.

Beantwoord

Kan ik iets doen tegen criminele telefoontjes?

  • 6 May 2016
  • 8 reacties
  • 253 Bekeken

Badge
Vandaag werd ik gebeld door iemand die belde van de Lotto ofzo. Ze vroeg hoe gaat het met u. Ik vroeg met wie spreek ik?
De Lotte. Ik heb opgehangen en nu blijft dat ik een bedragje van onder de euro buiten de bundel heb gebeld.
Is hier niets aan te doen?
icon

Beste antwoord door frederika2 7 May 2016, 10:00

Bekijk originele reactie

8 reacties

Reputatie 2
Badge +2
Misschien ben ik de enige die het denkt, maar ik zeg het toch maar; hoe kan het je geld kosten als je gebeld wordt?
De enige situatie die me te binnen schiet is dat je gebeld bent vanuit Nederland, en zelf in het buitenland zit.
Was dat wellicht de situatie?
Badge
Zelf vond ik het ook vreemd dat er buiten de bundel was gebeld, maar ik keek eigenlijk speciaal vanwege dat rare telefoontje. Dat meisje vroeg: "hoe gaat het met u" en dat vond ik al erg apart. Normaal staat mijn Samsung altijd uit want ik wordt gebeld op mijn huistelefoon die via KPN loopt. Ik gebruik de Samsung meer als navigator en voor noodgevallen en omdat er belminuten bijzitten, om zelf te bellen. Ik had de Samsung net opgeladen en nog niet uitgezet toen werd er gebeld. Nee ik was gewoon thuis. Ik snap er niets van, nou ja het was nog geen euro, dus geen nood. Ik kan me echt niet herinneren dat ik ergens naartoe heb gebeld. Ik bel sowiewo heel weinig. Nou ja, dat is dan zo, ik zal me wel vergist hebben.
Weet je zeker dat het gaat om bellen buiten de bundel, zijn het geen MB voor navigatie?

https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/buitenbundelkosten-265?c=97
Badge
Wat voor Mb's voor navigatie zouden dat kunnen zijn, ik hou iedere maand veel te veel over en ze zijn nog lang niet op.
Badge
O sorry, ik zie het al, het buiten de bundel was niet gister maar eerder in mei. Sorry voor de overlast en het ongerust maken. Ik was zelf ook wel erg geschrokken maar het blijkt nu toch goed te zijn.

Nogmaals sorry voor de overlast.
Reputatie 5
Badge +8
Hoi Frederika2

Welkom op het Simyo forum.

Het is heel begrijpelijk dat je was geschrokken van dit merkwaardige telefoontje. Gelukkig is het met een sisser afgelopen :D

Wanneer je het telefoonnummer niet vertrouwt, is het vooral belangrijk dat je nooit terugbelt. Op die manier proberen mogelijke oplichters namelijk geld te verdienen.

Het inkomende gesprek kost jou geen geld.

Mocht je hierover verder nog vragen hebben, dan hoor ik het graag!

Groetjes,
Sean

@Friesian en Hans63, bedankt voor jullie hulp!
Badge
Dag Sean,

Bedankt voor je reactie. Ik zal erop letten en nogmaals bedankt ook voor de mensen die hebben gereageerd.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi frederika2,

Laten we maar zeggen dat een gewaarschuwd mens voor twee telt 😉! Namens Sean; graag gedaan.

Mocht er nog iets zijn, zien we je natuurlijk graag weer terug op het Simyo forum.

Groetjes, Tiury

Reageer