.

Beantwoord

Ik krijg berichten van vreemde nummers uit Engeland +44

  • 26 April 2014
  • 3 reacties
  • 26312 Bekeken

Ik word gebeld door een onbekend nummer uit Engeland (en nee dit heeft niets te maken met mijn iphone en activeren van diensten).Ik wil hierbij melden dat ik vermoed dat dit oplichters zijn. Het nummer is +44 70 8660 7874. Ze hangen meteen naar 2x op waardoor je mogelijk wordt verleid meteen terug te bellen. Heb ik uiteraard niet gedaan. Wellicht goed om anderen hiervoor te waarschuwen en dit nr te blokkeren. Kan Simyo hier iets aan doen????
icon

Beste antwoord door Anonymous 27 April 2014, 16:03

Bekijk originele reactie

3 reacties

Ook ik heb last van vervelende Engelsen... Ik kreeg vandaag spam-smsjes dat ik een miljoen pond heb gewonnen in de loterij, compleet met link waarvan ze natuurlijk willen dat je deze volgt. Deze smsjes kwamen van 2 nummers die begonnen met +44 798
@ Gulean & JvdW

Uit jullie berichten lijkt het me sterk te gaan om een soort van phishing, dus vooral nooit en te nimmer reageren.

Wat ik als advies zou willen geven.

Bij smartphone.
Indien mogelijk zou ik een goede virusscanner gebruiken, als voorbeeld 360 security.
Hiermee heb je ook bescherming tegen fraudulent sms.
Tevens kun je hierin zetten nummers die je niet vertrouwd.. calls/sms.

CM security ook een toppertje waarschuwd ook voor een beveiligingslek in Chrome...
Tevens haalt die een 
SMS Phishing-beveiligingslek er uit.
Een Android-systeem beveiligingslek.

Groet,
Friesian

Kijk ook maar eens op AV test voor betrouwbare scanners.
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Gulean en JvdW, welkom op het Simyo forum :)

Het lijkt inderdaad om spam/phishing te gaan. Ik denk dat de tips van Friesian bruikbaar zijn, hebben jullie er wat aan?

Reageer