.

Beantwoord

In Engeland wel sms naar NL-06 in Engeland, niet naar NL-06 in NL

  • 20 March 2013
  • 7 reacties
  • 1039 Bekeken

Hallo, allemaal,

ik was dit weekend in Londen, en heb de volgende ervaring: ik kon wel een sms versturen naar een NL-06-nummer dat zich ook in Londen bevond, en ook naar een Engels mobiel nummer in Londen, maar ik kon geen sms (terug) versturen naar een NL-06-nummer dat zich in NL bevond. Ik kreeg telkens bericht: sms verzenden lukt niet.

Geen idee hoe dit kan, iemand anders wel?

Ik heb niet gebeld, dus ik weet niet of dat werkte...

Iemand enig idee? Mijn berichtencentrale-nummer is (dus) goed ingesteld, lijkt me, anders had ik niet kunnen sms-en naar mijn vrienden in Londen. Verder had ik de buitenland-instellingen "aan" staan.

Groetjes,

Marco
icon

Beste antwoord door Natascha 23 March 2013, 11:08

Bekijk originele reactie

7 reacties

Badge +6
Hallo, allemaal,

ik was dit weekend in Londen, en heb de volgende ervaring: ik kon wel een sms versturen naar een NL-06-nummer dat zich ook in Londen bevond, en ook naar een Engels mobiel nummer in Londen, maar ik kon geen sms (terug) versturen naar een NL-06-nummer dat zich in NL bevond. Ik kreeg telkens bericht: sms verzenden lukt niet.

Geen idee hoe dit kan, iemand anders wel?

Ik heb niet gebeld, dus ik weet niet of dat werkte...

Iemand enig idee? Mijn berichtencentrale-nummer is (dus) goed ingesteld, lijkt me, anders had ik niet kunnen sms-en naar mijn vrienden in Londen. Verder had ik de buitenland-instellingen "aan" staan.

Groetjes,

Marco


Hoi Marco1954,

Kan je mij voorzien op welke datum je dit probleem had en van welk merk toestel je gebruik maakt.
Kan je daarnaast controleren op welke manier het nummer van de berichtencentrale vermeld staat in je toestel als 0653131313 of als +31653131313. Wellicht kan ik je verder met de informatie die je mij geeft.
Ha Natascha,

dit gebeurde op 18 en 19 maart jl. Ik heb een Samsung S2, die verder prima functioneert (ong. half jaar oud, Android 4.0.4). En de berichtencentrale staat erin met +31653131313.

Kun je hier wat mee?

Alvast bedankt voor je moeite!

Groetjes,

Marco
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Marco1954,

Ik zat vorige week in Brazilië en kreeg diezelfde melding. Toen ik echter keek of ik wel verbinding had met een buitenlands netwerk, bleek dit niet het geval te zijn. Eerder op de dag kon ik wel gewoon sms-en. Daarom ben ik benieuwd of je simkaart op dat moment wel aangemeld was op een buitenlands netwerk. Heb je dit toevallig gecontroleerd?

Groetjes,

Alex
Badge
Verander al je telefoonnummers in je adresboek in +316????????  dan heb je nooit problemen in het buirland en nederland met tefoonneren en SMSen.
Reputatie 2
Badge +1
Hey Marco1954,

Kan je je het antwoord op de vraag van Alex nog herinneren? En heb je iets aan de tip van corry Karremans gehad?
Hoi allemaal,

@Alex: nee, ik heb niet gecontroleerd of ik op DAT moment verbinding had met een provider. En @Corry: mijn telefoonnummers staan allemaal als +31.... genoteerd, maar degene die ik probeerde te sms-en niet, zag ik net... Ik denk ook niet dat het daaraan ligt, want een ander, die ik die dag sms-te, en warabij het wél lukte, had ik ook als "06...." in mn telefoon staan, en niet als "+316.....".

Dus ik heb nog steeds geen idee waarom het de ene keer wel en de andere keer niet lukte. Ik had, toen ik probeerde te sms-en, wel net een sms binnengehad, dus het lijkt me dat ik toen verbinding had...!

Hoi,

Marco
Badge +6
Hoi allemaal,

@Alex: nee, ik heb niet gecontroleerd of ik op DAT moment verbinding had met een provider. En @Corry: mijn telefoonnummers staan allemaal als +31.... genoteerd, maar degene die ik probeerde te sms-en niet, zag ik net... Ik denk ook niet dat het daaraan ligt, want een ander, die ik die dag sms-te, en warabij het wél lukte, had ik ook als "06...." in mn telefoon staan, en niet als "+316.....".

Dus ik heb nog steeds geen idee waarom het de ene keer wel en de andere keer niet lukte. Ik had, toen ik probeerde te sms-en, wel net een sms binnengehad, dus het lijkt me dat ik toen verbinding had...!

Hoi,

Marco


Hoi Marco1954,

Mocht je binnenkort in het buitenland zijn en je ervaart dit probleem nogmaals dan kan je de de tip van Alex gebruiken.
Wanneer je probleem ervaart met je aansluiting in het buitenland kunnen wij niet achterhalen waardoor dit komt wanneer je al terug bent.

Reageer