Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actieprijzen zijn geldig tot en met 30 november 2020. Deze actievoorwaarden gelden voor verschillende bundels.

  • Als je tijdens de actieperiode (tot en met 30 november 2020) kiest voor een van de actiebundels, betaal je het bijbehorende bedrag tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Als je een nieuwe bestelling plaatst, betaal je aansluitkosten van € 14,99.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Beantwoord

MMS met verwijzing naar internet werkt niet?

  • 21 december 2011
  • 29 reacties
  • 17916 Bekeken

Badge
Ik heb een MMS ontvangen op mijn toestel wat geen MMS ondersteund. Het bericht verwijst me door naar www.kpn.com/mms waar ik met mijn 06 nummer en de code die ik heb ontvangen, de MMS via internet te lezen/bekijken. MAAR.... er gebeurd niets na het invullen van de juiste gegevens. (Dus 06 nr + code). Zou deze service ook via Simyo moeten werken? Wat doe ik dan fout?

_Wim_
icon

Beste antwoord door Bibi 2 januari 2012, 09:56

Hi allemaal,

Het smsje welke wordt verstuurd wanneer je een MMS bericht hebt ontvangen is inderdaad niet juist.

Wanneer je toestel de optie niet ondersteund dan is het niet mogelijk het bericht in te zien, wij proberen de inhoud van het bericht zo snel mogelijk aan te passen. Excuses voor het ongemak.

Groet, Bibi
Bekijk originele reactie

Dit topic is gesloten. Je kunt geen reactie achterlaten.

29 reacties

Badge
Ik heb hetzelfde; ik ontvang een sms bericht waarin staat dat ik een MMS heb ontvangen en deze na het inloggen met mijn 06 nummer en meeverzonden code kan bekijken op www.kpn.com/mms. Echter als ik daar inlog krijg ik de melding met de link dat ik mijn MMS kan bekijken op www.hi.nl. Deze link stuurd mij door naar www.kpn.com/mobiel/mobiel_internet_abonnement.cat *natuurlijk, zucht*. Als ik direct naar www.hi.nl ga, en daar naar de MMS pagina, mijn 06 nummer en de code invoer, gebeurd er he-le-maal niets. Hoe los ik dit op Simyo?
Reputatie 3
Badge +5
Krijgen jullie een foutmelding? zo ja, welke? Al in een andere browser geprobeerd zoals Firefox of Chrome?
Badge
Hallo Niels,
Nee, ik krijg geen foutmelding. De na op "volgende" te hebben geklikt, laadt dezelfde pagina weer, maar dan helemaal bovenaan. Er gebeurd dus niets. Ik heb het ook op een andere laptop met Google Chrome geprobeerd. Ook daar kreeg ik hetzelfde resultaat; helemaal niets.

Gerard
Badge
Idem dito als Gerard, maar ik heb alleen met IE8 geprobeerd. Dus geen foutboodschap, maar gewoon het begin scherm. Een dergelijke MMS is drie dagen geldig, dus ik kan verder niets uitproberen. Maar zou wel graag weten waarom dit niet werkt?
Bij mij precies hetzelfde. Ook nog geprobeerd via de site van hi de mms te openen, maar daar gebeurde ook niks.
Zowel in IE9 als Google Chrome.
Mms gisteravond ontvangen, dus als de oplossing op tijd is, kan ik hem nog openen



Greetz, Martin
Badge +3
djwim@

je krijgt een mms bericht verstuurt naar je telefoon maar je telefoon ondersteunt dat niet!? dan moet je eenmaal een telefoon aanschaffen met mms functie erop...en heb je je instellingen wel goed gecheckt?

martin@
nog firefox geprobeert? xD
Badge +5
Hi allemaal,
Het smsje welke wordt verstuurd wanneer je een MMS bericht hebt ontvangen is inderdaad niet juist.
Wanneer je toestel de optie niet ondersteund dan is het niet mogelijk het bericht in te zien, wij proberen de inhoud van het bericht zo snel mogelijk aan te passen. Excuses voor het ongemak.
Groet, Bibi
Ik kreeg gisteren een mms boodschap ik proberen natuurlijk precies zoals het staat beschreven krijg geen enkele reaktie dus weet ik niet wat de boodschap is, wat doe ik verkeerd?
Reputatie 2
Badge +4
Beste Tupper,

Welkom op het Simyo forum!
Om je beter van dienst te kunnen zijn vernemen we graag of het mogelijk is om met je toestel te MMS-en en of je het toestel hebt ingesteld voor MMS diensten.

