Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.


Je kunt altijd nummerbehoud aanvragen. Nummerbehoud zelf is gratis. Als je je abonnement al opzegt voordat je contract is afgelopen, dan kan de provider een afkoopsom in rekening brengen voor de resterende maanden. Vanaf 120 dagen voor het einde van het contract zorgen we er automatisch voor dat we het nummerbehoud aan het einde van het contract en je opzegtermijn aanvragen.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actie is geldig van 1 april tot en met 31 mei 2021.

  • Als je tijdens de actieperiode (van 1 april tot en met 31 mei) kiest voor een internetbundel van 6 of 10 GB, krijg je gratis extra gigabytes (2 GB bij 6 GB en 5 GB bij 10 GB), tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • Als je tijdens de actieperiode een nieuwe bestelling plaatst, betaal je geen aansluitkosten.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Beantwoord

Kunnen jullie het nummer blokkeren wat mij ongewenste sms'jes stuurt?

  • 10 december 2016
  • 30 reacties
  • 1048 Bekeken

Wilt u het nummer dat Sms-berichten vanuit het buitenland via 0653131313 naar mijn mobiele nummer verzendt blokkeren?
Of als het Sms-berichten zijn die na 72 uur niet afgeleverd kunnen worden.
Ik krijg er alleen maar een hoge rekening van!
icon

Beste antwoord door Caspar 12 december 2016, 12:09

Hoi codiri,



Welkom op 't forum.



Wat vervelend dat je telkens sms-berichten ontvangt vanuit het buitenland. Maak je geen zorgen, wanneer jij niks terugstuurt, kost het je niks. Dit kun je ook zien op je Mijn Simyo bij je verbruik.



Het nummer wat jij geeft is het nummer van de sms-berichtencentrale. Als het goed is, moet jij in je telefoon het nummer zien van de persoon die jou wat stuurt, en niet het nummer van de sms-berichtencentrale. Klopt dat?



Wanneer je het nummer weet van de persoon, kan je kijken of je dit nummer kan blokkeren. Helaas kunnen wij dit niet, maar de meeste telefoons kunnen dit zelf. Laat je me weten of het je is gelukt?



Groetjes,

Caspar
Bekijk originele reactie

30 reacties

Reputatie 5
Badge +9
Hoi codiri,

Welkom op 't forum.

Wat vervelend dat je telkens sms-berichten ontvangt vanuit het buitenland. Maak je geen zorgen, wanneer jij niks terugstuurt, kost het je niks. Dit kun je ook zien op je Mijn Simyo bij je verbruik.

Het nummer wat jij geeft is het nummer van de sms-berichtencentrale. Als het goed is, moet jij in je telefoon het nummer zien van de persoon die jou wat stuurt, en niet het nummer van de sms-berichtencentrale. Klopt dat?

Wanneer je het nummer weet van de persoon, kan je kijken of je dit nummer kan blokkeren. Helaas kunnen wij dit niet, maar de meeste telefoons kunnen dit zelf. Laat je me weten of het je is gelukt?

Groetjes,
Caspar
Dag Caspar,
Elk smsje kost me wel geld, voor de eerste 100 betaal ik abonnement, maar daarna betaal ik dus veel extra.
Ik gebruik deze simkaart in mijn alarmcentrale van Jablotron. Ik kan dus niet zien welk nummer belt, altijd staat het nummer van de centrale 06 053131313 erbij. Ook de systeembeheerder heeft alle instellingen gecontroleerd en deze kloppen.
Dus de centrale is de enige die kan zien welk nummer contact zoekt met mijn simkaart. In de centrale zouden ze dit nummer kunnen blokkeren.
Groeten,
Gert
Normaal gesproken zijn ontvangen sms'jes altijd gratis. Tenminste als je in Nederland bent. Of ben je soms in het buitenland?
Ik zie mijn antwoord niet terug. Ik schreef:

De smsjes komen uit Tjechie , het land dat de alarmcentrale Jablotron (alarmcentrale) levert.
Als er een Simyo simkaart in het apparaat zit en het apparaat bevindt zich in Nederland dan zijn deze sms'jes gratis. Of bedoel je dat het apparaat automatisch zelf sms'jes naar Tsjechië stuurt? Die zijn dan niet gratis.
Ik krijg superveel smsjes m.v.v. nummer 06-53131313 en het kost mij bakken geld.
Vandaar mijn vraag om dat nummer dat smst naar de centrale te blokkeren.
Reputatie 7
Badge +9
Het ontvangen van SMSjes zou niets moeten kosten. Weet jij zeker dat het alarmsysteem geen SMSjes VERSTUURD naar de alarmcentrale van Jablotron via een telefoonnummer in Tsjechië dan wel dat het nummer waar het alarmsysteem naar stuurt wel bestaat?

Mijn Simyo vermeld volgens mij overigens alleen verstuurde/uitgaande SMSjes. Via mijn Simyo kun geloof ik niet eens zien hoeveel en van welk nummer je SMSjes je ontvangt!?
Ik krijg superveel smsjes m.v.v. nummer 06-53131313 en het kost mij bakken geld.

