.

Beantwoord

MMS met verwijzing naar internet werkt niet?

  • 21 December 2011
  • 29 reacties
  • 17984 Bekeken

Badge
Ik heb een MMS ontvangen op mijn toestel wat geen MMS ondersteund. Het bericht verwijst me door naar www.kpn.com/mms waar ik met mijn 06 nummer en de code die ik heb ontvangen, de MMS via internet te lezen/bekijken. MAAR.... er gebeurd niets na het invullen van de juiste gegevens. (Dus 06 nr + code). Zou deze service ook via Simyo moeten werken? Wat doe ik dan fout?

_Wim_
icon

Beste antwoord door Bibi 2 January 2012, 09:56

Bekijk originele reactie

Dit topic is gesloten. Je kunt geen reactie achterlaten.

29 reacties

Badge
Ik heb hetzelfde; ik ontvang een sms bericht waarin staat dat ik een MMS heb ontvangen en deze na het inloggen met mijn 06 nummer en meeverzonden code kan bekijken op www.kpn.com/mms. Echter als ik daar inlog krijg ik de melding met de link dat ik mijn MMS kan bekijken op www.hi.nl. Deze link stuurd mij door naar www.kpn.com/mobiel/mobiel_internet_abonnement.cat *natuurlijk, zucht*. Als ik direct naar www.hi.nl ga, en daar naar de MMS pagina, mijn 06 nummer en de code invoer, gebeurd er he-le-maal niets. Hoe los ik dit op Simyo?
Reputatie 3
Badge +5
Krijgen jullie een foutmelding? zo ja, welke? Al in een andere browser geprobeerd zoals Firefox of Chrome?
Badge
Hallo Niels,
Nee, ik krijg geen foutmelding. De na op "volgende" te hebben geklikt, laadt dezelfde pagina weer, maar dan helemaal bovenaan. Er gebeurd dus niets. Ik heb het ook op een andere laptop met Google Chrome geprobeerd. Ook daar kreeg ik hetzelfde resultaat; helemaal niets.

Gerard
Badge
Idem dito als Gerard, maar ik heb alleen met IE8 geprobeerd. Dus geen foutboodschap, maar gewoon het begin scherm. Een dergelijke MMS is drie dagen geldig, dus ik kan verder niets uitproberen. Maar zou wel graag weten waarom dit niet werkt?
Bij mij precies hetzelfde. Ook nog geprobeerd via de site van hi de mms te openen, maar daar gebeurde ook niks.
Zowel in IE9 als Google Chrome.
Mms gisteravond ontvangen, dus als de oplossing op tijd is, kan ik hem nog openen



Greetz, Martin
Badge +3
djwim@

je krijgt een mms bericht verstuurt naar je telefoon maar je telefoon ondersteunt dat niet!? dan moet je eenmaal een telefoon aanschaffen met mms functie erop...en heb je je instellingen wel goed gecheckt?

martin@
nog firefox geprobeert? xD
Badge +5
Hi allemaal,
Het smsje welke wordt verstuurd wanneer je een MMS bericht hebt ontvangen is inderdaad niet juist.
Wanneer je toestel de optie niet ondersteund dan is het niet mogelijk het bericht in te zien, wij proberen de inhoud van het bericht zo snel mogelijk aan te passen. Excuses voor het ongemak.
Groet, Bibi
Ik kreeg gisteren een mms boodschap ik proberen natuurlijk precies zoals het staat beschreven krijg geen enkele reaktie dus weet ik niet wat de boodschap is, wat doe ik verkeerd?
Reputatie 2
Badge +4
Beste Tupper,

Welkom op het Simyo forum!
Om je beter van dienst te kunnen zijn vernemen we graag of het mogelijk is om met je toestel te MMS-en en of je het toestel hebt ingesteld voor MMS diensten.

Groetjes,

Manisha
Badge
Het is ondertussen juni en de mms berichten komen weer binnen. Het werkt nog steeds niet en de afzenders betalen wel. De tekst is ook niet veranderd terwijl dat toch hooguit 5 minuten werk kan zijn.
Reputatie 5
Badge +10
Het is ondertussen juni en de mms berichten komen weer binnen. Het werkt nog steeds niet en de afzenders betalen wel. De tekst is ook niet veranderd terwijl dat toch hooguit 5 minuten werk kan zijn.

Op welke tekst en bericht doel je precies? Dan kan ik je beter helpen.