Groetjes,

Manisha
Badge
Het is ondertussen juni en de mms berichten komen weer binnen. Het werkt nog steeds niet en de afzenders betalen wel. De tekst is ook niet veranderd terwijl dat toch hooguit 5 minuten werk kan zijn.
Reputatie 5
Badge +10
Het is ondertussen juni en de mms berichten komen weer binnen. Het werkt nog steeds niet en de afzenders betalen wel. De tekst is ook niet veranderd terwijl dat toch hooguit 5 minuten werk kan zijn.

Op welke tekst en bericht doel je precies? Dan kan ik je beter helpen.

Groetjes,

Alex
Badge
Hetzelfde hier. Maanden geleden ontving ik een SMS van telefoonnummer 1667 met daarin een verwijzing naar de KPN website. Overigens is het enorm slecht dat ik eerst een template-SMS krijg en daarna pas de aangepaste, Nederlandse variant.

Hier de twee SMSjes, die op hetzelfde moment binnenkomen;
  1. This is the placeholder for the PASSWORD sms template From: 316 Date: Mon, 18 Jun 2012 17:15:42 CEST Subject: Password:
  2. U heeft een MMS of videobericht ontvangen van +316. Bekijk dit bericht binnen 3 dagen op www.kpn.com/mms met berichtcode

Probleem is dat de website wel bestaat, maar hij gewoon niets doet. Vervolgens kom je op een URL-pagina met: "http://kpn-mobiel.nl/MMS1.htm". Dit is blijkbaar al maanden aan de gang. Vul je alle gegevens in (mobiel + berichtcode), wordt er verteld dat ik mijn MMS bericht op WWW.HI.NL kan bekijken. Daar wordt dan aangegeven dat het hele bericht niet bestaat of iets dergelijks.

Wat ik geprobeerd heb met mijn mobiele telefoon;
  • Zowel Android 4.0x als Android 2.3x
  1. URL geopend via mobiele telefoon (standaard mobiele versie)
  2. URL geopend via mobiele telefoon (desktop versie)
  3. URL geopend via mobiele telefoon (ipad/ipod versie)
  4. Dolphin Browser
  5. Opera Mini Browser
Wat ik geprobeerd heb op de desktop;
  1. Windows 7: FireFox 13.0 en
  2. Windows 7: Chrome 17, 18, 19 en nu 20.0.1132.32 beta-m
  3. Windows XP & 7: Internet Explorer 7, 8, 9 en 10
  4. Windows 7: Safari
  5. Mac OSX Lion 10.7.4 - Chrome 19.0.1084.56
  6. Mac OSX Lion 10.7.4 - Safari 5.1.7 (7534.57.2)
  7. Mac OSX Lion 10.7.4 - FireFox 13.0.1 Dutch
Niets werkt. En over drie dagen verloopt dit bericht alweer; de vorige heb ik ook nooit kunnen bekijken.

Ik heb expres bij Mijn Simyo MMS uitgeschakeld. Wil er niet voor betalen, in het verleden ging dit wel eens fout door instellingen.

Kunnen jullie dit nou z.s.m. oplossen? En ook mijn bericht (en dat van eventueel de anderen) alsnog langer bewaren, zodat wij dit alsnog kunnen bekijken?

Graag z.s.m. een reactie en oplossing. Want dit duurt al maanden...

Groet, Frank

bijlage; mms screenshot
edit 1; Ik upload een 1680-screenshot, krijg een miniatuur op het forum als ik erop druk? Het is in ieder geval de screenshot van de KPN-website na het "inloggen". Bericht over HI.NL staat dan plotseling boven het inlogveld.
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Annix,

Ondanks het versturen van de informatie per sms ondersteunen we het bekijken van een MMS online niet. Als het toestel technisch gezien niet in staat is om de MMS te tonen, is er helaas geen mogelijkheid om de MMS te bekijken. Onze excuses voor het ongemak.

Groetjes,

Alex
Badge
Hi Alex,

Bedankt voor je reactie op mijn/ ons bericht.

Nu zit ik toch met de vraag hoe het kan dat Simyo dit gewoon simpelweg niet ondersteund? Simyo zit immers op het KPN netwerk, alleen daarom al is mijn keuze al gevallen op Simyo. Ik kom namelijk na 9 naar van Vodafone weg en zocht wat nieuws.

Als ik kijk naar aanbieder Simpel of Ben, die gaan via het T-Mobile netwerk. Krijg je daar een MMS-bericht van, dan werkt het keurig via de T-Mobile website. KPN en Hi gaan beide via KPN, al heeft Hi zijn eigen template-wrapping. Sizzler en Blyk zijn weer van Vodafone, ook dat werkt weer via de website dan Vodafone. De werking en het systeem is hetzelfde.

