.

Vraag

Kosten buitenland als je zelf niet belt of gebeld wordt.

  • 18 March 2012
  • 3 reacties
  • 1303 Bekeken

Badge
Sinds kort heb ik een prepaid kaart van Simyo en de instellingen zodanig gewijzigd dat ik ook in het buitenland kan bellen of gebeld kan worden. Mijn vraag is als volgt: als ik in het buitenland niet bel of gebeld wordt, kunnen er dan toch nog kosten ontstaan, bijvoorbeeld als mijn telefoon kontakt zoekt met een zendmast of dat een zendmast kontakt zoekt met mijn telefoon?

3 reacties

Reputatie 2
Badge +4
Beste Churchill,

Welkom op het Simyo forum!
Als je in het buitenland verbinding maakt met een buitenlands netwerk zonder te bellen/sms-en of gebeld te worden kunnen er geen kosten ontstaan. Er worden in het buitenland alleen kosten in rekening gebracht als je zelf uitgaand belt, een gesprek ontvangt of een sms-bericht verzend.

Groetjes,

Manisha
Badge
En als ik in het buitenland een sms vanuit nederland ontvang, krijg ik dan ook kosten berekend net als dat gebeurd als ik gebeld word?

Of is het ontvangen van sms (specifiek om internet tebankieren) in buitenland gratis?
Reputatie 5
Badge +10
Het ontvangen van een sms in het buitenland is gratis (mits het om een premium sms dienst gaat). Het zou ook niet fair zijn om hier kosten voor te berekenen, omdat je het ontvangen van een sms niet kan voorkomen.

Reageer