.

Beantwoord

Kan mms niet downloaden

  • 14 February 2013
  • 11 reacties
  • 9198 Bekeken

Badge +2
Ik heb een MMS ontvangen. Ik kan deze niet downloaden. Heb in de FAQ gezocht naar het probleem en kwam tegen dat het een instelling zou kunnen zijn. Ik heb in mijn Simyo internet en MMS even uit gezet en daarna weer aan. Krijg geen instel sms. Ik heb de tekst "ja"naar 1300 gestuurd maar krijg daar de volgende melding op terug."Het is helaas niet mogelijk om uw telefoon te configureren. Voor assistentie kunt u contact opnemen met Customer Suport.?Simyo". Wat doe ik fout?

Grtzzz
icon

Beste antwoord door Alex 15 February 2013, 13:29

Bekijk originele reactie

11 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Hoi Freddy,

Zou je kunnen aangeven wat voor toestel je gebruikt? Dan kan ik je beter helpen met de juiste instellingen.

Groetjes,

Alex
Badge +2
Hallo Alex,

Ik heb een HTC HD 2 met een custumrom van CyanogenMod10 versie Jellie Beam 4.1.2. Zoals ik al heb aangegeven had ik al een en ander geprobeerd. Het volgende heb ik ook gedaan. In instellingen/mobiele gegevens op aan gezet. Gegevensroaming aan. Geluid bij data roaming aan. bij namen toegangspunten/ Mobielinternet de enigste keuze basicinternet aan gevinkt. Netwerkmodus op GSM/WCDMA automatisch. Bij mobiele providers staat simyo. Verder kan ik niets instellen en toch kan ik de MMS niet downloaden. Als ik dit probeer krijg ik na een aantal minuten een foutmelding  die te snel weg is om te kunnen lezen. Hoop dat je hier iets mee kunt.

Groet,

Freddy
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Freddy,

Het lijkt er op dat je het verkeerde toegangspunt hebt ingesteld. Hieronder een uitleg.

Zorg er allereerst voor dat je de huidige internet instellingen hersteld. Dit gaat als volgt:

Ga naar instellingen – draadloos en netwerken – mobiele netwerken – namen toegangspunten – gebruik de menu knop – kies standaardinstellingen herstellen

Vervolgens kun je de internet instellingen handmatig invoeren.

Ga naar instellingen > draadloos en netwerken > mobiele netwerken > namen toegangspunten.

Links onder in je scherm klikt u op de menu toets > nieuw toegangspunt

Bij Verbindingsnaam: voer Mobiel Internet in (wordt ook wel aangeduid als profielnaam, netwerkaccount, of connection name in sommige toestellen)
APN : internet
Proxy : (geen)
Poort : 5080
Gebruikersnaam : (geen)
Wachtwoord : (geen)
Server : 0.0.0.0
MMSC : (geen)
MMS Proxy : (geen)
MMS Poort : (geen)
MCC : 204
MNC : 08
Verificatietype : PAP
APN-type : Internet of default

- Bij Startpagina: voer http://mobiel.simyo.nl in (wordt ook aangeduid als URL, homepage, of relay address in sommige toestellen)
- Soms is het nodig hierna het betreffende profiel waarin deze instellingen zijn opgeslagen nog handmatig te activeren.

Zorg ook altijd dat de optie pakketgegevens gebruiken (niet op iedere telefoon terug te vinden) aangevinkt is. Deze optie kun je terug vinden onder menu ‘mobiele netwerken’

Nadat je bovenstaande stappen heeft uitgevoerd, dient je je toestel uit/aan te zetten.

Kan je even laten weten of het is gelukt?

Groetjes,

Alex
Badge +2
Hallo Alex,

Ik heb hierbovenstaande uitgevoerd. Internet werkt maar dat werkte voorheen ook. Of ik nu MMS kan binnen halen weet ik nog niet omdat die ik had gekregen was verlopen. Zal het een dezer dagen testen. Even voor de zekerheid. Ik hoef bij bv. proxy: (geen) niets in te vullen of moet ik daar (geen) invullen.

