.

Beantwoord

Ik ontvang vaak grensberichten, kan ik dat uitzetten?

  • 4 April 2018
  • 7 reacties
  • 2437 Bekeken

Badge
Momenteel zit ik nabij een drielandenpunt en ben ik vaak onderweg ook bij de grensstreken. Ook zijn hier per land verschillende providers. Dit betekend dat ik per dag zo'n 9 tot 12 sms'jes krijg die me Welkom heten in het betreffende land en dat die provider de beste is. Is er een manier om dit uit te schakelen?
icon

Beste antwoord door Thomas 4 April 2018, 11:58

Bekijk originele reactie

7 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Hoi kabouter
Je kunt in een van de bewuste sms’jes naar beneden scrollen en daar de instructies volgen om het uit te zetten.
Reputatie 6
Badge +4
Hi Wouterkabouter,

Welkom terug op het Forum! Ik kan me voorstellen dat het vervelend kan zijn als vaak grensberichten ontvangen.

Zoals Ron H al aangeeft kun je in het sms’je lezen dat je de berichten uit kunt zetten door ‘INFO (spatie) UIT’ te sms’en naar 1330.  Let wel op: wanneer je de grensberichten uit zet krijg je geen informatie meer over lokale tarieven en of je bundels geldig zijn in het land waar je op dat moment bent. Je kunt natuurlijk de sms’jes ook weer aanzetten door ‘INFO (spatie) AAN’ te sms’en naar 1330. Ik raad je aan om de grensberichten weer aan te zetten als je minder vaak langs de grens bent. Zo weet je waar je aan toe bent als je naar het buitenland gaat. Kom je er zo uit, of heb je nog andere vragen hierover?

Groetjes,
Thomas

@Ron H Bedankt!
Badge
Bedankt voor jullie snelle reacties. Helaas lukt het niet om de sms te versturen. Ik krijg steeds de melding dat het versturen van de sms niet gelukt is.

Even ter zijde: mijn bundel is toch geldig in alle EU landen?
Reputatie 7
Badge +6
Heb je de sms ook geprobeerd te versturen terwijl je verbonden was met een KPN mast?
Badge
Afgezien van het feit dat ik geen idee heb waar hier de KPN masten staan, is de sms vannacht/vanochtend vroeg blijkbaar wel doorgekomen. Na twee dagen wordt de service afgesloten. Bedankt voor de reacties
Reputatie 7
Badge +6
Goed om te horen dat het gelukt is, wat betreft de mast dit kun je gewoon op je mobiel zien.
Ooit iets gelezen dat je verbonden moet zijn met je eigen provider om deze sms te kunnen versturen.
Reputatie 7
Badge +10
Hi Wouter,

Goed dat het nu tenminste wel gelukt is 🙂

Trek je aan de bel als je nog een andere vraag hebt?

Groetjes,
Jihane

Reageer