Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actieprijzen zijn geldig tot en met 30 november 2020. Deze actievoorwaarden gelden voor verschillende bundels.

  • Als je tijdens de actieperiode (tot en met 30 november 2020) kiest voor een van de actiebundels, betaal je het bijbehorende bedrag tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Als je een nieuwe bestelling plaatst, betaal je aansluitkosten van € 14,99.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Beantwoord

Ik heb slecht bereik. Wat kan ik hier aan doen?

  • 22 oktober 2016
  • 22 reacties
  • 376 Bekeken

Badge
Ik heb in den Bosch in de hinthamerstraat geen internet en zeer slecht bereik met bellen is dit op te lossen
icon

Beste antwoord door Caspar 24 oktober 2016, 16:34

Hoi 010fiotnso,



Welkom op 't forum.



Wat vervelend dat je geen internet en slecht bereik hebt.



Heb je dit alleen in de hinthamersstraat of overal? En is dit altijd al zo of pas sinds kort?



Ik heb in ieder geval je simkaart gereset en alle instellingen opnieuw aangemeld op 't netwerk. Doe even je toestel uit en aan om te kijken of het heeft geholpen. Ik hoor graag van je!



Groetjes,

Caspar
Bekijk originele reactie

22 reacties

Reputatie 5
Badge +9
Hoi 010fiotnso,

Welkom op 't forum.

Wat vervelend dat je geen internet en slecht bereik hebt.

Heb je dit alleen in de hinthamersstraat of overal? En is dit altijd al zo of pas sinds kort?

Ik heb in ieder geval je simkaart gereset en alle instellingen opnieuw aangemeld op 't netwerk. Doe even je toestel uit en aan om te kijken of het heeft geholpen. Ik hoor graag van je!

Groetjes,
Caspar
Badge
Bedankt voor het antwoord ik ben pas de laatste 4 weken actief in de hinthamerstraat en heb op andere plaatsen goed bereik. Ga deze week testen of het heeft geholpen zonder dan hoort uw nog van mij mvg. Peter
Reputatie 5
Badge +9
Hoi 010fiotnso,

Top! We wachten het af...

Groetjes,
Caspar
Badge
Goedemiddag,

Vorige week hebben jullie mijn simkaart gereset ivm. slecht bereik.Helaas heeft dit niet geholpen.Gisteren in Utrecht geprobeerd te bellen maar de verbinding viel steeds weg.Met een andere telefoon gebeld op dezelfde plek en er waren geen problemen.Hopelijk kunnen jullie nog een andere oplossing aandragen.
Mvg.Peter
Badge +7
Hoi 010fiotnso,

Wat jammer dat de reset niet geholpen heeft! Heb je al handmatig het KPN netwerk geselecteerd? Ik hoor graag wat er dan gebeurt.

Als je bereik dan nog steeds slecht is, wil je dan een kruistest uitvoeren? Je stopt dan jouw simkaart in een andere telefoon, en een andere simkaart in jouw telefoon. Zo kunnen we zien of het probleem bij de simkaart ligt, of dat er iets in de telefoon niet helemaal goed ingesteld staat. Zo kunnen we je iets gerichter helpen.

Laat je weten wat er dan gebeurt?

Groetjes,
Samantha
Badge
Hallo Samantha

We gaan het uitproberen en laten weten wat de uitslag is.

Mvg.Peter
Reputatie 5
Badge +8
Hoi 010fiotnso,

Ik ben heel benieuwd! Alvast bedankt voor de update.

Groetjes,
Sean
Badge
Goedemiddag,
Ik heb volgens jullie voorstel de simkaart in een ander toestel geplaatst maar helaas heeft ook dit geen beter bereik opgeleverd.Ik hoop dat jullie een andere oplossing hebben.
Mvg.Peter Vial
Reputatie 5
Badge +9
Hoi O10fiotnso,

Goed dat je de simkaart in een ander toestel hebt geplaatst. Wel super vervelend dat je nog steeds geen bereik hebt.

Ik heb je daarom gelijk een nieuwe simkaart opgestuurd. Laten we kijken of dat helpt. Laat je 't ons weten?

