.

Beantwoord

Ik kan doorschakelen niet uitzetten. Is hier een oplossing voor?

  • 23 July 2017
  • 23 reacties
  • 17186 Bekeken

Ik kan doorschakelen niet uitzetten! Is hier een spoedige oplossing voor?!

Gr Ronald
icon

Beste antwoord door Groentjuh 28 December 2021, 10:17

Bekijk originele reactie

23 reacties

Ik zie op andere forum vragen dat 22 dagen gelden KPN hard aan het werk is gegaan. Het lukt nog steeds niet om doorschakelen uit te schakelen, is KPN hard aan het werk?, nemen ze ons niet serieus? Wat te doen om dit probleem wel op te lossen? Graag reactie?
Ik heb hetzelfde probleem. Doorschakelen kan niet uitgezet worden. Niet via het toestel (iphone 6) en niet via de nummers zoals ##202#. Ook in andere toestellen kan de doorschakeling niet uitgezet worden. Ik heb de helpdesk gebeld, maar er kan helaas niet direct iets aan gedaan worden. Afwachten is het devies en hopen dat het vanzelf overgaat. Ik zag in het forum ook een item over het niet kunnen aanzetten van doorschakelen. Ik denk dat er een direct verband is met dit probleem en dat speelt al wat langer. Helaas kan ik niet wachten tot het vanzelf overgaat en ben nu genoodzaakt een andere sim te nemen.
Afwachten en hopen dat het vanzelf over gaat, is dat acceptabel na 1 mnd wachten?!
Schijnt een iPhone probleem te zijn. KPN heeft dus ook te maken met Apple en als die op zich laten wachten kan dat helaas lang duren. Hopelijk voor jullie komt men snel met de oplossing.
Reputatie 7
Badge +6
Van zelf over gaat😮...........KPN eens flink wakker schudden😉
Badge +7
Hoi Ronaldinho,

Ik kan het me voorstellen dat het erg vervelend is dat je doorschakelen niet uit kunt zetten. Je hebt eerder contact met ons opgenomen dat je doorschakelen niet aan kon zetten. Is dit inmiddels al wel gelukt dan?

We zijn wel bekend met het feit dat als je een bepaalde update van iOS hebt, doorschakelen niet meer mogelijk is. KPN is hierover in gesprek met Apple. Helaas is dit niet zomaar opgelost, want Apple zou hiervoor waarschijnlijk een nieuwe update moeten uitbrengen. En geloof me, dat kan Apple ook niet zomaar 1,2,3 doen. Het enige wat je kunt doen, is afwachten. Dat is trouwens ook het enige dat wij kunnen doen :(

Het is bij ons nog niet bekend dat je doorschakelen niet uit kunt zetten. Ik raad je daarom aan om naar ##002# te bellen. Hiermee worden doorschakelingen uitgezet. Mocht dat niet werken, dan geven wij dit ook door aan KPN. Dan kunnen ze dit meteen aan Apple meegeven.

@ MTG, Welkom op het Simyo forum. Wat jammer dat het niet lukt om doorschakelen uit te zetten. Je geeft aan dat je naar ##202# belt. Wat gebeurt er als je ##002# belt. Kun je het dan wel uitzetten?

Ik hoor graag van jullie of het gelukt is om doorschakelen uit te zetten.

Groetjes,
Samantha

@Ray en Ron H, Bedankt voor jullie hulp 🙂
Het is gelukt. Ik heb mijn sim-kaart in een Samsung Galaxy S8 gestopt en toen ##002# geactiveerd. De doorschakeling is daarmee opgeheven. Daarna weer in iPhone 6, doorschakeling was definitief opgeheven en ik ben weer in de lucht.
Ik ga het proberen!
Badge +7
Hoi MTG,

Dat is heel fijn om te horen! Slim idee van je :)

@Ronaldinho Top! Laat je weten of het bij jou ook goed gekomen is?