Groetjes,

Alex
Badge
Hetzelfde hier. Maanden geleden ontving ik een SMS van telefoonnummer 1667 met daarin een verwijzing naar de KPN website. Overigens is het enorm slecht dat ik eerst een template-SMS krijg en daarna pas de aangepaste, Nederlandse variant.

Hier de twee SMSjes, die op hetzelfde moment binnenkomen;
  1. This is the placeholder for the PASSWORD sms template From: 316 Date: Mon, 18 Jun 2012 17:15:42 CEST Subject: Password:
  2. U heeft een MMS of videobericht ontvangen van +316. Bekijk dit bericht binnen 3 dagen op www.kpn.com/mms met berichtcode

Probleem is dat de website wel bestaat, maar hij gewoon niets doet. Vervolgens kom je op een URL-pagina met: "http://kpn-mobiel.nl/MMS1.htm". Dit is blijkbaar al maanden aan de gang. Vul je alle gegevens in (mobiel + berichtcode), wordt er verteld dat ik mijn MMS bericht op WWW.HI.NL kan bekijken. Daar wordt dan aangegeven dat het hele bericht niet bestaat of iets dergelijks.

Wat ik geprobeerd heb met mijn mobiele telefoon;
  • Zowel Android 4.0x als Android 2.3x
  1. URL geopend via mobiele telefoon (standaard mobiele versie)
  2. URL geopend via mobiele telefoon (desktop versie)
  3. URL geopend via mobiele telefoon (ipad/ipod versie)
  4. Dolphin Browser
  5. Opera Mini Browser
Wat ik geprobeerd heb op de desktop;
  1. Windows 7: FireFox 13.0 en
  2. Windows 7: Chrome 17, 18, 19 en nu 20.0.1132.32 beta-m
  3. Windows XP & 7: Internet Explorer 7, 8, 9 en 10
  4. Windows 7: Safari
  5. Mac OSX Lion 10.7.4 - Chrome 19.0.1084.56
  6. Mac OSX Lion 10.7.4 - Safari 5.1.7 (7534.57.2)
  7. Mac OSX Lion 10.7.4 - FireFox 13.0.1 Dutch
Niets werkt. En over drie dagen verloopt dit bericht alweer; de vorige heb ik ook nooit kunnen bekijken.

Ik heb expres bij Mijn Simyo MMS uitgeschakeld. Wil er niet voor betalen, in het verleden ging dit wel eens fout door instellingen.

Kunnen jullie dit nou z.s.m. oplossen? En ook mijn bericht (en dat van eventueel de anderen) alsnog langer bewaren, zodat wij dit alsnog kunnen bekijken?

Graag z.s.m. een reactie en oplossing. Want dit duurt al maanden...

Groet, Frank

bijlage; mms screenshot
edit 1; Ik upload een 1680-screenshot, krijg een miniatuur op het forum als ik erop druk? Het is in ieder geval de screenshot van de KPN-website na het "inloggen". Bericht over HI.NL staat dan plotseling boven het inlogveld.
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Annix,

Ondanks het versturen van de informatie per sms ondersteunen we het bekijken van een MMS online niet. Als het toestel technisch gezien niet in staat is om de MMS te tonen, is er helaas geen mogelijkheid om de MMS te bekijken. Onze excuses voor het ongemak.

Groetjes,

Alex
Badge
Hi Alex,

Bedankt voor je reactie op mijn/ ons bericht.

Nu zit ik toch met de vraag hoe het kan dat Simyo dit gewoon simpelweg niet ondersteund? Simyo zit immers op het KPN netwerk, alleen daarom al is mijn keuze al gevallen op Simyo. Ik kom namelijk na 9 naar van Vodafone weg en zocht wat nieuws.

Als ik kijk naar aanbieder Simpel of Ben, die gaan via het T-Mobile netwerk. Krijg je daar een MMS-bericht van, dan werkt het keurig via de T-Mobile website. KPN en Hi gaan beide via KPN, al heeft Hi zijn eigen template-wrapping. Sizzler en Blyk zijn weer van Vodafone, ook dat werkt weer via de website dan Vodafone. De werking en het systeem is hetzelfde.

Zou jij, eventueel via de technici, een bericht kunnen plaatsen waarom dit;
  1. Niet werkt en niet ondersteund wordt door Simyo
  2. SMS berichten van 1667 wel verstuurd worden (1667 = Hi = KPN)
  3. Er nergens op de website te vinden is dat MMS online niet ondersteund wordt
  4. Het wel werkt bij dochterondernemingen van andere aanbieders, ookal zitten zij in de zelfde internet positie als Simyo
Simyo is, voorzover ik begrepen heb, meer een internetbedrijf voor telefoonnetwerken dan een "echt" telecombedrijf bedrijf als KPN, Vodafone of T-Mobile als ik het zo mag noemen. Maar wel maken jullie gebruik van KPN. Dan moet dit toch keurig doorgekoppeld moeten zijn?

