.

Beantwoord

Ik heb een spam telefoonnummer teruggebeld. Heeft dit gevolgen voor mijn rekening?

  • 22 May 2018
  • 6 reacties
  • 1977 Bekeken

Badge
Ik heb net een 'spam' telefoonnummer per ongeluk teruggebeld (ik had een gemiste oproep en ik werk in de regio van het netnummer), heeft dit consequenties? Het nummer is 073 - *******
icon

Beste antwoord door Thomas 23 May 2018, 10:58

Bekijk originele reactie

6 reacties

Reputatie 2
Badge +2
De consequentie van het bellen naar een onbekend nummer zou kunnen zijn dat het een prijzig nummer blijkt te zijn. Dat zal je in de afrekenining wel merken...
@mariel
Volgens Google is het nummer van een bakkerij in Vucht. Misschien verkopen ze Spam in blik maar ik zou me niet heel druk maken.


https://www.detelefoongids.nl/bakkerij-de-meester/wp54224534/9-1/

Is er opgenomen?
Badge
@Ray ja, er werd opgenomen met, "this call can not be..." toen meteen opgehangen. Als het maar een bakker is maak ik me geen zorgen, er werd echter afgelopen dagen meer over geklaagd zag ik via Google zoekopdracht
Even je verbruik in de gaten houden. Mocht je iets vreemd zien dan Simyo weer benaderen.

Een moderator zal ook nog reageren.
Reputatie 7
Badge +7
Gewoon een 073 nummer zegt TS. Niets aan de hand dus.

En zelfs al zou het een duur nummer zijn: er is gelijk opgehangen.
Kennelijk blijft de mythe dat je op deze manier voor enorme bedragen de pineut kan zijn rondwaren.
Reputatie 6
Badge +4
Hi mariel,

Goed dat je dit hier even aankaart. Persoonlijk vind ik het ook nooit fijn om gebeld te worden door een nummer dat je niet kent. Zoals Ray al aangeeft is het een telefoonnummer van een bakkerij in Vught. Dit valt dus gewoon binnen je belbundel, zonder dat er extra kosten bijkomen. In je gegevens zie ik dat ook terug, geen reden tot zorg dus, dat is fijn 😉

Omdat het niet de bedoeling is om het nummer alsnog te bestempelen als 'spam' heb ik het nummer even uit je bericht verwijderd.

Laat je het weten als je nog andere vragen hebt?

Bedankt voor het helpen Hans63, Ray (goede Google skills! :)) en wimj12!

Groetjes,
Thomas

Reageer