.

Vraag

Ik kan wel bellen maar niet gebeld worden.

  • 16 May 2012
  • 2 reacties
  • 1727 Bekeken

Badge
Ik heb een abonnement met nummerbehoud aangevraagd. Alles is geactiveerd maar ik kan wel gebeld worden maar niet bellen. ik krijg dan de melding "U kunt geen uitgaande oproepen doen terwijl oproepblokkering is ingeschakeld". Ik heb de helpdesk gebeld. Ik moest mijn toestel uitschakelen en een half uur later weer inschakelen, dan zou het verholpen zijn. NIET DUS!!! Heel frusterend.

Dus Simyo: graag er voor zorgen dat 06 2048 3454 weer kan bellen.

2 reacties

Reputatie 2
Badge +4
Beste Ndenhartog1961,

De melding "U kunt geen uitgaande oproepen doen terwijl oproepblokkering is ingeschakeld" betekent dat er een toestelblokkade actief is. Het gaat hier dus niet om een blokkade vanuit het netwerk. Wij raden je aan om de toestelinstellingen te controleren en hier de blokkade op te heffen. Je kunt de toestelhandleiding raadplegen voor een precieze instructie om toestelblokkades op te heffen.

Groetjes,

Manisha
Badge
Hallo Marisha.

Het lag toch aan Simyo. Met mij oude sim-kaart (Simyo prepaid) had ik geen problemen. Nadat ik bericht had gekregen dat ik mijn nummer was overgezet kon ik de nieuwe sim-kaart gebruiken. Dat was op maandag 14 mei. Ik kon mezelf toen bellen. Later bleek dus dat ik wel gebeld kon worden maar niet kon bellen. Ik hoorde de melding dat "de mogelijkheid tot oproepen om adminstratieve redenen was uitgeschakeld" (of zoiets). Toen ik woensdagmiddag de servicedesk belde zei de servicedesk medewerker dat ze al zag wat er aan de hand was en ze zou het in orde maken. Ik moest het toestel uitschakelen en een half uur later weer inschakelen, dan zou ik kunnen bellen. Mooi niet dus. Dag daarna (hemelvaartsdag) kon ik ook al niet meer gebeld worden. Pas aan het einde van de dag deed alles het weer. Oftewel: wat maandag 14 mei geregeld had moeten zijn was pas donderdag 17 mei geregeld. Geen goede beurt van simyo.

Reageer