.

Beantwoord

kan niet gebeld worden

  • 9 October 2012
  • 20 reacties
  • 2406 Bekeken

  • Startend Simyaan
  • 3 reacties
Hallo, ik kan zelf bellen, alleen als iemand mij probeert te bellen krijgt die het volgende bericht: "dit nummer is in gesprek u wordt doorgeschakeld", terwijl ik niet aan de telefoon ben. Ik heb een android toestel.lgE720 wat gaat er mis?
icon

Beste antwoord door Wayne 10 October 2012, 10:50

Bekijk originele reactie

20 reacties

Reputatie 2
Badge +1
Welkom op het forum fokje,

Zou je even in de handleiding van jouw toestel kunnen controleren hoe je alle doorschakelingen uitschakelt, dit uitvoeren en mij vervolgens kunnen laten weten of dit jouw probleem heeft verholpen?
Helaas hij doet het niet als ik uberhaupt iets wil veranderen in de doorschakelingen krijg ik de volgende melding :fout met oproepistellingen / onverwachte reactie van het netwerk
Badge
Ik ben ook niet bereikbaar sinds zondag en krijg dus elke keer een sms'je als iemand gebeld heeft ... zet je voicemail aan. Zwaar irritant omdat mensen nu beginnen te klagen over mijn berijkbaarheid.

Dit met een google smasung nexus 2 android 4.1

Ik heb net #21# gedaan met als foutmelding:

Call Forwarding
Connection problem or invalid MMI code.

ik kan bellen, en sms ontvangen.

Binnen het menu systeem aanpassen van de call frowarding, als ik naar de optie call frorwarding ga krijg ik de foutmelding call settings error
network or SIM card error

Ik ga het zo nog even met een oude telefoon proberen.
Badge
Ik heb het met een andere telefoon geprobeerd, Deze gaat wel over als er gebeld wordt.

Terug in de android telefoon en deze gaat niet over.

Nu mijn vraag wat is er zondag gebeurt waarom het niet meer werkt?

Aan de telefoon is niets veranderd. Ik heb vol (4bars) netwerk bereik. tussen de -77 en -80 dBm 19 en 20 asu
UMTS:3
Badge
##002#
Hiermee schakel je alle doorschakelingen uit
Vanuit een ander topic, dit geeft geen foutmelding maar een confermatie dat alle doorschakelingen zijn verwijderd.

Helaas heeft dat niet het gewenste effect op mijn bereikbaarheid. De telefoon gaat niet over maar ik krijg nog steeds sms'jes dat ik een oproep heb gemist en diegene die belt krijgt te horen dat ik niet berijkbaar ben.
Badge
Activeren: *21*telefoonnummer# [zend]

Call Forwarding
Connection problem or invalid MMI code.

Annuleren: #21# [zend]

geeft error die ik hierboven heb beschreven

Status opvragen: *#21# [zend]

werkt status
call forwarding
voice
data
fax
sms
sync
async
packet
pad
allemaal not forwarded


Voor het doorschakelen van oproepen indien niet beantwoord:

Activeren: *61*telefoonnummer*aantal seconden# [zend]

Annuleren: #61# [zend]

Call Forwarding
Connection problem or invalid MMI code.


Status opvragen: *#61# [zend]
Vervang ‘aantal seconden’ door het aantal seconden waarna doorgeschakeld moet worden; dit kan in intervallen van 5 seconden.

werkt status
call forwarding
voice
data
fax
sms
sync
async
packet
pad
allemaal not forwarded

 

Voor het doorschakelen van oproepen indien het toestel uit staat of zich buiten bereik van het netwerk bevindt:

Activeren: *62*telefoonnummer# [zend]
Annuleren: #62# [zend]

Call Forwarding
Connection problem or invalid MMI code.


Status opvragen: *#62# [zend]

call forwarding:
voice: +31653mijntelefoonnummer

Voor het doorschakelen van oproepen indien in gesprek:

Activeren: *67*telefoonnummer# [zend]
Annuleren: #67# [zend]

Call Forwarding
Connection problem or invalid MMI code.


