.

Beantwoord

MMI-codes werken niet & waarom is doorschakelen uit 'mijn' diensten/menu verdwenen?

  • 11 September 2012
  • 12 reacties
  • 14724 Bekeken

  • Startend Simyaan
  • 9 reacties
Goedendag,

Ik wil doorschakelen wijzigen, maar dat lukt niet met de mmi codes. Ik kan alleen of alles of de rest van de opties.
Ik kan iet zelf kiezen welke ik doorschakel, zowel online niet als m.b.v. de mmi codes. Opvragen van de status met een mmi code gaat overigens wel weer?!

Daarbij zijn jullie erg slecht bereikbaar telefonisch, ongeacht belttijd.

Btw, ik heb een andere bundel gekozen echter wil ik deze (weer) wijzigen, maar dat gaat nu niet meer, kan dit telefonisch nog wel?
(Ingaand 01 oktober 20122).

Ik kijk uit naar uw reactie,

Gr.
E-1
icon

Beste antwoord door Alex 12 September 2012, 15:58

Bekijk originele reactie

12 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum E-OnE,

Kan je aangeven welke MMI-codes je precies gebruikt? Je kunt 1 keer per maand een bundel wijziging doorgeven. We kunnen je eerder doorgegeven wijziging helaas niet terug draaien.

Groetjes,

Alex
Dag Alex,

Bedankt voor je reactie,

TIP:
Wellicht handig om een popup of melding scherm naar voren te laten komen met 'Weet u zeker dat dit de bundel is die u wilt wijzigen' (net zoals MS dat doet) 'U kunt na Akkoord de aanvraag niet meer terugdraaien of wijzigen deze maand! Pas volgende maand kunt u wederom een wijzigingsverzoek indienen.'

Je hebt echter niet beantwoord waarom de optie uit het diensten menu verdwenen is, want dat zou ook fijn zijn dan kan ik het online doen.

Zoals je kan lezen de mmi codes om het doorschakelen per optie te kunnen instellen.
En omdat ze alle 3 std. aan staan en gaat het met name om de het uitschakelen ervan.
Dus #61#, #62# en #67#, ook de optie om het direkt vanuit de telefoon te kiezen (oproepinstellingen) werkt niet.
Alles doorschakelen of niet werkt overigens wel weer?! das #21# en/of *21*, dit lukt ook via de telefoon zelf.
Vermoedelijk onderwater verzending van mmi code.
Het opvragen van de statussen werkt bij allemaal overigens wel; resp. *#21#, *#61#, *#62# en *#67#.

De melding die terugkomt als ik het via de telefoon zelf doe is:
Uw provider biedt geen ondersteuning voor het uitschakelen van oproepdoorschakelingen wannneer uw telefoon bezet is. [ok]
Onverwachte reactie van netwerk.
melding die terugkomt als ik het via de mmi codes doe:
Oproep doorschakelen.
Verbindingsprobleem of ongeldige MMI-code. [ok]

Meer informatie kan ik je niet geven, oh ja gaat om SE / Sony Mobile Live walkman WT19i mocht je dit nog afvragen,

Ik kijk uit naar je volgende reactie,

E-1




:
Reputatie 5
Badge +10
Hoi E-OnE,

Goed punt. Hier is nog wel ruimte voor. Ik zal het doorgeven aan degene die de website tekst kan aanpassen.

Je vraag kan ik helaas niet beantwoorden, omdat deze codes en doorschakeling vanuit je toestel in/uitgeschakeld worden. Je kunt wel doorschakelingen instellen via de codes die Simyo beschikbaar stelt.

De meeste mobiele toestellen kunnen door middel van het toestelmenu worden doorgeschakeld.

Wanneer dit niet mogelijk is, kunt u de volgende code(s) gebruiken:

Voor alle oproepen doorschakelen:

Activeren: *21*telefoonnummer# [zend]
Annuleren: #21# [zend]
Status opvragen: *#21# [zend]


Voor het doorschakelen van oproepen indien niet beantwoord:

Activeren: *61*telefoonnummer*aantal seconden# [zend]
Annuleren: #61# [zend]
Status opvragen: *#61# [zend]
Vervang ‘aantal seconden’ door het aantal seconden waarna doorgeschakeld moet worden; dit kan in intervallen van 5 seconden.


Voor het doorschakelen van oproepen indien het toestel uit staat of zich buiten bereik van het netwerk bevindt:

Activeren: *62*telefoonnummer# [zend]
Annuleren: #62# [zend]
Status opvragen: *#62# [zend]


Voor het doorschakelen van oproepen indien in gesprek:

Activeren: *67*telefoonnummer# [zend]
Annuleren: #67# [zend]
Status opvragen: *#67# [zend]

Wanneer u alle doorschakelingen tegelijk wilt annuleren, toetst u ##002# [zend] in. Hiermee worden alle doorschakelingen geannuleerd.

Het activeren, deactiveren of controleren (status opvragen) van een doorschakeling is kosteloos. Zodra u wordt gebeld en het gesprek wordt doorgeschakeld naar een door u opgegeven telefoonnummer, betaalt u de kosten vanaf uw telefoon naar het andere nummer.

