Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.


Je kunt altijd nummerbehoud aanvragen. Nummerbehoud zelf is gratis. Als je je abonnement al opzegt voordat je contract is afgelopen, dan kan de provider een afkoopsom in rekening brengen voor de resterende maanden. Vanaf 120 dagen voor het einde van het contract zorgen we er automatisch voor dat we het nummerbehoud aan het einde van het contract en je opzegtermijn aanvragen.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actie is geldig van 1 april tot en met 31 mei 2021.

  • Als je tijdens de actieperiode (van 1 april tot en met 31 mei) kiest voor een internetbundel van 6 of 10 GB, krijg je gratis extra gigabytes (2 GB bij 6 GB en 5 GB bij 10 GB), tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • Als je tijdens de actieperiode een nieuwe bestelling plaatst, betaal je geen aansluitkosten.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Beantwoord

Ik kan niet inloggen op een netwerk. Wat nu?


Sinds 24 juni lukt het niet meer om in te loggen bij een provider. We waren toen in het buitenland. Inmiddels weer terug, maar het lukt nog steeds niet
Ineke.
icon

Beste antwoord door Caspar 5 juli 2017, 14:39

Hoi InekeLievers,



Welkom op 't forum :)



Wat vervelend dat het niet lukte om in te loggen bij een provider. Bedoel je het gebruiken van een netwerk van een andere provider in het buitenland? Jammer dat dit niet lukte. Heb je het handmatig geprobeerd via de instellingen van je telefoon bij mobiele netwerken/aanbieder? Zag je toen wel netwerken?



Je zegt dat het nu nog steeds niet lukt. Heb je nu helemaal geen verbinding? Probeer eens handmatig het KPN netwerk te selecteren. Lukt dat?



Ik hoor graag van je!



Groetjes,

Caspar
Bekijk originele reactie

31 reacties

Reputatie 5
Badge +9
Hoi InekeLievers,

Welkom op 't forum :)

Wat vervelend dat het niet lukte om in te loggen bij een provider. Bedoel je het gebruiken van een netwerk van een andere provider in het buitenland? Jammer dat dit niet lukte. Heb je het handmatig geprobeerd via de instellingen van je telefoon bij mobiele netwerken/aanbieder? Zag je toen wel netwerken?

Je zegt dat het nu nog steeds niet lukt. Heb je nu helemaal geen verbinding? Probeer eens handmatig het KPN netwerk te selecteren. Lukt dat?

Ik hoor graag van je!

Groetjes,
Caspar
Hallo Caspar,
Ik heb in Dld regelmatig geprobeerd om handmatig een netwerk te selecteren. Er verschijnen een aantal providers, maar als ik er een kies pakt hij hem niet en blijf offline. Ook de laatste paar dagen op een camping in Nl geprobeerd het KPN NL netwerk te kiezen, maar helaas. Ook niet als je automatisch selecteren kiest lukt het niet om verbinding te krijgen. Nu vanmiddag thuis gekomen, maar nog steeds geen resultaat.
Groet Ineke
Nog even een toevoeging. Als ik nu Google kies, staat er nog steeds Google.de. Dat was in Denemarken de laatste plaats waar het nog wel lukte om online te zijn.
Groetjes Ineke
Reputatie 7
Badge +10
Hi Ineke,

Wat vervelend dat je in het buitenland geen netwerkverbinding kon maken én dat dat nu nog niet lukt in Nederland. Ik heb een reset uitgevoerd op je buitenlandoptie en op je simkaart. Dit houdt in dat ik de instellingen op netwerkniveau vernieuwd heb. Wil jij je toestel een kwartier uitzetten en daarna weer aandoen?

Jij hoort nu weer verbinding te kunnen maken met het netwerk. Als dat niet lukt, wil je dan je simkaart even in een andere mobiel stoppen en andersom? Zo kom je erachter waar de kern van het probleem zich bevindt.