Op https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/er-staat-een-nummer-op-mijn-factuur-dat-ik-ni-261 staat te lezen:

In de volgende gevallen zie je dit nummer in je verbruik staan:

Sms-berichten die vanuit het buitenland verzonden worden naar Nederlandse mobiele nummers;
Sms-berichten die na 72 uur niet afgeleverd kunnen worden;
Sms-berichten die naar een niet bestaand nummer worden verstuurd.


Als je ziet dat er kosten in rekening worden gebracht is volgens mij het laatste aan de hand, d.w.z. het apparaat verstuurt sms'jes naar een niet-bestaand (wellicht buitenlands) nummer. Dit is makkelijk te voorkomen door de "bellen naar het buitenland" optie op Mijn Simyo uit te zetten.
Bellen naar buitenland staat uit, en toch die smsjes die in rekening worden gebracht.
Dit is gebeurd vandaag tot ca.10 uur:

Dit gaat dag en nacht door, Dat moeten jullie toch kunnen stoppen?

10:01:18
SMS naar mobiele nummers, SMS naar 0653131313
1 keer
9:57:51
SMS naar mobiele nummers, SMS naar 0653131313
1 keer
8:25:41
SMS naar mobiele nummers, SMS naar 0653131313
1 keer
5:18:25
SMS naar mobiele nummers, SMS naar 0653131313
1 keer
Is er geen mogelijkheid om in te loggen in die alarmcentrale en de instellingen te controleren? Het lijkt me dat er sms berichten naar een nummer in Tsjechië worden gestuurd dat niet meer bestaat of dat een verkeerd nummer is ingeprogrammeerd. Maar nog beter is het om de boel zo in te stellen dat er helemaal geen sms'jes meer worden verzonden. Als dat kan tenminste. Simyo kan het verzenden van sms berichten niet blokkeren.

Ik heb de indruk dat die alarmcentrale primair is bedoeld voor gebruik in Tsjechië.
Ik lees veel rumoer over de Jablotron alarmcentrale. Zelf heb ik de Oasis 80, net als Gerd, met een prepaidkaart van Symio. De Jablotron centrales zijn semi-professioneel, kunnen aangesloten worden op een alarmdienst en zijn met de bijgeleverde software geheel naar behoefte in te richten. Je kunt instellen onder welke condities de centrale een SMS of een oproep verstuurt en naar welke telefoonnrs. De centrale gaar echt niet uit zichzelf SMS-jes versturen. Het ontvangen van SMS kun je uitschakelen. Wel heb je de mogelijkheid SMS-jes door te sturen, maar die optie hoef je niet aan te vinken. Kortom: ik zie het probleem niet. Jablotron heeft een prima importeur in NL,Credex.,waarmee ik zelf goede ervaring heb bij vragen.
Zeg

Leg mij uit hoe ik het ontvangen van SMS kan uitschakelen. Ik hen namelijk nog wel het probleem.
Natuurlijk. Voorop gesteld: het probleem ligt niet aan Symio.
Zet de centrale met je code in de servicestand. Ga naar Instellingen/GSMkiezer. Dan zie je 3 tabs. Bij de tab Opties, kun je Reactie op binnenkomend gesprek uitzetten door te kiezen voor Geen Antwoord, Bij Toevoegen telefoonfunctie kies je voor Uit. in de 2e tab SMS en Oproepen, zet je geen vinkje bij Doorsturen van binnenkomende SMS. In feite overbodig. Je moet wel de simkaart even in een GSM stoppen en 12339 bellen, want daarmee zet je de voicemail uit. Controleer daarna of alles werkt door je alarmcentrale te bellen. Als het goed is, krijg je geen gehoor. De centrale kan alleen die nrs bellen, die je zelf hebt ingevoerd. Succes
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Codiri,

Wat vervelend dat je alarmsysteem zoveel sms'jes verstuurt, zonder dat je dat wilt. Die sms'jes naar de alarmcentrale worden verstuurd als het bericht na 72 uur niet succesvol verstuurd kan worden, of als er ge-sms't wordt naar een niet-bestaand nummer. Ook als je vanuit het buitenland een sms verstuurt naar een Nederlands nummer, krijg je het nummer van de alarmcentrale te zien in je verbruik. Omdat het laatste niet het geval is, moet het één van de twee andere opties zijn.

Ik zie dat edward01 heel gedetailleerd vertelt hoe je, vanuit het alarmsysteem zelf, deze sms'jes kunt stoppen 😃 Dat is het mooie van een Forum! Als de één iets niet weet, dan weet de ander het wel. Laat je ons allemaal weten of het hiermee gelukt is?

@ Edward01, je bent een held, dankjewel voor de informatie!

