart in een ander toestel te plaatsen en dan te controleren of je een MMS bericht kunt ontvangen. Graag vernemen we je bevindingen.

Groetjes,

Manisha
Badge
Beste Manisha,
Dank voor je reactie. Het blijkt dat ik op de Nokia wel een mms kan ontvangen van iemand die een abonnement heeft bij een andere provider. Dit was ook al zo toen ik in dit toestel een andere prepaid Simyo card had.

Echter, ik kan op de Nokia nog steeds geen mms ontvangen die ik zelf vanaf mijn nieuwe HTC mobiel (met de Simyo prepaid simkaart die voorheen in de Nokia zat) heb verstuurd... Naar de HTC gestuurde mms'jes komen gewoon binnen, zelfs vanaf de bovengenoemde Nokia, en ik krijg mms'jes ook gewoon eruit op de HTC. Alleen komen ze niet aan op de Nokia... Ze komen wel aan als ik ze stuur naar diezelfde persoon met abonnement bij een andere provider.

Samenvattend:
- op beide toestellen kan ik gewoon mms sturen naar en ontvangen van iemand met een abonnement bij een andere provider.
- MMS van de Nokia prepaid Simyo naar de HTC prepaid Simyo komt ook aan, maar andersom niet. Ze gaan er wel uit bij de HTC, maar komen niet binnen op de Nokia.
Reputatie 2
Badge +4
Beste Miranda,

Wij verzoeken je in dit geval nogmaals de instellingen van het Nokia toestel te controleren, vermoedelijk gaat er hier iets mis.
Toestellen die niet automatisch de juiste instellingen ontvangen, kunnen handmatig worden ingesteld. Waar de instellingen moeten worden ingevoerd, verschilt per toestel: raadpleeg hiervoor de handleiding.

Handmatige instellingen MMS:
Naam invoerveld in het toestel: Handmatig invoeren
Profiel Naam (Naam Proxy) SIMYO MMS
Homepage (URL, startpagina) http://mp.mobiel.kpn/mmsc
IP-adres 10.10.100.20
Dragergegevens GPRS
Gebruikersnaam Niets invoeren
Password Niets invoeren
GPRS-toegangspunt / APN portalmmm.nl
Beveiliging (security option) Niet beveiligd
Sessie modus (connection mode) When needed
Poortnummer 9201 of 5080 *
* Poortnummer is afhankelijk van type browser. Poortnummer 5080 komt vaak voor bij Nokia toestellen.


Graag vernemen we of de instellingen correct zijn ingevoerd.
Groetjes,

Manisha
Badge
Hallo Manisha,
De instellingen die jij noemt gelden voor een smartphone. Die (de HTC) had ik gemakkelijk de gang gekregen met de app Tweakker, nadat ik in Mijn Simyo.nl de optie internet/mms had aangezet. (Die optie stond uit terwijl mms het altijd gedaan had met dezelfde simkaart in de Nokia!)

De Nokia 6020 is nog een ouderwetse mobiel waar ik maar enkele configuratie-instellingen kan wijzigen. Bij multimediaberichten staat daar Configuratie: Simyo MMS en bij Account: Simyo MMS. Ontvangst multimediaberichten staat op Ja en Inkomende multimediaberichten staat op Ophalen. Verder zie ik geen opties die hier invloed op zouden moeten hebben. Ik heb ook niets gewijzigd sinds het vervangen van de simcard, en met de oude simcard deed hij het wel.
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Miranda,

Uit je uitleg begrijp ik dat je vanaf een de HTC (smartphone) een MMS probeert te sturen naar een oude Nokia. Waarschijnlijk heeft je Nokia niet de mogelijkheid om de technisch en kwalitatief betere foto's te ontvangen.

Groetjes,

Alex

Reageer