.

Beantwoord

Mijn telefoon verbinding valt regelmatig weg. Hoe kan dit?

  • 6 February 2019
  • 15 reacties
  • 11101 Bekeken

Ik heb al een aantal jaren een sim only van Simyo en ik heb tot voor kort nooit enige problemen bij Simyo gehad. Sinds enige tijd valt echter de telefoonverbinding steeds weg. Ik heb een Wileyfox Spark +. Ik bel voornamelijk vanuit huis, er is echter niets veranderd wat eventueel zou kunnen storen.

Wat kan hiervan de oorzaak zijn? Graag uw reactie, bij voorbaat dank.
icon

Beste antwoord door Ron H 6 February 2019, 16:43

Bekijk originele reactie

15 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Zowel een telefoon als simkaart hebben niet het eeuwige leven, probeer voor je zelf eens uit te zoeken wat het probleem veroorzaakt.
Dit kun je doen door middel van een kruistest jouw simkaart in een ander toestel en andersom.
Heb hetzelfde gehad en bleek bij mij aan de telefoon te liggen. Met een kruistest kom je meer te weten. Een kruistest is de simkaart in een andere telefoon proberen en andersom. Zo zou je kunnen testen waar het probleem zit, telefoon of simkaart.

@Ron H was mij net voor.
Reputatie 5
Badge +4
Hoi DickS,

Welkom op het Simyo Forum! Wat balen dat je geen goed bereik meer hebt thuis!

Zoals RonH en Ray al aangaven, lijkt het me verstandig eens een kruistest te doen. We kunnen dan namelijk met zekerheid zeggen of het een probleem in het toestel of een probleem met de simkaart.

Laat je ons weten hoe dat is gegaan?

Bedankt voor de hulp R & R!

Groetjes,

Kevin
Graag gedaan K 😁
Dank jullie allemaal voor het meedenken.

Ik heb de simkaart inmiddels in een ander toestel geprobeerd, Samsung J3. Daarbij hetzelfde probleem. Lijkt in het begin goed te zijn, maar ontvangst valt weer weg??? Andere simkaart van de vriendin in de Wileyfox, dan gaat de ontvangst goed.
Ik hoor graag evtl. andere mogelijkheden.

Dick
Reputatie 2
Badge +2
Hi DickS,

Er zijn in ieder geval geen onderhoudswerkzaamheden in jouw regio. Het lijkt er sterk op dat jouw simkaart zijn beste tijd heeft gehad 😉.

Om wat anders te proberen heb ik je simkaart een reset gegeven, waardoor deze zich opnieuw aanmeldt op het netwerk. Zet je toestel even voor 15 minuten uit en dan aan, en kijk dan of je ontvangst beter is. Ervaar je hierna nog steeds problemen met wegvallend bereik? Laat het me dan even weten. Dan stuur ik een nieuwe simkaart naar je toe! Kijken we even of het probleem daarmee opgelost is.

Ik ben benieuwd!

Groetjes,
Lu
Hallo Lu,
Dank je wel voor het ressetten van mijn simkaart. Even leek het erop dat de verbinding nu stabiel was, maar helaas deze valt nu weer af en toe weg.
Graag maak ik daarom gebruik van je aanbod om het te proberen met een een nieuwe simkaart.
Hopelijk zal het daarmee opgelost zijn.

Groeten, Dick
Reputatie 2
Badge +2
Hoi Dick,

Graag gedaan! Ah, jammer dus een reset heeft niet gewerkt. Ik heb meteen een nieuwe simkaart voor je
aangevraagd. Deze valt binnen drie werkdagen op je deurmat 😊. Hopelijk is je bereik stabiel hierna.

Laat het me gerust weten als je verder nog vragen hebt!

Groetjes,
Lu
Inmiddels de nieuwe simkaart ontvangen en geactiveerd.
Tot nu toe lijkt het goed te werken.
Nogmaals iedereen bedankt voor het meedenken en Lu bedankt voor de snelle actie.
Gr. Dick
Reputatie 7
Badge +10
Hi Dick,

Goed om te horen dat alles goed werkt nu! 🙂 Als je toch nog een andere vraag hebt, dan kun je altijd aan de bel trekken.

Groetjes,
Jihane

Ik heb hetzelfde probleem als Dick hierboven. Ik las dat jullie hem gratis een nieuwe simkaart hebben toegestuurd. Graag ontvang ik ook een nieuwe simkaart.

Alvast bedankt!

Reputatie 7

@Henk3 Weet je zeker dat het aan de simkaart ligt? Heb je bijvoorbeeld al eens een kruistest gedaan? Dat wil zeggen stop jouw simkaart eens in een andere telefoon, als je daartoe gelegenheid hebt, bijvoorbeeld de telefoon van een huisgenoot en/of familielid en de simkaart van die andere telefoon in je eigen telefoon. Bestaat het probleem dan nog?

RicoK, dank voor je reactie. Nee nog geen kruistest gedaan, maar het probleem is dat misschien 80% van de gesprekken wel goed verlopen, maar dat bij sommige gesprekken de verbinding herhaaldelijk wordt verbroken. Dus dan zou ik met die kruistest gedurende 2 of meer weken veel gesprekken moeten voeren om e.e.a. te testen, en dat is lastig.
Ik heb wel mobiel opnieuw opgestart etc., maar het probleem bleef terugkomen.

Reputatie 7

@Henk3 Ik weet niet hoe lang je je huidige simkaart al hebt, misschien zegt Simyo straks wel dat je sowieso een nieuwe kaart krijgt, maar heb je dit euvel bij verschillende gesprekken of steeds bij gesprekken met het zelfde nummer? Want aan welke kant valt de verbinding weg? Aan jouw kant of bij degene aan de andere kant? En als laatste, ervaar je dit steeds op een zelfde locatie waar de verbinding wegvalt? Het kan natuurlijk ook aan een/de zendmast liggen.

Reputatie 6
Badge +6

Hoi Henk, 

Welkom op ons forum! :blush:

Erg vervelend dat je verbinding af en toe wegvalt! Heb je dat overal of alleen op één plek? 

Om na te gaan waar het probleem door wordt veroorzaakt, is het wel belangrijk dat je een kruistest doet. Dan kunnen we namelijk kortsluiten of het probleem wordt veroorzaakt door het toestel, het netwerk of onze simkaart. Dat is mij namelijk nog niet duidelijk :sweat_smile:

Soms is een reset van je simkaart op ons netwerk ook al voldoende! Dat zal ik in ieder geval gelijk even voor je doen. Een vervangende simkaart kost namelijk € 5,- en misschien is het helemaal niet nodig om je een nieuwe toe te sturen!

Kun jij je toestel uitzetten en over een kwartier weer aanzetten? Laat even weten of dit heeft geholpen 😇

En als de verbinding wordt verbroken, valt je netwerk dan echt helemaal weg of wordt het gesprek alleen gestopt? Wordt het dan gestopt aan jouw kant of aan de kant van de ontvanger? Gebeurt dit zowel met inkomende als uitgaande oproepen? En gebeurt het willekeurig of steeds bij dezelfde telefoonnummers?

Ik hoor het graag van je! 😃

Groetjes,
Bas

Reageer