.

Vraag

Ik kan om administratieve reden niet bellen.

  • 12 October 2012
  • 7 reacties
  • 493 Bekeken

Ik kan om administratieve redenen niet kan bellen. Geen van de onderstaande punten komen overeen. Ik heb namelijk me simkaart geacctiveerd en GEEN nummerbehoud aangevraagd. Daarnaast heb ik me toestel meerdere keren aan/uit gezet en ik heb nog geen resultaat. Ik hoop dat dit verholpen kan worden.

1. nieuwe/vervangende simkaart
Je hebt je simkaart nog niet geactiveerd. Een nieuwe/vervangende simkaart moet altijd geactiveerd worden. Lees daarvoor de bijgesloten brief. Na de registratie dien je je toestel uit en weer aan te zetten, zodat de simkaart aangemeld wordt op het netwerk en het netwerk weet dat de simkaart geactiveerd is.

2. geen beltegoed
2. Je hebt geen beltegoed. Als je gebruik maakt van Simyo prepaid en je hebt geen beltegoed op je kaart staan kun je geen gebruik maken van het Simyo netwerk. Je kunt via je persoonlijke pagina controleren of dit het geval is. Indien je geen beltegoed meer hebt, kun je via je persoonlijke pagina, Mijn Simyo, op www.simyo.nl je beltegoed opwaarderen. Let op! Soms kan je opwaardering vertraagd zijn. Het systeem moet dan nog een update krijgen.

3. factuur niet betaald
3. Je factuur is niet betaald. Als je factuur niet is betaald en is doorgestuurd naar het incassobureau wordt je afgesloten. Als factuur uit handen is gegeven ben je hier per brief over geĆÆnformeerd. Je moet contact opnemen met het incassobureau om de factuur te betalen.

4. hoogverbruik
4. Je hebt in korte tijd veel gebruik gemaakt van je aansluiting. Om te voorkomen dat je onverwachts met hoge kosten wordt geconfronteerd blokkeert Simyo uit voorzorg je aansluiting als blijkt dat er hoogverbruik op je aansluiting wordt geregistreerd. Zo zorgen wij er o.a. voor dat je de kosten in de hand houdt als je simkaart bijvoorbeeld gestolen wordt. Door contact op te nemen met de klantenservice op nummer 0800-0232300 kan deze blokkade na een vooruitbetaling weer worden opgeheven.

5. nummerbehoud
5. Je hebt gebruik gemaakt van nummerbehoud en kunt nu niet bellen. Het kan zijn dat je simkaart pas net is aangemeld op het Simyo netwerk. Zet daarom je toestel even uit en vervolgens weer aan. Als hij het hierna nog niet doet neem dan contact op met de klantenservice via een van de contact kanalen: http://www.simyo.nl/klantenservice/contact

6. abonnement beƫindigd

6. Als je abonnement is beƫindigd, kan je geen gebruik meer maken van je aansluiting. Ook dan zal je deze melding te horen krijgen.

7 reacties

Badge +6
Beste Marwa,

Welkom op het forum!
Wanneer je de simkaart van Simyo hebt geactiveerd duur het even voor dat je gebruik kan maken van de aansluiting.
Kan je mij laten weten of je inmiddels gebruik kan maken van de aansluiting.
Ik heb 3 oktober mijn achterstallige rekening aan het incassobureau betaald.
Inmiddels is het 13 oktober en is de blokkade nog niet opgeheven.
Ik heb al een mail gestuurd naar Ā klantenservice maar nog geen recatie ontvangen.Ik heb contact gezocht met het incassobureau.
Daar krijg ik als antwoord dat alles in orde is en ik contact moet zoeken met symio.
De afspraak is dat na ontvangst betaling de dienst binnen 48 uur weer wordt geactiveerd.
Inmiddels dat wel wat meer....
Alvast bedankt voor uw reactie!
Beste Marwa, Welkom op het forum! Wanneer je de simkaart van Simyo hebt geactiveerd duur het even voor dat je gebruik kan maken van de aansluiting. Kan je mij laten weten of je inmiddels gebruik kan maken van de aansluiting.


Het is al gelukt dankjewel!
Helaas heb ik nog geen reactie ontvangen die op mijn vraag van toepassing is.
Inmiddels is het 15 oktober en is de blokkade nog niet opgeheven terwijl de rekening 3 oktober al betaald is.
Ik hoop nog antwoord te krijgen van heldpdesk Symio. Ik zou binnen 3 dagen een antwoord krijgen maar die heb ik nog niet ontvangen.
Wie heeft ditook meegemaakt?
Sinds 2 jaar heb ik een sim only van Simyo voor 300 minuten of sms.Dit heeft altijd goed gewerkt.Totdat ik op 28 september mijn sim kaartje in mijn net nieuw aangeschafte i phone 4 stopte.Thuis kon ik via Wifi van internet gebruik maken,maar zogauw ik de oprit afwas,viel deze gelijk uit.Ook bellen en sms werkte niet.
Na enkele mails aan Simyo bleek,dat ik een grootverbruiker ben.....Mijn lijn zou afgesloten zijn wegens een te hoog internet verbruik..Voor 28 sept heb ik nog nooit de internet knop aangeraakt en gelijk met het installeren van het kaartje in mn i phone werkt t bellen en sms niet.Dus op 1 seconde heb ik voor 188 euro aan internet kosten gemaakt.
Wie heeft dit ook eens meegemaakt.
Graag een reactie.
Nu moet ik eerst alvast 100 euro van mn schuld van 188 euro overmaken .Dan kan ik mn nr weer gebruiken...Ik kan dit nooit verbruikt hebben op 1 seconde...Dus wordt er ook niets betaald wat waarschijnlijk een ander heeft verbruikt.
Groeten
Reputatie 5
Badge +10
Helaas heb ik nog geen reactie ontvangen die op mijn vraag van toepassing is.
Inmiddels is het 15 oktober en is de blokkade nog niet opgeheven terwijl de rekening 3 oktober al betaald is.
Ik hoop nog antwoord te krijgen van heldpdesk Symio. Ik zou binnen 3 dagen een antwoord krijgen maar die heb ik nog niet ontvangen.


Hoi janpiet,

Volgens onze gegevens is je aansluiting sinds vandaag weer actief. Wanneer je je toestel uit/aan zet, zou de aansluiting moeten werken. De betaling aan het incasso bureau zijn door ons verwerkt.

Nu moet ik eerst alvast 100 euro van mn schuld van 188 euro overmaken .Dan kan ik mn nr weer gebruiken...Ik kan dit nooit verbruikt hebben op 1 seconde...Dus wordt er ook niets betaald wat waarschijnlijk een ander heeft verbruikt.
Groeten


Welkom op het forum jehovinkgetuige,

Ik heb je aansluiting bekeken en gezien dat er op 29/9 een aantal internet sessies hebben plaatsgevonden waarbij je telefoon veel mb's heeft verbruikt. In dit topic kun je meer informatie vinden over hoe een telefoon veel data verbruikt. De internet sessie waarbij veel data verbruikt werd is op 29/9 begonnen en op 30/9 geƫindigd. Met een Iphone verbruik je snel veel data.

Groetjes,

Alex

Reageer