.

Vraag

Internet word gebruikt met werkende wifi, wat gaat er mis?

  • 15 August 2022
  • 29 reacties
  • 301 Bekeken

Mijn internet bundel wordt aangesproken bij een werkende Wifi. Hoe kan dat? Is het zo dat bij even geen goed werkende Wifi deze automatisch overgaat op mobiel internet en dus kosten met de bundel worden vertekend? En hoe kan ik dat voorkomen? Ik heb een motorola g8


29 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Koenstreut,

Bedankt voor je bericht. Ik begrijp dat je hier nog wat vragen over hebt. Zou je mij een privébericht kunnen sturen met jouw persoonlijke gegevens? Dan kijk ik even met je mee op je aansluiting en kan ik het verder voor je toelichten 😊.

Groetjes,
Amy

Mij heeft het ca €25 gekost. Voordeeltje voor de provider. Zeker weten, dat menigeen niet in de gaten heeft dat dit probleem bestaat.

Amy ik zal nog proberen te achterhalen wat ons dat aan MB heeft gekost in de bundel en daarbuiten

Friesian bedankt voor de tip. In voorkomende gevallen zal ik dit toepassen.

Doordat schijnbaar elk mobiel weer anders werkt en met verschillende functies komen er zaken aan de orde die niet gelden voor mijn mobiel en dus verwarrend werkt.

Daarom kan het ook vaak helpen om een screenshot te plaatsen van de instellingen van de telefoon. 

Ron H dat heb ook gedaan. Doordat schijnbaar elk mobiel weer anders werkt en met verschillende functies komen er zaken aan de orde die niet gelden voor mijn mobiel en dus verwarrend werkt.

Reputatie 7
Badge +6

Hé Koen in het kader van actie ondernemen misschien is het wijsheid om je eens te verdiepen in je eigen mobiel 😉

Amy, in het kader van transparant willen zijn tav de opbouw van het verbruik zou u de klant een service kunnen verlenen zodat deze zelf actie kan ondernemen.

Amy schreef:

Normaal gesproken zou het toestel alleen moeten overschakelen naar de mobiele data als er echt geen Wifi beschikbaar is. 

@Amy als het Wi-Fi signaal zwakker is maar wel werkt pakt de telefoon het sterkst signaal.  In dit geval dus ook het mobiele netwerk. 

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Koenstreut,

Voor nu is het inderdaad voor jouw toestel de beste oplossing om de mobiele data uit te schakelen als je hier geen gebruik van wilt maken. Wanneer je dit weer wilt gebruiken kan je deze optie uiterraard weer inschakelen! @Friesian Bedankt voor de tip! Dit komt niet voor bij elk toestel dus vandaar dat wij dit niet standaard adviseren. Normaal gesproken zou het toestel alleen moeten overschakelen naar de mobiele data als er echt geen Wifi beschikbaar is. 

Groetjes,
Amy

Misschien komt het omdat Amy nog niet zo lang meewerkt als moderator.  Wij Forum experts,  medeklant zijn al jaren actief.  Andere oud moderators kennen dit advies van ons. 

Trouwens ook een tip die wij vaker geven.  Bij het gaan slapen kun je de telefoon op Vliegtuigstand zetten en daarna Wi-Fi aan.  Simkaart is dan geblokkeerd totdat de vliegtuigstand uit wordt gezet.

Edit

@Koenstreut & @Amy 

Dit handige blog komt vaker van pas. 

Friesian bedankt. Ik vraag me nu af waarom deze praktische oplossing niet is opgepikt door Simyo

Ik geef dit advies al jaren! 🙂

Niet elke telefoon beschikt over slimme netwerkwissel / wifi assistent / o.i.d.

.Ik denk nu dat het het  beste is om mobiele gegevens uit te zetten bij gebruik van WiFi en wanneer geen Wifi beschikbaar de mobiele gegevens aan te zetten

Juist!!  Doe dat consequent..  Mobiele gegevens alleen aan zetten wanneer nodig.  

 

Friesland/Amy dit lijkt mij tot nog toe de meest effectieve manier om dit probleem op te lossen. Kan voor Simyo van belang zijn om klanten hierop te wijzen

.Ik denk nu dat het het  beste is om mobiele gegevens uit te zetten bij gebruik van WiFi en wanneer geen Wifi beschikbaar de mobiele gegevens aan te zetten

Juist!!  Doe dat consequent..  Mobiele gegevens alleen aanzetten wanneer nodig.  

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Koenstreut,

Fijn dat je iets gehad lijkt te hebben aan de link die ik je heb gestuurd! Ik wil je vragen om het even in de gaten te houden met de stappen die je hebt doorgenomen. De optie word ook wel Smart Network genoemd. Hebben andere apparaten in je huis of omgeving wel constant goede verbinding met de wifi? Ik hoor het graag van je!

Groetjes, 
Amy

Ik wilde mobiele gegevens aan hebben bij gebruik van WiFi en dat de bundel aangesproken zou worden wanneer Wifi niet beschikbaar is.Ik denk nu dat het het  beste is om mobiele gegevens uit te zetten bij gebruik van WiFi en wanneer geen Wifi beschikbaar de mobiele gegevens aan te zetten

Heb je mobiele gegevens uit bij WiFi gebruik? 

Nog geen  verbetering. Misschien even geduld. Ik zal de andere opties nog verder bekijken. Mogelijkheid om automatische overgang van slechte of uitgevallen wifi naar de bundel te stoppen zie ik of nergens

Ik denk dat ik het gevonden heb om telkens uitvallen van Wifi te voorkomen. Ik heb de link uitgevoerd en onder locatie de locatienauwkeurigheid verbeteren met Google uitgezet  Wat inhoudt dat Google niet meer de nauwkeurigheid bepaalt middels naburige wifis en dus de GPS nauwkeurigheid weer wordt gehanteerd

Reputatie 7
Badge +7

hoi @Koenstreut,

Wat jammer dat je deze optie ook niet te zien krijgt. Na lang zoeken heb ik een handige link voor je kunnen vinden als de Wifi van je Motorola G8 weg lijkt te vallen en dan automatisch overschakeld naar je 4G. Klik op de volgende link zodat je de stappen kan doornemen: Wifi van mijn Motorola valt weg 

Laat je even weten of het met deze stappen is gelukt?

Groetjes,
Amy

Kan deze optie niet vinden op genoemd toestel. Deze heeft Android 11!

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Koenstreut,

Zou je eens de volgende stappen kunnen volgen: Instellingen > Wifi > Slimme netwerkwissel > Schakel deze optie uit. Laat je even weten of dit is gelukt? Ik hoor het graag van je!

Groetjes
Amy

Model: moto g⁸ power (XT2041-3) van Motorola dus

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Koenstreut,

Welk type toestel en model heb je? Dan kan ik nogmaals de stappen naar je doorsturen. Het lijkt erop dat jouw instellingen iets anders aangeven. Ik zie graag je bericht tegemoet! 

Groetjes,
Amy

Reageer