Omdat ik ook een reset heb uitgevoerd op je buitenlandoptie, verwacht ik dat je straks in het buitenland ook gewoon verbinding kunt maken. Laat je het mij weten? Dan kunnen we dat testen. Als dat niet werkt dan, raad ik je ook daar aan om je simkaart in een ander toestel te stoppen en andersom. Zo komen we erachter waar het probleem nou echt ligt.

Hou je me op de hoogte?

Groetjes,
Jihane
Hallo Jihane,
Mobiel 30 min uitgezet, daarna weer aan, maar nog steeds geen netwerk verbinding. Mijn simkaart in ander mobiel, ook geen netwerk. Toen simkaart van ander mobiel in mijn mobiel en jawel verbinding. Dus mijn simkaart is het probleem. Nu heb ik hier nog een simkaart uit de oude mobiel van mijn man, kan die misschien weer geactiveerd worden?
Groetjes
Ineke
Reputatie 7
Badge +10
Hi Ineke,

Wat goed dat je die test hebt uitgevoerd waarbij je de simkaarten omruilde. Zo vind je uit waar het probleem zich schuilhoudt. In jouw geval is het dus de simkaart. Ik zie ook dat je een vervangende simkaart hebt besteld via Mijn Simyo (Instellingen > Simkaart). Slim! Je ontvangt je simkaart binnen enkele dagen. Je betaalt € 5,- voor je simkaart. Omdat ik het jammer vind dat dit hele probleem aan je simkaart bleek te liggen, ga ik die kosten voor je vergoeden 🙂 Je zult op die factuur dus terugzien dat je niet hoeft te betalen hiervoor.

Mijn excuses voor al het ongemak, Ineke! Ik snap dat dit even balen is. Gelukkig is je nieuwe simkaart onderweg.

Laat je me weten of het daarmee wel lukt?

Groetjes,
Jihane
Hallo Jihane,
Ik las op het forum dat een oude simkaart niet meer geheractiveerd kan worden, daarom een nieuwe besteld. Super bedankt dat Simyo de kosten voor een nieuwe simkaart voor zijn rekening neemt, zo zie je maar dat het niet voor niets de beste provider van Nederland is. Als de nieuwe simkaart binnen is zal ik even doorgeven of hij werkt.
M.vr.groet
Ineke
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Ineke,

Lief berichtje 😃 Heel graag gedaan. Ik wacht je update af.

Groetjes,
Jihane
Hallo Jihane,
Ik heb de nieuwe simkaart ontvangen, in mijn mobiel gedaan, maar helaas geen netwerk. Ook in de mobiel van mijn man geen netwerk. Zag op mijnj simyo dat hij op 4g stond, dat moet niet, dus wordt per 1 augustus weer terug gezet. Op mijn toestel aangpast, maar gaf geen verbetering.
Wat nu te doen?
Groetjes, Ineke
Badge +7
Hoi InekeLievers,

Wat vreemd dat je nieuwe simkaart ook niet werkt! Ik heb onze netwerkspecialisten gebeld, zij kunnen zien dat je simkaart wel verbinding heeft met het netwerk. Ze konden ook zien dat de simkaart in de telefoon van je man ook verbinding had.

Ze hebben je ook gebeld, en toen ging je telefoon ook over. Ze konden ook zien dat je terug aan het bellen was. Die oproep was dus van onze netwerkspecialisten ;)

Kan ik hiermee er van uit gaan dat de problemen zijn opgelost? Zo niet, dan hoor ik graag wat de problemen precies zijn, want tot nu toe lijkt alles het gewoon goed te doen. Laat je het weten?

Groetjes,
Samantha
Hallo Samantha,
Als wifi uit staat is bellen wel mogelijk, maar internet niet. Dat is steeds het probleem. Als ik het kaartje van de mobiel van mijn man in mijn mobiel stop werk het internet wel.
???
Ineke
Reputatie 7
Badge +10
Hi Ineke,

Oh, jee! Ik heb je aansluiting erbij gepakt en ik zie elke dag wel wat internetverbruik terug. Weet je zeker dat er geen internetverbruik plaatsvindt als je je wifi uitzet? Kun je bijvoorbeeld deze website openen? Simyo website.

