.

Beantwoord

Ik kan niet bellen wel gebeld worden op Siemens MC 60, wat nu?

  • 4 November 2015
  • 7 reacties
  • 464 Bekeken

Badge
Onlangs ben ik overgestapt van Hema naar Simyo, met nummerbehoud. Ik kan nu wel gebeld worden, maar zelf niet bellen. Is mijn telefoon misschien te ouderwets? Het is een Siemens MC 60.
icon

Beste antwoord door Naomi 5 November 2015, 14:20

Bekijk originele reactie

7 reacties

Reputatie 4
Badge +10
Hoi Leo38, welkom bij Simyo en op het forum!

Je topic heb ik verplaatst naar het subforum Bellen & netwerk. Andere forumgebruikers met een soortgelijke vraag kunnen je topic zo sneller vinden.

Apart dat je zelf niet kan bellen. Krijg je ook een bepaalde melding wanneer je probeert te bellen? En kun je verschillende nummer niet bellen of een bepaald nummer? Voor de volledigheid heb ik een reset uitgevoerd. Wil je je telefoon uit- en aanzetten? En selecteer je ook handmatig in je telefoon het KPN netwerk?

Heb je daarnaast misschien iets in je telefoon veranderd? Als je wel gebeld kan worden, dan hoort het niet aan het netwerk te liggen en ook niet aan de simkaart. Het is om deze reden goed om te kijken naar je telefooninstellingen.

Voor de overzichtelijkheid heb ik je vraag alleen hier beantwoord. Als je nog vragen hebt, dan hoor ik het graag 🙂
Badge
Dag Naomi,

bedankt voor je reactie. Nadat ik mijn telefoon heb aangezet en de pincode heb ingevoerd, verschijnt op het beeldscherm "simyo", de datum en tijd en het symbool dat aangeeft dat er verbinding is met een netwerk. Welk netwerk dat is, zie ik niet.
Met mijn oude (HEMA) simkaart verscheen er op het scherm ook een knop met "Menu". Deze knop verschijnt nu niet, Ook de pijl-down knop (voor het telefoonboek) werkt niet.

Een van jouw collega's heeft in 2013 een antwoord gegeven aan iemand, die ook een Siemens MC60 telefoon had. Zijn conclusie was: "jammer, maar dit toestel is te oud voor de moderne simyo simkaart".
Kun jij dit bevestigen?
Reputatie 4
Badge +10
Hoi Leo38,

Top dat je zo uitgebreid aangeeft wat er gebeurd. Ik was er zelf nog niet mee bekend, maar met een Siemens MC60 kun je helaas niet onze simkaart gebruiken 😞
Je kunt ervoor kiezen om je simkaart in een andere telefoon te gebruiken, als je meerdere telefoons hebt. Een andere optie is om je bestelling te annuleren. Let je wel op dat dit alleen binnen veertien werkdagen mogelijk is.

Laat je ons weten welke keuze je maakt?
Badge
Ik was van plan om t.z.t. een nieuwe telefoon te kopen. Dat plan wordt nu versneld uitgevoerd en ik ga de simkaart van simyo daarin gebruiken.
Reputatie 4
Badge +10
Hoi Leo38,

Bedankt dat je ons op de hoogte brengt. Leuk om te horen dat je gebruikt wilt maken van je Simyo aansluiting 🙂 Ik ben benieuwd welke telefoon het gaat worden.

Mag ik vragen op welke je je keuze hebt laten vallen? 🙂
Badge
Vorige week heb ik een Galaxy A3 gekocht. Bevalt tot nu toe prima.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Leo38,

Wat goed om te horen dat je een nieuwe telefoon hebt en dat deze wel naar behoren werkt (en bevalt natuurlijk ;))! Leuk dat je het ons nog even hebt laten weten. Natuurlijk zien we je voor verdere vragen graag weer terug op het Simyo forum 😳.

Groetjes, Tiury

Reageer