Status opvragen: *#67# [zend]

call forwarding:
voice: +31653mijntelefoonnummer


Wanneer u alle doorschakelingen tegelijk wilt annuleren, toetst u ##002# [zend] in. Hiermee worden alle doorschakelingen geannuleerd.

Call Forwarding
Connection problem or invalid MMI code.

dus die geeft nu ook een foutmelding dit itt de vorige keer.
mmm helpdesk gesproken  probleem zou opgelost zijn, er moest iets gereset worden, heeft niets geholpen, dus weer lang wachten op de helpdesk, kijken wat er nu gebeurd, kan gelukkig nog steeds bellen maar ontvang geen telefoon blijf in gesprek en de eerste keer zelfs tididi,tididi alsof ik afgesloten ben.nu helpdesk medewerkster gesproken andere telefoon gebruikt die doet het wel en nu, maar wwer proberen met mijn android. wordt vrvolgd
Badge
Ik heb niets gedaan met mijn telefoon na de dingen die ik vanmiddag hierboven uitgebreid heb verteld, maar ik ben net wel gebeld.
Dus wat heeft simyo veranderd?
mmm heb ik net mijn telefoon gereset naar fabrieks waarden (was het nodig?) , maar nu doet ie het dus weer, misschien was het wel een appje dat dwars zat maar die ben ik nu ook kwijt. Ik ben er klaar mee dit item kan gestopt worden wat mij betreft.
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Mafketel en fokje,

Goed om te horen dat het weer werkt. Aan ons systeem te zien is er niets aan jullie aansluitingen veranderdt.

Groetjes,

Alex
Badge
Hier ook niets veranderd dus waarom ben ik drie dagen niet berijkbaar geweest?
Reputatie 5
Badge +10
In een eerdere reactie hebje aangegeven dat dit probleem niet plaats vond in een ander toestel. Het moet daarom aan het toestel hebben gelegen. Daar kan ik in ons systemen uiteraard niets aan zien.

Groetjes,

Alex
Badge
Ok we gaan het afschuiven 😉 Als je daadwerkelijk een conclusie wilt trekken uit die test dan is deze:
De fout ligt aan het netwerk in combinatie met de telefoon.

Maar hoe zit het dan met de imm-codes die bijna allemaal foutmeldingen geven op netwerk niveau?
Dat ligt zeker ook aan de telefoon.
Reputatie 5
Badge +10
Met het merk en type toestel is niets mis. Dit toestel met het betreffende besturingssysteem is een veelgebruikt toestel. Netwerktechnisch is er niets gewijzigd aan je aansluiting. Heb je de doorschakel codes toevallig ook op het andere toestel geprobeerd? Zo ja, wat was het resultaat?

Groetjes,

Alex
Badge
#21# opdracht wordt niet ondersteund
*#21# een andere tekst dan bij de android maar duidelijk wel informatie over de inngestelde doorschakelingen.

dat is met een oud wm2003 toestel
Reputatie 5
Badge +10
Ik zal hiervoor contact opnemen met de technische dienst. Zodra ik terugkoppeling heb ontvangen, laat ik dit weten.

Groetjes,

Alex
Badge
Perfect bedankt
Badge +2
Beste mafketel,

Als je verder nog vragen hebt horen wij die graag.

Groetjes,

Arie
Badge
Volgens mij heb ik nog geen antwoord gehad op waarom ik 3 dagen niet bereikbaar was en waarom mmi codes 9 van de tien keer niet werken en sommige helemaal niet.
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Mafketel,

Ik heb je aansluiting laten controleren door de technische dienst. Op dit moment heb je geen actieve doorschakelingen. Een doorschakeling verwijderen is daarom niet mogelijk. Ik begreep uit je laatste berichtje dat #21# niet werkt. Dat klopt. Deze code is niet juist (dus ook niet goed gecommuniceerd). Maar als je geen doorschakelingen hebt zal je inderdaad een foutmelding krijgen wanneer je een doorschakeling wilt annuleren.

*#21# Zou technisch gezien gewoon moeten werken. Er zijn geen netwertechnische issues te zien op jouw aansluiting.

Mocht ik je vraag niet (volledig) hebben beantwoord dan hoor ik het graag.

Groetjes,

Alex

Reageer