.

Beantwoord

Kan niet bellen "uw aansluiting is om administratieve redenen buiten gebruik gesteld"

  • 19 February 2013
  • 7 reacties
  • 875 Bekeken

Beste,

Heel mooi alle stappen doorlopen maar ik kan niet bellen? Wel allerlei bevestigingsbrief mailtjes van simyo ontvangen

Het is een nieuw nummer. Ik heb wel signaal maar als ik een nummer bel krijg ik de melding.

"Uw aansluiting is om administratieve redenen buiten werking gesteld"

Hoe lossen we dit op? Ik wil wel graag bellen....

Met vriendelijke groeten,

Martijn

Op 19 feb. 2013 om 21:02 heeft "Simyo klantenservice" het volgende geschreven:

Beste Martijn ******

Bedankt voor het activeren van je simkaart! Vanaf nu kun je bellen, sms'en en internetten met je Simyo Sim Only abonnement. Plaats de simkaart in je toestel en gebruik onderstaande pincode om te kunnen bellen.

Belangrijke informatie:

Je Simyo telefoonnummer: 06********
Je pincode: *****
Je PUK-code: ***********

De pincode heb je nodig wanneer je de simkaart in je toestel plaatst. De PUK-code gebruik je wanneer drie keer een onjuiste pincode is ingevoerd. Beide codes vind je ook op Mijn Simyo.

LET OP! Indien je nummerbehoud hebt aangevraagd, dan is bovenstaand nummer een tijdelijk Simyo nummer. Dit nummer vervalt op het moment dat je huidige nummer wordt overgezet naar Simyo. Tot je nummer is overgezet, betaal je geen abonnementskosten. Je kunt nu al wel bellen met het tijdelijke Simyo nummer maar je betaalt dan de buiten-bundel tarieven voor bellen en sms'en en de pay-as-you-go tarieven voor Internet op je Mobiel.

We adviseren je dan ook om pas gebruik te maken van je Simyo simkaart nadat je nummer is overgezet.

Wij wensen je veel bel- en smsplezier!

Met vriendelijke groet,
Het Simyo team

Op dit bericht kun je niet reageren. Als je nog vragen hebt, ga dan naar www.simyo.nl/service
icon

Beste antwoord door Alex 20 February 2013, 16:42

Bekijk originele reactie

7 reacties

Ha Simyo (en Martijn),
Ook ik krijg exact deze melding. Nieuw abonnement bij Simyo met een geporteerd nummer, maar als ik wil bellen is het 'Om administratieve redenen buiten werking gesteld'. Kan een moderator a.u.b. zo snel mogelijk reageren met een oplossing? Het beantwoorden van e-mails (die ik twee dagen geleden stuurde) duurt namelijk langer dan 3 werkdagen vanwege drukte......

Groet!

Jeroen
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum Martijn73,

Mogelijk heeft je activering een kleine vertraging opgelopen. Dit zou opgelost moeten zijn. Ik wil je daarom vragen je toestel uit/aan te zetten. Kun je even laten weten of het werkt?

@jom. Volgens onze gegevens heb je gebruik kunnen maken van je aansluiting. Kun je dit via een berichtje even bevestigen?

Groetjes,

Alex
Badge
Ook ik ben sinds 18-02 lid van de Simyo familie. Ik heb mijn nummer meegenomen. Bij ingang van mijn abonnement zat ik in Oostenrijk waardoor ik al niet kon bellen/activeren en de 1 na de andere foutmelding kreeg. Ik ben nu weer terug in Nederland en krijg de zelfde melding als op dit forum omschreven. Ik zou graag willen bellen en internetten. Ik heb inmiddels al verschillende mailtjes gestuurd en mijn toestel meerdere malen aan en uit gezet. Van u helpdesk heb ik middels mail vernomen dat al mijn instellingen goed staan.  Ik ben sinds gister, 23-02-2013 (16.00 uur) in Nederland en kan tot op heden niet bellen. Kunt u mij aub helpen. BVD

Boris
Reputatie 2
Badge +1
Welkom op het forum Jelt,

Volgens onze gegevens kan je nadat je telefonisch contact met onze klantenservice hebt gehad weer gebruik van jouw aansluiting maken. Zou je even kunnen laten weten of dit het geval is?
Badge
Gelukt en dank. Zie alleen nu dat ik al redelijk veel aan minuten en MB hebt verbruikt terwijl ik pas sinds vandaag gebruik kan maken van mijn nummer. Ik wacht wel even af of dit klopt. Groet.
Badge
Beste Jelt,

Dit klopt wel hoor! Doordat je later in de maand klant bent geworden heb je naar rato belminuten gekregen tot het einde van de maand.
Op de 1ste van de volgende maand zal je een volledige bundel ontvangen.
Badge +6
Hoi Jelt,

Ben je geholpen door Sandertju met het antwoord op je vraag?

@ Sandertju bedankt voor je antwoord.

Reageer