.

Beantwoord

Ik krijg geen internetverbinding op het infotainment systeem in mijn auto. Hoe los ik dit op?

  • 1 April 2021
  • 7 reacties
  • 342 Bekeken

Ik heb een internetbundel, maar deze functioneert niet met een de infotaiment in mijn auto, Google assistent geeft aan: er is geen internet verbinding. Hoe moet ik dit oplossen?

icon

Beste antwoord door RicoK 1 April 2021, 14:31

Bekijk originele reactie

7 reacties

Reputatie 7

Dag @Keyboard, je geeft aan dat je wel een internetbundel hebt, maar deze kun je op je telefoon ook gebruiken? Als dat het geval kan Simyo verder weinig voor je betekenen en zul je het in de instellingen van je telefoon en/of infotainment installatie moeten zoeken.

Hoe heb je je telefoon verbonden met je infotainmentsysteem? En welk systeem is dit? Is dit origineel van de autofabrikant? Of heb je zelf een Androidautoradio in je auto gemonteerd?

Reputatie 6
Badge +6

Hoi Keyboard,

Welkom op ons forum!

Ik ben erg benieuwd naar het antwoord op de vragen die RicoK stelt (thanks Rico!). Heb je onze simkaart in een systeem van je auto gestopt, of verbind je dat systeem met een hotspot van je telefoon? In principe zijn onze simkaarten alleen bedoeld voor gebruik in toestellen en kunnen we in dit soort gevallen beperkte ondersteuning aanbieden, maar er zitten hier gelukkig wel een paar handige jongens (myself included) op het forum 😊

Hoor het graag van je!

Groetjes,
Bas

Beste RicoK en beste Bas, 

 

Ik heb in de laatste dagen ondekt dat ik op mijn persoonlijke pagina van Simyo het internet moest aanzetten. Dus dat is opgelost. Bij deze wil ik jullie dan ook beiden danken voor de aangeboden hulp. 

Maar ondertussen is er een andere vraag gerezen: Is het mogelijk voor het  automatisch uitzetten van de 'mobiele netwerk' zodra ik de telefoon op stand-by stand druk? Ik vergeet nog wel eens om handmatig deze knop uit te schakelen, wat míjn  inziens onnodig veel geld/MB's kost.

Met vriendelijke groet, 

Alex 

 

 

Reputatie 7

@Keyboard Oh? Dus dat betekent dat je wel tot nu toe hebt betaald voor een internet-/databundel, maar deze nimmer hebt kunnen gebruiken? Dan zal er nu een wereld voor je open gaan ;)

Waarom zou je in Stand-by mobiel netwerk willen uitschakelen? Dat betekent dan bijvoorbeeld dat je alleen WhatsApp berichten kunt krijgen op het moment dat je je telefoon actief hebt. Is dat wenselijk?

Maar nee, het is, voor zover mij bekend, niet mogelijk om mobiel netwerk automatisch in te laten schakelen bij het uit de stand-by halen van je telefoon en weer uit te schakelen bij het in stand-by gaan.

Hoi RicoK,  ik heb de knoppen een verkeerde naam gegeven in mijn vraag. ik bedoelde ' mobiele gegevens'. Als deze aan staat dan zit ik op het internet . Maar ik vergeet nog wel eens om deze knop uit te schakelen en dat kost mijn mb's / geld lijkt me? Er zijn  apps die je kan instellen zodat deze worden gestart als hem al uit je broekzak haalt en visa versa. 

Reputatie 6
Badge +6

Hoi Alex,

Wij bieden zelf in ieder geval niet die optie aan. Wat heb je precies voor toestel? Ik weet namelijk dat er apps zijn waarmee je dit soort dingen kunt automatiseren maar die zijn volgens mij alleen beschikbaar voor Android 😇 Een voorbeeld daarvan is Tasker. Ben je een beetje handig met dit soort dingen? Want je moet de handelingen die je wil automatiseren wel helemaal zelf instellen zoals je wilt 😇

Iemand anders misschien nog tips hiervoor?

Groetjes,
Bas

Reputatie 7
Badge +9

Welk model mobiel heb je? Met die informatie kan je mogelijk beter geholpen worden.

Reageer