.

Beantwoord

Kosten SMS naar buitenland: Facetime?

  • 25 October 2014
  • 2 reacties
  • 1096 Bekeken

Badge +1
Hallo, 

Toen ik zojuist mijn factuur van september opende, zag ik dat er €0,25 cent in rekening gebracht wordt voor een SMS naar het buitenland.
Ik ben in september niet naar het buitenland geweest, en heb ook niet naar het buitenland gesmst (wat overigens gratis is)..

Nu heb ik eens gegoogled, en zie diverse berichten dat dit kosten zijn voor Facetime. Dit heb ik echter nooit gebruikt. 
Kan iemand mij uitleggen hoe het kan dat er dan wel kosten in rekening zijn gebracht?

Het gaat om een sms naar dit nummer: 00447786205094

Alvast bedankt!
icon

Beste antwoord door Groentjuh 25 October 2014, 13:21

Bekijk originele reactie

2 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Hey Nynkert,

Een iPhone stuurt om Facetime te activeren een SMS-bericht naar het nummer 00447786205094. Dit nummer is van een systeem van Apple. Simyo verkoopt geen toestellen met iOS en heeft geen overeenkomst (met bijvoorbeeld Apple) om de kosten van dat SMSje te vergoeden/niet in rekening te brengen. Daarom zie je deze SMS ook gewoon (net als andere SMS-berichten, die je naar het buitenland stuurt) gewoon terug op je factuur met bijbehorende kosten.

Bij alle providers sturen iPhones SMSjes naar dat nummer. Of je de kosten daarvan terug ziet verschilt per provider. Bij Simyo en sommige andere providers worden de kosten daarvan gewoon in rekening gebracht. Sommige andere providers brengen deze kosten niet in rekenening en betalen die kosten dan uit eigen zak.

Ik hoop dat hiermee het één en ander duidelijk is geworden.

Ik wil nog wel waarschuwen dat het versturen van dat SMSje iedere keer gebeurd als Facetime wordt geactiveerd. Het wisselen van een simkaart kan ervoor zorgen, dat Facetime opnieuw geactiveerd moet worden en dat er dus nog een keer een SMS naar Apple wordt gestuurd.

Met vriendelijke groet,
Groentjuh
Reputatie 4
Badge +10
Hoi Nynkert,

Ik heb je topic even verplaatst naar het onderwerp Sms & mms. Op deze manier kunnen andere klanten met dezelfde vraag je topic sneller vinden :)

Wat een goeie vraag stel je hier! Groentjuh heeft je vraag al uitgebreid heeft beantwoord 😃 Super Groentjuh! Het klopt inderdaad dat Simyo geen toestellen verkoopt met iOS. Er zijn providers die iPhone's verkopen. Zij hebben vaak een deal met Apple en vergoeden vaak hierom de activatie sms.

Wil je ons laten weten of je vraag is beantwoord?

Reageer