Lukt dat? Wat zie je op scherm staan bovenin? Zie je 3G?

Groetjes,
Jihane
Hallo Jihane,
Zonder wifi is er geen internetverbruik, tegoed staat nog steeds op 1198 mb. (wat dat betreft nog weinig plezier gehad van de 1000 mb verjaardag extra'ś). Als je bij Google 'Śíḿýó'ẃébsite kiest verschijnt er even G3 wat al snel weer wordt afgewisseld met H+. De site opent zich niet, zegt: geen verbinding mogelijk, probeer later opnieuw, zoals geen enkele website opent.
Het is toch wel vreemd dat bellen wel lukt en internet niet?
Groet, Ineke
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Ineke,

Ik vind het ontzettend vervelend dat je niet kunt internetten!

Het lijkt erop dat je wel toegang hebt, omdat de instellingen op netwerkniveau goed staan. Mogelijk wordt je internetverbinding toch tegengehouden door verkeerde instellingen op je telefoon.

Om ervoor te zorgen dat je zo snel mogelijk weer probleemloos kunt internetten, wil ik je graag vragen om je internetinstellingen na te lopen met behulp van onze Toestelhulp. Selecteer hier je type telefoon en loop alle instellingen stap voor stap na.

Nadat je de juiste instellingen hebt ingevoerd op je telefoon, kun jij 'm even uit- en aanzetten. Op deze manier registreert je simkaart zich met de juiste gegevens op ons netwerk.

Laat je mij weten of het lukt op deze manier? Hierna kunnen wij op zoek gaan naar een oplossing voor de gratis MB's die je amper hebt kunnen gebruiken. :$

Groetjes,
Asma
Hallo Asma,
Ik heb de internetinstellingen voor dit type aangemaakt. Helaas geen verbetering. Daarna ben ik naar de telefoonwinkel gegaan waar hij gekocht is. Zij hebben een testrun gedraaid, ook nog een keer de instellingen aangemaakt en nog wat andere instellingen bekeken. Alles staat goed, maar ook daar geen mobiel netwerk. Ik vertelde dat met de simkaart van mjn man het wel werkt. Zij hebben ook nog een andere simkaart geprobeerd en direct heet het toestel een mbiel netwerk geselecteerd. De medewerker van de winkel denkt toch dat het aan de simkaart moet liggen of een (nummer) instelling bij Simyo is de boosdoener.
Ik weet het nu ook niet meer, alles geprobeerd........
Groet,
Ineke
Reputatie 5
Badge +9
Hoi InekeLievers,

Wat vreemd zeg. Ik zie dat er gisteren en vandaag telkens wel verbinding met het internet is geweest, al waren het kleine hoeveelheden. Verbinding is dus wel mogelijk!

Zou je eens voor een dag de simkaart in een ander toestel kunnen doen? Dan kunnen wij hier kijken of er verbinding wordt gemaakt met het internet.

Groetjes,
Caspar
Hallo Caspar,
Heb de simkaart gisteravond ca. 22 uur in een ander mobiel gedaan. Staat op mobiel netwerk, G3 verschijnt en wordt soms vervangen door h+. Bellen lukt, internet niet. Ik heb vandaag van 14-16 uur wat met de simkaarten geschoven, de nieuwe kaart doet het niet in 3 verschillende mobieltjes en de simkaart van mijn man doet het wel in alle 3 de toestellen. maar zal hem het weekend in deze Huawei g510 laten zitten. Kan het toch niet zo zijn dat er bij jullie een instelling niet goed staat? Groetjes Ineke
Badge +7
Hoi InekeLievers,

Het lijkt er wel op dat het iets met de instellingen van de simkaart of met het netwerk te maken heeft. Ik heb je internetinstellingen daarom een reset gegeven. Kun je je telefoon ongeveer 10 minuten uitzetten? Hopelijk werkt je internet daarna wel.