Groet Freddy
Badge +2
PS waarom werkt sms 1300 ja niet?

Grtzz
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Freddy,

Je hoeft daar niets in te vullen. Android ondersteunt geen configuratie berichten. Vandaar dat een sms naar 1300 niet werkt.

Groetjes,

Alex
Badge +2
Hallo Alex,

Ik zou je nog laten weten of ik MMS kan downloaden. Ik moet hierop helaas een negatief antwoord op geven. Nee dus. Waar het probleem zit weet ik niet. Ik heb eens bij het toestel van mijn vrouw gekeken Galaxy S3 met T-mobile abb. Deze heeft bij Namen en toegangpunten ook een mms toegangpunt. Zit daar het probleem niet bij mijn toestel?

Groet Freddy
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Freddy,

De HTC HD 2 draait normaal gesproken op Windows Mobile, maar Jellie Beam is Android. Ik heb daarom de MMS instellingen voor Android hier onder op een rijtje gezet.

Om mms te kunnen versturen en ontvangen is een internetverbinding nodig. Kies indien nodig in het menu links de betreffende instructies hoe deze in te stellen voor gebruik. Ga vervolgens verder met de instructies hoe mms in te stellen.

- Startscherm.
- Kies het menu-symbool.
- Kies Instellingen.
- Kies Draadloos en netwerken.
- Scroll naar beneden.
- Kies Gegevensverbinding en vink deze aan.
- Kies Mobiele netwerken.
- Kies Namen toegangspunten.
- Verwijder alle bestaande APN's (met uitzondering van Mobiel Internet) door erop te tikken en te kiezen voor de menu-toets, APN verwijderen.
- Kies de menu-toets en kies Nieuwe APN.
- Bij Naam, voer KPN MMS in.
- Bij APN, voer portalmmm.nl in.
- Bij Gebruikersnaam, voer niets in.
- Bij Wachtwoord, voer niets in.
- Bij MMSC, voer http://mp.mobiel.kpn/mmsc in.
- Bij MMS-proxy, voer 10.10.100.20 in.
- Bij MMS-Poort, voer 5080 in.
- Bij MCC, voer 204 in.
- Bij MNC, voer 08 in.
- Bij Verificatietype, kies PAP.
- Bij APN-type, voer mms in. (let op: in kleine letters)
- Kies de menu-toets.
- Kies Opslaan.
- Keer terug naar het Startscherm.
- Startscherm.
- Zet de HTC Sensation uit en start deze opnieuw op om de instellingen te activeren.
- Let op: de activering is pas compleet na het versturen van een eerste mms. Verstuur daarom nu een willekeurige mms naar je eigen mobiele telefoonnummer om de instellingen te testen.

Kan je even laten weten of het na het instellen van bovenstaande gegevens werkt?

Groetjes,

Alex
Badge +2
Mijn HD2 draait inderdaad op android. Had ik ook aan gegeven. Het versturen of het binnen halen van een mms wil nog steeds niet lukken. Ik heb de instellingen zeker 3 keer door gelopen en moeten goed staan. Als ik zelf een mms verstuur krijg ik de melding "kan geen bericht verzenden.Algemene netwerk fout". Waar het probleem nu zit weet ik niet maar ben ermee gestaakt. Immers mms raakt toch uit de tijd.

Grtzz Freddy
Badge +2
Het probleem heb ik opgelost. Ga naar http://www.androidworld.nl/forum/showwiki.php?title=Tutorial:APN+lijst+Nederland. ( zelfs simyo staat erbij) Voer de instellingen uit voor de provider die je gebruikt . Als je dit opvolgt kun je MMS versturen en ontvangen.

Groet Freddy
Badge +6
Hoi Freddy,

Fijn te horen dat het probleem is opgelost.

Reageer