.

Beantwoord

Ik heb geen verbinding in het buitenland. Wat nu?

  • 31 December 2016
  • 6 reacties
  • 148 Bekeken

alles ingesteld.....maar nog steeds geen verbinding met SIMYO in buitenland.
icon

Beste antwoord door PaulH 31 December 2016, 12:30

Bekijk originele reactie

6 reacties

Reputatie 5
Badge +6
Hey Jfnobel,

als je prepaid hebt kun je niet internetten.
Als je wel een abonnement hebt waar ik van uit ga dan kan je het als het goed is als volgt instellen.
Zet roaming aan op je telefoon bij instellingen meer>mobiele netwerken.
Zet je internet aan op je telefoon.
Zet internet in het buitenland aan op Mijn Simyo>instellingen>netwerkinstellingen.

Als deze stappen nog niet helpen moeten we even verder kijken.

Groet Paul
Badge +7
Hoi Jfnobel,

Welkom op het Simyo forum!

Wat vervelend dat het je niet lukte om verbinding te krijgen in het buitenland! Ik zie aan je verbruik dat in je inmiddels wel hebt kunnen internetten in het buitenland, klopt dat? Hopelijk zijn je problemen nu weer opgelost :)

Zo niet, laat je dit dan weten?

Groetjes,
Samantha

@PaulH, heel erg bedankt voor je hulp 😃
en bellen/smsen? Bij mij kon mijn telefoon niet verbinden met een netwerk (om te bellen dus!) in België. Nu ga ik binnenkort naar Nieuw Zeeland en wil ik zeker weten dat het daar wel werkt. wat moet ik doen?
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Mereldub,

Wat vervelend dat je niet kon bellen in België!

Ik heb je aansluiting erbij gepakt en zie dat de optie 'Bellen in en naar het buitenland' uitstond via Mijn Simyo. Om te kunnen bellen in het buitenland is het belangrijk dat deze instelling aanstaat. Deze optie heb ik voor je aangezet om er zeker van te zijn dat je in Nieuw Zeeland bereikbaar bent.

Mocht je toch niet kunnen bellen in Nieuw Zeeland, dan adviseer ik je om te controleren of de optie '(data)roaming' aanstaat op je telefoon. Als dit het geval is, dan kun je via je telefoon handmatig naar een netwerk zoeken.

Laat je het mij weten of het lukt zo? ;)

Groetjes,
Asma
Dankjewel! Is roaming niet voor internet? Ik wil namelijk in geen geval data gebruiken in Nieuw Zeeland, aangezien dit heel erg duur is!
Reputatie 5
Badge +8
Hoi Mereldub,

Dat is heel verstandig! Roaming betekent gebruik maken van een buitenlands netwerk. Op sommige telefoons moet deze optie aanstaan om te kunnen bellen en sms'en in het buitenland.

Met een Prepaid aansluiting van Simyo kun je niet internetten in het buitenland, dus daar hoef je je geen zorgen om te maken. Als je gebruik maakt van een Sim Only abonnement, zorg er dan voor dat je de optie Internet op je mobiel in het buitenland uitzet via Mijn Simyo. Zo weet je zeker dat je niet ongemerkt data verbruikt.

Ik hoor het graag als je nog vragen hebt!

Groetjes,
Sean

Reageer