Mocht dat niet zo zijn, dan gaan we onze netwerkspecialisten bellen. Wie weet kunnen zij zien wat er aan de hand is. Laat je weten of de reset heeft geholpen?

Groetjes,
Samantha
Hallo Samantha,
Mobiel een kwartier uigezet. Net weer geprobeerd om op het internet te komen, maar helaas het resetten heeft niet geholpen.
Wacht nog even op de netwerk specialisten, anders moet ik nog maar een keer een nieuwe simkaart aanschaffen, kijken of dat resultaat oplevert.
Groetjes, Ineke
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Ineke,

Wat jammer dat het nog steeds niet werkt 😞 Volgens de netwerkspecialisten staat alles goed op je aansluiting. Je zou dus gewoon moeten kunnen internetten ermee. Ik stuur je dus nogmaals een vervangende simkaart toe, voor het geval dat het aan deze simkaart lag.

Laat je me weten of het hiermee wel goed gaat?

Groetjes,
Jihane
Hallo Jihane,
Vandaag het nieuwe simkaartje gekregen, waarvoor dank, maar ik heb een trieste mededeling. Het lukt nog steeds niet om via het KPN netwerk op het internet te komen. Ik heb het nieuwe kaartje ook geprobeerd in de mobiel van mijn man, maar ook daarin lukt het niet. Ten overvloede de simkaart van mijn man in mijn toestel en binnen 1 minuut op het internet. Dus mijn mobiel is goed.
Nog handmatig het KPN netwerk geselecteerd, geeft prima 3G aan, maar het lukt gewoon niet om op het net te komen.
Erg jammer, ik had echt verwacht dat dit de oplossing zou zijn.
Als het kaartje goed is, en daar ga ik toch van uit, moet het toch een instelling zijn.
Ik hoor graag jullie reactie.
Groetjes Ineke
Hallo Jihane,
Kunnen we niet even telefonisch contact hebben, we zijn nu al meer dan een maand bezig en eigenlijk nog niets opgeschoten. Kan me nu met wifi nog een beetje redden, maar we gaan over een paar weken weer naar het buitenland. Dan wil ik natuurlijk wel weer een goed werkend systeem.
Groetjes, Ineke
Hallo Jihane,
Per 1 augustus doet alles het weer. Hoera! Ik ben erg benieuwd of jullie nog een aanpassing gedaan hebben?
Groetjes, Ineke
Reputatie 7
Badge +10
Hi Ineke,

Wat bijzonder dat alles nu gewoon weer werkt! Ik ben blij dat te horen 🙂 Ik zie nu ook dat er heel regelmatig internetverbruik geregistreerd wordt. Fantastisch! Ik was inderdaad net van plan om voor te stellen om te bellen hierover, want het is niet de bedoeling dat je zo lang zonder internet zit. Ik heb ook meteen 1000 MB's toegevoegd aan je aansluiting als cadeautje!

Je kunt deze extra 1000 MB's activeren door in te loggen op Mijn Simyo (via de App of via de website) en dan het cadeautje dat je ziet, digitaal uit te pakken. De MB's zijn actief in de maand waarin je ze activeert. Als je dat nu dus in augustus doet, dan vervallen de MB's op 31 augustus. Wacht je bijvoorbeeld tot september? Dan vervallen ze op 30 september.

Veel internetplezier! 🙂

Groetjes,
Jihane
Hallo Jihane,
Zeker bijzonder. Het enige wat per 1 augustus is veranderd, is dat we van G4 terug zijn gegaan naar 3G. Maar of dat de oorzaak is kan ik nie beoordelen.
Dank voor de 1000 mb, ik ga ze in september gebruiken.
Bedankt voor de hulp.
Groetjes,
Ineke

Reageer