Groetjes,
Caspar
Badge
Goedemiddag,
Ik zal de nieuwe simkaart uitproberen en hou jullie op de hoogte van het resultaat
Mvg.
Peter
Badge +7
Hoi O10fiotnso,

Super! Dan wachten we je berichtje af. Ik hoop dat je bereik met deze simkaart beter is :)

Groetjes,
Samantha
Badge
Goedemiddag ik zou nog laten weten hoe het bereik met de nieuwe simkaart zou zijn.Het is helaas niet verbeterd, gisteren was ik in Zeeland en daar was ik gebeld maar kreeg later melding van een gemiste oproep terwijl de telefoon gewoon naast mij lag. Mvg. Peter
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Peter,

Wat jammer om te zien dat de nieuwe simkaart niet het gewenste resultaat heeft gegeven 😞 Omdat het al weer een tijdje geleden is sinds we de simkaart hebben opgestuurd, wil ik graag nog een paar dingen weten hierover. Ik ga er vanuit dat je hem op meerdere locaties hebt kunnen testen. Is dit niet het geval, sorry voor mijn aanname! Kun je mij vertellen of je nog steeds op verschillende locaties slecht tot geen bereik hebt?

Heb je toevallig wat tijdstippen en data voor me waarop je gebeld bent en een gemiste oproep te zien krijgt, zonder dat jouw telefoon overgegaan is? Dan kan ik eens contact opnemen met de netwerkspecialisten van KPN. Alvast bedankt!

Groetjes,
Angela
Badge
Hallo Angela

Ik heb op meerdere locaties geen bereik .De enigste die ik nu heb is een gemiste oproep op 14 januari 12:25.Ik zal er meer verzamelen en dan doorgeven.Het gaat ook over slecht internet, WiFi .

Mvg.Peter
Peter,

Ken je iemand met een gebruikte telefoon of heb je er zelf eentje?
Doe dan eens een test met een andere sim in jouw telefoon en vice versa. Ik heb de indruk dat de antennemodule niet optimaal werkt omdat je aangeeft ook problemen met Wi-Fi.
Ik heb de indruk dat die vervangen moet worden. Met de 2 telefoons en 2 sim heb je een extra controle. Een goedkope Hema of Kruidvat sim is daarvoor heel geschikt..zelfde netwerk.

De eerder gevraagde kruistest is niet gedaan.....:?
https://forum.simyo.nl/bellen-netwerk-85/slecht-bereik-hier-doen-36213/index1.html#post147661

Groet,
Friesian
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Peter,

Balen dat je Wi-Fi ook niet goed werkt!

Friesian komt met een heel goed punt. Kun jij je simkaart even uittesten in een andere telefoon en een andere simkaart in jouw telefoon?

Ik ben erg benieuwd wat hiervan de uitkomst is.

Groetjes,
Asma
Badge
Hallo ik heb eerder een kruistest gedaan wat ook geen resultaat gaf.Is dit niet hetzelfde .Als ik het verhaal van Friesian begrijp zouden dan alle 2 de toestellen een slecht werkende attenne module hebben.Terwijl het andere toestel wel goed bereik heeft met de eigen simkaart.
Mvg.Peter
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Peter,

Inderdaad, dat zou wel erg toevallig zijn!

Ik zou je dan graag willen vragen om meer data en tijdstippen bij te houden waarop je oproepen hebt gemist door slecht bereik. Ik zal het dan laten uitzoeken door onze netwerkspecialisten.

Houd je ons op de hoogte?

Groetjes,
Asma
Uit de reactie(s) na Samantha's vraag viel dat niet op te maken. 🙂
Badge
Hallo Asma.

Ik zal jullie op de hoogte houden.

Mvg. Peter
Graag gedaan, Peter. :8
Badge +7
Hoi 010fiotsno,

Oh fijn, dan wachten we je reactie af. Wat gebeurt er trouwens als je de andere simkaart in jouw telefoon doet?

Groetjes,
Samantha

@Friesian, Dankjewel hoor :):D

Reageer