.

Vraag

Kan geen sms verzenden met mijn Iphone 4s

  • 7 March 2012
  • 4 reacties
  • 9161 Bekeken

Badge
Hallo,
Ik heb sinds kort een Iphone 4s en kom er nu achter dat ik geen sms kan verzenden en misschien ook niet ontvangen.
Ook heb ik mijn internetbundel geactiveerd, maar kan geen verbinding krijgen met internet.
Kan iemand helpen hoe ik dit probleem opgelost krijg en ook eventueel hoe ik kan internet via Wifi?
Alvast bedankt voor jullie reactie.
Groetjes, Rob

4 reacties

Reputatie 2
Badge +4
Beste Rob,

Om de sms-problemen te verhelpen verzoeken wij je het volgende te controleren:
Om je beter van dienst te kunnen zijn verzoeken wij je ook het volgende te controleren:
- Controleer het nummer van de berichtencentrale. Het juiste nummer is +31653131313.
- Controleer in menu 'Berichten' of het type, protocol of formaat bericht ingesteld staat op één van de volgende waarden: Tekst, SMS of Standaard
- Het kan zijn dat de outbox of verzonden berichten in het toestel (of op de sim) vol is. Oude opgeslagen berichten moeten op tijd worden gewist.

Je krijgt toegang tot mobiel internet op je iPhone 4s als je de juiste GPRS/EDGE instellingen op de iPhone 4s instelt.
Dit kan vanaf het startscherm van je iPhone 4s via Instellingen - algemeen - Netwerk.
Kies mobiele Data en schakel deze in
Kies Mobiel Datanetwerk

Is de optie Mobiel datanetwerk niet beschikbaar, dan is handmatig instellen helaas niet mogelijk. In dat geval, sluit het toestel aan op de PC en start iTunes om de zogeheten 'Carrier Settings' te installeren.

Bewerk de details voor Mobiele Data als volgt:
APN: Internet
Gebruikersnaam: KPN
Wachtwoord: GPRS
Keer nu terug naar het startscherm
Zet de iPhone 4s uit en start deze opnieuw op om de instellingen te activeren.

Om Wifi te activeren op het toestel raden wij je aan om de toestelhandleiding te raadplegen.

Groetjes,

Manisha
Hallo,
Ik heb sinds kort een Iphone 4s en kom er nu achter dat ik geen sms kan verzenden en misschien ook niet ontvangen.
Ook heb ik mijn internetbundel geactiveerd, maar kan geen verbinding krijgen met internet.
Kan iemand helpen hoe ik dit probleem opgelost krijg en ook eventueel hoe ik kan internet via Wifi?
Alvast bedankt voor jullie reactie.
Groetjes, Rob



nou rob ik heb vandaag ook een straterrspakket gekregen en na telefonisch doorgegeven een simkaart ontvangen ipv een micro sim.
heb vanmiddag gebeld en binnen 2 werkdagen krijg ik me micro sim, laten we het hopen heb hierover nog niks negatiefs gelezen gelukkig.
maar ben naar een winkel gegaan en de sim is tijdelijk dan geknipt en heb hem in me i phone gestopt.
moet wel netjes me pin invoeren maar ik heb geen service?
ik heb hem wel geactiveerd en klan in mijn simyo menu?
beetje vermoeiend gaat ditr worden dus zeg het maar alex of manisha wat doe ik verkeerd of wat moet ik doen?

gr
Badge
Beste Manisha, de instellingen zoals jij hebt aangegeven voor internet heb ik er instaan zoals jij hebt omschreven en kan je vertellen dat ik nu wel internet heb. Dank je wel hiervoor. Echter heb nog steeds geen sms c.q. kan niet smssen of sms ontvangen. Kan ook nergens ontdekken waar ik het nummer kan controleren op mijn Iphone 4S zoals jij hieronder hebt omschreven met het nummer +31653131313. In afwachting van jou antwoord, onderteken ik, met vriendelijke groeten, Rob
Badge +3
Zie oa bijgevoegde links:
http://www.iphoneclub.nl/4555/voicemail-instellen-sms-berichten-verzenden-iphone/
http://www.mobistar.be/nl/aanbod/info/gsm-configurator#/Apple/iPhone-4/SMS/handmatig-instellen/
Hiermee kun je het nummer controleren en evetueel wijzigen in : +31653131313

Reageer