Groetjes,
Jihane
Dag Edward01
Bedankt voor je aanwijzingen!
Vandaag je advies opgevolgd en de instellingen gewijzigd.
de optie ''Bij Toevoegen telefoonfunctie kies je voor Uit'' staat niet in mijn overzicht.
Ik heb een jablotron oasis 80. Heeft het daarmee te maken?
Overige functie ingesteld zoals je zei. Ook de voicemail is uitgeschakeld.
Ik heb nu de simkaart weer geplaatst en wacht deze nacht even af. Ik ben erg benieuwd of ik ervan afkom.
Per dag zo'n 30 sms jes is toch al te gek..
Morgen weet ik of het gelukt is.
Ik weet nu al dat het probleem niet opgelost is. Tussen 18.30 en nu 23.45 uur toch al weer 5 smsjes......
Wie geeft de gouden tip?????
Hallo Codiri,
ja ik heb ook een Oasis 80 met Olink 2.0.2 software. Toevoegen Tel functie staat in de middelste kolom. Ergens praten we langs elkaar heen, want als je Reactie op binnenkomende gesprekken hebt uitgezet, kunnen er geen berichten ontvangen worden, hetzelfde effect als dat je je telefoon hebt uitgeschakeld. Maar waar zie jij die SMS-jes dan? Olink heeft hiervoor geen faciliteit voor zover uk weet
Ik heb software olink 2.0.5 Wellicht zit daar het verschil wat betreft: Bij de tab Opties,
Bij Toevoegen telefoonfunctie kies je voor Uit. Deze optie heb ik niet staan in de middelste kolom.
Verbruik sms lees ik af in mijn simyo.
En alle (gewijzigde) instellingen ten spijt de dure smsjes blijven komen.
Nogmaals wie geeft de gouden tip???
Daar zou het verschil van schermen aan kunnen liggen.
Je hebt dus de instellingen veranderd: je centrale neemt niet meer op en je voicemail staat uit. Je hebt je centrale gebeld /sms verstuurd om te zien wat er gebeurd? Als het goed is, moet alles 'dood' zijn.
Wat mij verbaast is, dat jij moet betalen voor ontvangen berichten. Dat kan helemaal niet. Je betaalt alleen voor wat je zelf initieert.
Je kunt ook eens proberen er een andere simkaart in te zetten. Je hoeft geen nummer te veranderen in de centrale, want je nummer is alleen van belang voor binnenkomende oproepen.
Als je dan nog steed sms-jes ziet op de simkaart die is uitgenomen, heeft Simyo een probleem.
UU:MM:SS
Dit is uit mijn simyo en mijn bundel is 100 sms per maand, alle extra sms moet ik dus bij betalen. Als ik er nu in een een paar dagen al minstens 50 krijg dan kun je nagaan wat ik moet bij betalen. Het is echt zo!
duur / aantal
17:07:18
SMS naar mobiele nummers, SMS naar 0653131313
1 keer
17:02:49
SMS naar mobiele nummers, SMS naar 0653131313
1 keer
16:57:41
SMS naar mobiele nummers, SMS naar 0653131313
1 keer
16:15:47
SMS naar mobiele nummers, SMS naar 0653131313
1 keer
10:15:32
SMS naar mobiele nummers, SMS naar 0653131313
1 keer
10:12:05
SMS naar mobiele nummers, SMS naar 0653131313
1 keer
Codiri,
ik heb de hele discussie nog eens doorgelezen. In het begin stel je, dat je vanuit X gebeld wordt en dat het je geld kost. Dat is niet waar. Gebeld worden kost nooit geld, ook niet voor sms. Je belt zelf, zoals ook blijkt uit je hier bovenstaande overzicht. Je alarmcentrale is geblokkeerd voor inkomende oproepen. Dat is een sluitend bewijs.
In je laatste reactie geeft je ook niet aan, of je mijn advies in de derde alinea hebt opgevolgd. Jammer, want dan kun je oorzaken uitsluiten. Ik denk wel wel een mogelijke oorzaak, maar dan moet je eerst de simkaart hebben vervangen. Doe de simkaart uit de alarmcentrale in een gsm en kijk dan of er weer sms-jes gestuurd worden
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Codiri,

We hebben geen reactie meer van je gekregen na het laatste bericht van Edward01. Heb je het probleem alsnog kunnen oplossen vanuit de alarmcentrale? Wij zijn uiteraard ook benieuwd. Ook al kunnen we niet echt ondersteuning leveren voor de alarmcentrale, is het wel fijn om hier wat extra informatie over te hebben. Als iemand zich nog eens meldt met dit probleem, dan kunnen we meedenken 🙂 Ik hoor het graag van je.

@Edward01, bedankt voor de moeite die je hierin hebt gestoken tot nu toe 😃 Dat stellen we enorm op prijs.

Groetjes,
Angela
Bedankt Angela en ook Edward.
Het probleem is echter niet opgelost en ik ben op dit moment aan het stoeien met een jablotron installateur om dit dure probleem op te lossen.
Alle aanwijzingen die ik via dit forum heb gekregen heb ik ongeveer opgevolgd, helaas niet het gewenste resultaat.
Vandaar!

Reageer