Mocht dit ook niet werken dan hoor ik het graag.

Groetjes,

Alex
Dag 'Alex',

Lees je uberhaupt de vragen wel, en eigenlijk nog belangrijker de antwoorden die ik geef n.a.v. e igen vragen?

Je verwijst naar precies dezelfde codes die ik je doorgeef, want die heb ik van simyo, en deze werken dus NIET.

Ook niet de ##002#, terwijl wel de boodschap terug komt dat alle doorschakelingen gewist zijn; zie ik als ik de instellingen ophaal/bekijk op de telefoon nog gewoon de oude doorschakelingen staan, ook na 2 uur.

Daarbij herhaal je ook mijn tekst betreffende dat het via de telefoon moet kunnen.
Maar ook daarvan heb ik al aangegeven dat het NIET lukt incl. de retrunmeassage van het netwerk op de telefoon, lees aub nogmaals mijn relaas hiervoor goed door.

Zo heeft een forum 'beantwoorden' niet echt zin natuurijk, graag nu snel oplossen aub, en graag nog antwoord op de vraag waarom doorschakelen uit het online diensten menu verdwenen is.
Reputatie 5
Badge +10
Hoi E-OnE,

Ik twijfelde of je op de codes doelde omdat je in dezelfde zin 'toestelinstellingen' tussen haakjes had gezet. Als ik nu terug lees, zie ik de komma pas. Dus mijn excuses dat ik je vraag niet nauwkeurig genoeg heb gelezen 🙂 Ik heb voor je gebeld met de technische dienst en je probleem doorgegeven. Zij hebben gecontroleerd of het ergens netwerk technisch wordt tegen gehouden of dat er iets mis is. Je aansluiting staat echter goed op het netwerk en de doorschakelingen zouden netwerktechnisch gewoon door moeten komen. Ze zien ook dat je 2 doorschakelingen correct hebt staan. Daarom zijn ze benieuwd naar welk nummer of naar wat je probeert door te schakelen. Kun je dat hier door geven?

De mogelijkheid om de doorschakeling vanaf je persoonlijke pagina te bedienen is technisch gezien niet meer mogelijk.

Groetjes,

Alex
Dag,

Als het goed is zoudenz jullie moeten kunne zien dat er 3 doorschakelingen goed staan?!

Wat ik nu wil is UITSCHAKELEN doorschakelen indien bezet/in gesprek
+ doorschakelen naar voicemal indien geen antwoord wil ik naar 45 sconden hebben ipv nu 20 sec. (nummer +316*)
Doorschakelen naar voicemail als toestel uit staat zo laten = aan.

Hopelijk kunnen jullie het wel regelen.
Reputatie 5
Badge +10
Hoi E-OnE,

Ik heb contact gehad met de technische dienst en je doorschakel opties voorgelegd. Helaas is hetgeen wat je wilt technisch niet mogelijk. Je kunt je doorschakelingen naar je voicemail niet individueel aanpassen. Ook het aantal seconden is niet aan te passen voor voordat deze naar de voicemail doorschakeld. Voor vaste en mobiele telefoonnummers zijn beide opties wel mogelijk.

Groetjes,

Alex
Badge +1
Alex ik heb het zelfde probleem als hierboven beschreven ,ik heb ook deze code's geprobeerd met zelfde resultaat. 
Wat ik wil is als ik een gesprek anuleer er niet naar mijn vociemail wordt door geschakeld ,mijn toestel is een Wolfgang at-as40d2 graag je reactie .
Groet Slotje
Reputatie 5
Badge +11
Hoi slotje,

Wanneer je een gesprek 'wegdrukt' op je mobiel, dan wordt dit gezien als gemist gesprek wanneer er automatisch doorgeschakeld wordt naar voicemail.
Dit is enkel te voorkomen door je voicemail helemaal uit te zetten via 12339. Nadeel is wel, dat een echt gemist gesprek dan ook geen voicemail krijgt.
Badge +1

Wanneer je 

 

#21

#62

#61

#67

##002

In toest en je hoort een stem dat zegt doorschakeling bij geen gehoor uitgeschakeld dan weet je dat er iets niet bij KPN Telecom niet goed staat ingesteld. Kpn probeert eerst te zeggen dat het aan je telefoon ligt en je simkaart in een andere toestel moet gaan stoppen! 

 

 

Reputatie 3
Badge +1

Hoi @vragen

Bedankt voor je bericht. Als ik het goed begrijp lukt het niet om je doorschakeling in te stellen. Zou je mij kunnen vertellen wat voor telefoon je hebt? Dan kijk ik even wat ik voor je kan doen om dit probleem zo snel mogelijk voor je op te lossen!

Groetjes,
Rutger

Badge +1

Het gaat om Nokia 3310 een telefoon dat werkt op 2G. Simyo wil dat ik dan simkaart in een andere toestel stop maar dan nog steeds dezelfde foutmelding. 

Reageer