.

Vraag

Ik kan niet bellen of gebeld worden

  • 19 August 2012
  • 7 reacties
  • 636 Bekeken

Is er op dit moment, zondag 19 augustus 2012, sprake van een storing? Ik kan niet bellen of gebeld worden.

7 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum Susanne,

We hebben geen melding gehad over een storing op zondag. Daarom ben ik benieuwd naar wat voor melding je krijgt op het moment dat je probeert te bellen of wanneer je gebeld wordt. Dan kunnen we je gerichter helpen.

Groetjes,

Alex
  Zowel vandaag, 21 aug\usus 2012, als gisteren (ik woon in Cuijk):
   bellen naar een mobiel nummer (van Simyo) in Cuijk, zelfs naar een vast nummer in Cuijk, ook naar mijn eigen voicemail:
  de reactie is "netwerk buiten bereik".
    Hoe kan dit gebeuren? Hoe kan dit opgelost worden? hendrik
kan niet bellen of gebeld worden
reactie bij bellen, fout bij verbinding
en als er gebeld wordt dan krijgt men te horen, deze toestel  is buiten bereik.
Heb het toestel al meerdere malen gereset
Badge +6
  Zowel vandaag, 21 aug\usus 2012, als gisteren (ik woon in Cuijk): bellen naar een mobiel nummer (van Simyo) in Cuijk, zelfs naar een vast nummer in Cuijk, ook naar mijn eigen voicemail: de reactie is "netwerk buiten bereik".
Hoe kan dit gebeuren? Hoe kan dit opgelost worden? hendrik


Beste Hendrikdevries,

Welkom op het forum!
Je simkaart is actief op het netwerk en niet geblokkeerd. Ik raad je aan om je simkaart in een ander simlock vrij toestel te plaatsen en te kijken of het probleem aanhoudt.
Badge +6
kan niet bellen of gebeld worden reactie bij bellen, fout bij verbinding en als er gebeld wordt dan krijgt men te horen, deze toestel  is buiten bereik. Heb het toestel al meerdere malen gereset

Beste Marc,

Welkom op het forum!
Je simkaart is actief op het netwerk en niet geblokkeerd. Ik raad je aan om je simkaart in een ander simlock vrij toestel te plaatsen en te kijken of het probleem aanhoudt.
  Zowel vandaag, 21 aug\usus 2012, als gisteren (ik woon in Cuijk): bellen naar een mobiel nummer (van Simyo) in Cuijk, zelfs naar een vast nummer in Cuijk, ook naar mijn eigen voicemail: de reactie is "netwerk buiten bereik".
Hoe kan dit gebeuren? Hoe kan dit opgelost worden? hendrik


Beste Hendrikdevries,

Welkom op het forum!
Je simkaart is actief op het netwerk en niet geblokkeerd. Ik raad je aan om je simkaart in een ander simlock vrij toestel te plaatsen en te kijken of het probleem aanhoudt.


  Vandaag, donderdag 23 ausgustus, opnieuw geprobeerd onder dezelfde omstandigheden:  bellen werkt probleemloos.
 Gezien ook andere meldingen op dit forum lijkt me de conclusie overduidelijk: als je op je toestel  "Netwerk buiten bereik" krijgt, dan betekent dat op het tijdstip van bellen of ontvangen de betreffende lokale zendmast van KPN niet actief is of onvoldoende signaalsterkte of capaciteit heeft.
   
Reputatie 5
Badge +10
Hoi hendrikdevries,

Dat is zeker een mogelijkheid. Je zou dit kunnen controleren door na te gaan of je het probleem ook op een andere locatie ervaart. Je moet echter niet vergeten dat bereik niet alleen afhankelijk is van het netwerk van een provider, maar bijvoorbeeld ook van je toestel. Als je antenne niet goed functioneert kan je natuurlijk ook last hebben van geen bereik. Een ander toestel proberen is daarom ook een optie.

Groetjes,

Alex

Reageer