Begrijp mij niet verkeerd; de service hier is top, er wordt netjes snel gereageerd en vaak ook met oplossingen. Dat waardeer ik, want bij Vodafone vond ik dit de afgelopen 2 jaar enorm aftakelen en werden klachten of vragen maar snel afgehandeld met standaard berichten.

Groet, Frank
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Annix,

Hoewel Simyo onderdeel is van KPN, maken we niet in alle opzichten gebruik van dezelfde technieken en opties. Hierdoor ondersteunen we deze online functie niet. We zien dat het gebruik van MMS erg afneemt door de komst van smartphones. Tegenwoordig stuurt iedereen een foto via email of een message programma (vb. Whatsapp). Ik heb echter wel een verzoek ingeschoten om de tekst van de sms aan te passen om zo verwarring te voorkomen.

Groetjes,

Alex
Badge
Hi Alex,

Bedankt! Duidelijk.

Ik begrijp dat het gebruik van MMS afneemt; begreep al niet dat ik uberhaupt nog MMS-berichten zou ontvangen, daar heb je gelijk in. Heb het zelf een jaar of vijf voor het laatst gebruikt. Maar, zoals je aangeeft, gaven de twee SMSjes verwarring na het ontvangen van een MMS bericht.

Top dat je het verzoek ingediend hebt. Gaat zeker duidelijkheid geven aan de gebruikers van Simyo.

Groet,

Frank
En toen was het half augustus 2-0-1-2 en nog steeds krijgen we dezelfde berichten van KPN als onze telefoon geen MMS ondersteunt. Waarom gooit Simyo het niet over de andere boeg en maken ze het gewoon mogelijk om de MMS door te sturen naar je e-mailadres? Lijkt me een stuk goedkoper dan aanpassen van de berichten, zeker als er toch maar weinig van MMS gebruik wordt gemaakt. Stukje service naar de mensen toe, zullen we maar zeggen (mocht er een marketeer van Simyo meelezen dan begrijpt hij/zij ook waar het om gaat...). Ik ben heel benieuwd.
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum LucM,

Hoewel wel besproken is het helaas nog niet aangepast. Ik zal het nogmaals aankaarten bij de betreffende afdeling. Bedankt voor je tip. Al denk ik dat je oplossing niet heel eenvoudig is. Hier komt toch een stukje techniek bij kijken. Maar nooit geschoten is altijd mis :)

Groetjes,

Alex
Jep, ook ik ontving vandaag zo'n berichtje. Contact met KPN Webcare via Twitter hier uit gekomen.

Verwarrende berichtjes en meest jammere: de verzender betaalt gewoon de kosten!
Badge +6
Beste JayDie,

Welkom op het forum!
Zoals moderator Alex heeft aangeven zal gekeken worden of de tekst in de sms kan worden aangepast om verwarring te verkomen.

Onze excuses voor het ongemak.
Mijn instellingen stonden niet goed en ik kreeg ook die verwarrende SMS met verwijzing naar niet werkende website. Betekend dit nu dat je een ontvangen MMS kwijt bent? Of is het mogelijk om de telefoon alsnog goed op MMS in te stellen en dan de MMS alsnog te krijgen?

Wel slecht dat de afzender vrij fors hiervoor betaald en ik het berichtje niet eens kan ontvangen... niet zo netjes!

groet
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum pietmans,

Je kunt de MMS helaas niet meer inzien. Waarschijnlijk kan jouw toestel de MMS niet lezen omdat de kwaliteit van de MMS te 'goed' is voor het toestel. Het klopt dat het vervelend is dat de verzendende partij hier wel voor wordt berekend. Ons netwerk kan helaas niet zien wat voor toestel de verzendende partij gebruikt.

Groetjes,

Alex
Ons netwerk kan helaas niet zien wat voor toestel de verzendende partij gebruikt.
...dus zorg dat de website werkt zodat de ontvanger de MMS toch kan bekijken: iedereen blij 🙂
Reputatie 5
Badge +10
Hoi JayDie,

De kans dat we een online inzage voor MMS in gaan regelen is vrij klein, omdat het gebruik van MMS berichten erg af neemt.

Groetjes,

Alex
Dat snap ik, maar zet dan per direct de service stop die de verwarrende sms'jes stuurt