Groetjes,
Samantha
Ja het is gelukt door in iPhone 5 sim kaart ie plaatsen, dan via ##002# alles uit te zetten ( ik moest doorschakelen uitzetten). Nb het teken van doorschakelen staat nog wel in beeld bovenin, maar de oproepen komen binnen!
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Ronaldinho,

Dat is goed nieuws!

Ben blij om te horen dat het helemaal is gelukt. :$

Groetjes,
Asma
Reputatie 1

Het is al een oud topic, maar ik wilde er toch even op reageren om mensen die dit probleem ervaren uit de brand te helpen.

Ik heb exact dit probleem gehad, maar het vervelende in mijn geval was dat ik gebruik maak van eSIM en ik de SIM-kaart dus niet kan wisselen. De vriendelijke dame van de helpdesk heeft me een paar opties gegeven, die ook in dit topic staan, maar die werkte helaas niet. Wél werd ik getriggerd door een opmerking van haar over VoLTE. Nadat ik VoLTE uitgeschakeld had op de Simyo verbinding kon ik de doorschakeling wel opheffen met ##002#. Daarna VoLTE weer aangezet en probleem is definitief opgelost!

 

Hopelijk is hier iemand anders ook mee geholpen.

Reputatie 7
Badge +6

Thanks DeSelder voor deze goeie tip!

Ik kan doorschakelen ook niet uitzetten. Als ik ##002# bel, dan krijg ik de volgende foutmelding:

Gesprek doorschakelen

  Alles voor Alle basisservices

 Verbindingsprobleem of ongeldige MMI-code.

 

Kunnen jullie me hiermee helpen?

Ook als ik VoLTE uitschakel (alleen 2G of 3G selecteer), dan dezelfde foutmelding.

Reputatie 5
Badge +2

@Saaimoon Als je er niet uitkomt met de normale codes, dan wil ik je vragen een privé bericht te sturen via deze link! Dan kan ik je daar verder helpen aan de hand van wat persoonlijke gegevens :)

Ik hoor graag van je!

Groetjes,

Veerle

Hallp @Veerle ik heb je een berichtje gestuurd maar nog geen reactie gezien!

Reputatie 5
Badge +2

@Saaimoon In het weekend checken we het Forum niet, dus ik zal het straks gelijk oppakken!

Hoi @Veerle, het is alweer bijna weekend - zou je kunnen aangeven wanneer je het weer verder oppakt?

 

Reputatie 5
Badge +2

@Saaimoon Ik heb je een privé bericht gestuurd!

Groetjes,

Veerle

Ik krijg mijn telefoondoorschakeling er maar niet af. Ik ben al maanden aan het wachten tot er een oplossing komt, maar ik krijg het niet voor elkaar en de doorschakeling heeft me al heel veel geld gekost. Ik heb een E-Sim. Volte optie kan ik nergens vinden als ik de stappen volg om die uit te schakelen. Kan iemand s.v.p. Assisteren om een oplossing te geven alsmede iets met al die gemaakte kosten doen qua compensatie?

 

met vriendelijke groet,

Marino
 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey Marinootje,

Als forum experts (= behulpzame klant) wil ik je graag helpen met links naar 2 andere forum posts.

In deze post staan alle MMI-codes voor doorschakelen. Door deze te bellen zou je doorschakelen moeten kunnen regelen.

In deze post staat uitgelegd hoe je op een iPhone VoLTE/VoWIFI uit kunt zetten indien het niet lukt om doorschakelingen uit te zetten terwijl je VoLTE/VoWIFI aan hebt staan op een iPhone.

Kom je hier verder mee? Wat voor toestel heb je overigens. Mogelijk kunnen we dan gerichter helpen!

Reputatie 5
Badge +4

Hoi @Marinootje,

 

Bedankt voor je bericht. Wat vervelend dat je het doorschakelen nog niet hebt kunnen uitschakelen. @Groentjuh heeft gelukkig erg handige linkjes gestuurd die je kunt gebruiken om doorschakelingen uit te zetten. Kun je ons even laten weten of dit lukt? Ik hoor graag van je 😊.

 

Bedankt @Groentjuh.

 

Groetjes,

 

Nihad

Reageer