Zou jij, eventueel via de technici, een bericht kunnen plaatsen waarom dit;
  1. Niet werkt en niet ondersteund wordt door Simyo
  2. SMS berichten van 1667 wel verstuurd worden (1667 = Hi = KPN)
  3. Er nergens op de website te vinden is dat MMS online niet ondersteund wordt
  4. Het wel werkt bij dochterondernemingen van andere aanbieders, ookal zitten zij in de zelfde internet positie als Simyo
Simyo is, voorzover ik begrepen heb, meer een internetbedrijf voor telefoonnetwerken dan een "echt" telecombedrijf bedrijf als KPN, Vodafone of T-Mobile als ik het zo mag noemen. Maar wel maken jullie gebruik van KPN. Dan moet dit toch keurig doorgekoppeld moeten zijn?

Begrijp mij niet verkeerd; de service hier is top, er wordt netjes snel gereageerd en vaak ook met oplossingen. Dat waardeer ik, want bij Vodafone vond ik dit de afgelopen 2 jaar enorm aftakelen en werden klachten of vragen maar snel afgehandeld met standaard berichten.

Groet, Frank
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Annix,

Hoewel Simyo onderdeel is van KPN, maken we niet in alle opzichten gebruik van dezelfde technieken en opties. Hierdoor ondersteunen we deze online functie niet. We zien dat het gebruik van MMS erg afneemt door de komst van smartphones. Tegenwoordig stuurt iedereen een foto via email of een message programma (vb. Whatsapp). Ik heb echter wel een verzoek ingeschoten om de tekst van de sms aan te passen om zo verwarring te voorkomen.

Groetjes,

Alex
Badge
Hi Alex,

Bedankt! Duidelijk.

Ik begrijp dat het gebruik van MMS afneemt; begreep al niet dat ik uberhaupt nog MMS-berichten zou ontvangen, daar heb je gelijk in. Heb het zelf een jaar of vijf voor het laatst gebruikt. Maar, zoals je aangeeft, gaven de twee SMSjes verwarring na het ontvangen van een MMS bericht.

Top dat je het verzoek ingediend hebt. Gaat zeker duidelijkheid geven aan de gebruikers van Simyo.

Groet,

Frank
En toen was het half augustus 2-0-1-2 en nog steeds krijgen we dezelfde berichten van KPN als onze telefoon geen MMS ondersteunt. Waarom gooit Simyo het niet over de andere boeg en maken ze het gewoon mogelijk om de MMS door te sturen naar je e-mailadres? Lijkt me een stuk goedkoper dan aanpassen van de berichten, zeker als er toch maar weinig van MMS gebruik wordt gemaakt. Stukje service naar de mensen toe, zullen we maar zeggen (mocht er een marketeer van Simyo meelezen dan begrijpt hij/zij ook waar het om gaat...). Ik ben heel benieuwd.
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum LucM,

Hoewel wel besproken is het helaas nog niet aangepast. Ik zal het nogmaals aankaarten bij de betreffende afdeling. Bedankt voor je tip. Al denk ik dat je oplossing niet heel eenvoudig is. Hier komt toch een stukje techniek bij kijken. Maar nooit geschoten is altijd mis :)

Groetjes,

Alex
Jep, ook ik ontving vandaag zo'n berichtje. Contact met KPN Webcare via Twitter hier uit gekomen.

Verwarrende berichtjes en meest jammere: de verzender betaalt gewoon de kosten!
Badge +6
Beste JayDie,

Welkom op het forum!
Zoals moderator Alex heeft aangeven zal gekeken worden of de tekst in de sms kan worden aangepast om verwarring te verkomen.

Onze excuses voor het ongemak.
Mijn instellingen stonden niet goed en ik kreeg ook die verwarrende SMS met verwijzing naar niet werkende website. Betekend dit nu dat je een ontvangen MMS kwijt bent? Of is het mogelijk om de telefoon alsnog goed op MMS in te stellen en dan de MMS alsnog te krijgen?

Wel slecht dat de afzender vrij fors hiervoor betaald en ik het berichtje niet eens kan ontvangen... niet zo netjes!

groet
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum pietmans,

Je kunt de MMS helaas niet meer inzien. Waarschijnlijk kan jouw toestel de MMS niet lezen omdat de kwaliteit van de MMS te 'goed' is voor het toestel. Het klopt dat het vervelend is dat de verzendende partij hier wel voor wordt berekend. Ons netwerk kan helaas niet zien wat voor toestel de verzendende partij gebruikt.

Groetjes,

Alex
Ons netwerk kan helaas niet zien wat voor toestel de verzendende partij gebruikt.
...dus zorg dat de website werkt zodat de ontvanger de MMS toch kan bekijken: iedereen blij 🙂
Reputatie 5
Badge +10
Hoi JayDie,

De kans dat we een online inzage voor MMS in gaan regelen is vrij klein, omdat het gebruik van MMS berichten erg af neemt.

Groetjes,

Alex
Dat snap ik, maar zet dan per direct de service stop die de verwarrende sms'jes stuurt