.

Beantwoord

mijn iphone kan geen toegang meer krijgen tot mobiele data, wat nu?

  • 30 August 2022
  • 11 reacties
  • 112 Bekeken

Bij herhaling valt mijn netwerk weg en heb ik geen service meer. Ik krijg een foutmelding in toegang tot de mobiele data. Als ik mijn telefoon uitzet krijg ik soms weer even bereik en zie ik KPN bovenin staan vaak ook niet en dan blijft de telefoon zoeken. Heel onhandig. Enkel met WiFi kan ik dan nog communiceren via whatsapp, maar verder niet. 

icon

Beste antwoord door Roeqajja 31 August 2022, 13:42

Bekijk originele reactie

11 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Eerste waaraan ik denk is een antenne probleem. Zijn er plaatsen (binnen, buiten) waar je betere of juist slechtere
ontvangst hebt?

Heeft je telefoon dit altijd gehad? 

Dat zou kunnen. Ik heb het niet eerder gehad. Soms heb ik zowel binnen als buiten ontvangst en soms ook juist niet. Ook niet als ik me verplaats, tel uitzet en opnieuw opstart. Maar antenne zou idd een issue kunnen zijn.

Reputatie 7

Antenne issue is inderdaad waar ik ook als eerste aan denk.

Echter, wat ook een mogelijkheid is, is dat de simkaart geen of onvoldoende contact maakt. Hoe oud is je simkaart? Als deze oud is, wil Simyo wel eens een vervangende kaart toesturen.

Eventueel en daar hadden vroegere Samsung’s last van is dat de simkaart te dun is. Om dit te verhelpen zou je kunnen proberen om met behulp van een klein stukje dubbel gevouwen papier de simkaart steviger vast te kunnen zetten.

Reputatie 7
Badge +7


Behalve de antenne zou natuurlijk ook een GSM mast in de buurt stuk kunnen zijn.
Lijkt me sterk, want ik vermoed dat KPN dit actief bewaakt.
Heb je deze problemen overal, of alleen op een bepaalde plaats?

Simyo heeft mijn SIM card inmiddels gereset, heb mij tel een tijd uitgezet en opnieuw gestart maar nog geen verandering. Heb dat al doorgegeven. Mogelijk is volgende stap idd een nieuwe SIM card - zal eens vragen. 
 

Denk dat kapotte mast idd wel zou opvallen bij KPN

Reputatie 7
Badge +7

Simkaart is een hele goeie.

Heb je de mogelijkheid om met een andere simkaart te testen?


Behalve de antenne zou natuurlijk ook een GSM mast in de buurt stuk kunnen zijn.

Dit zou je HIER kunnen controleren. 

Reputatie 3
Badge

Heb je toevallig een iPhone 11? Op het KPN forum zijn er momenteel legio klachten van mensen met een IPhone 11 die sinds kort exact dezelfde klachten hebben op het KPN netwerk.

Tnx. Nee ouder model. 

Reputatie 7
Badge +6

Wat wimj12 al deels aangaf

de beroemde en geprezen kruistest 😉

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @John cook,

Bedankt voor je bericht. Wat onhandig dat je 4G-verbinding soms wegvalt! Je geeft aan dat je af en toe geen bereik hebt, betekent dat dat het bellen soms ook niet lukt?

Zoals eerder aangegeven zou ik je simkaart voor nu eerst in een ander toestel uit testen om te kijken of je hetzelfde probleem hebt, aangezien de reset niet heeft geholpen. Het zou ook nog kunnen dat je een verouderde simkaart hebt. Als dit zo is dan stuur ik je graag kosteloos een nieuwe simkaart op. Je kunt mij hier een privébericht voor sturen met je 06-nummer en persoonlijke gegevens en dan kijk ik op je aansluiting hoe lang je je simkaart al hebt.

Ik wil tot slot iedereen die heeft gereageerd bedanken voor jullie bijdrage!! 😊

Groetjes,
Roeqajja

Reageer