.

Beantwoord

Hoogverbruik door foutje van onze zoon, wat nu?

  • 20 April 2021
  • 3 reacties
  • 81 Bekeken

Dag Simyo team,

Afgelopen dinsdag en de daarop volgende dagen heeft onze 14jarige zoon in plaats van internet bellen per ongeluk zijn vriend gebeld met de telefoon tijdens het “gamen”. Hij heeft inmiddels een sms ontvangen waarin staat dat zijn Sim-Kaart is geblokkeerd en dat hij in plaats van zijn maandelijkse 8Euro nu 150Euro extra dient te betalen. Hij is hier erg van geschrokken en baalt enorm. Uit het gebruik van de afgelopen jaren is af te leiden dat hij nagenoeg nooit belt en dat het hier gaat om een fout.

Heb vandaag op het forum gelezen dat er wel een melding van data limiet wordt gedaan maar niet van belminuten limiet omdat deze laatste makkelijk te controleren is. Nu moet ik zeggen dat ik niet dagelijks de belminuten van onze kinderen controleer en zou het een toegevoegde waarde zijn vanuit Simyo als dit soort service zou kunnen worden aangeboden.

Mijn inziens gaat het hier om een hele grote 'boete’ en wil ik graag weten of er in dit geval een coulance regeling getroffen zou kunnen worden waarbij we bijvoorbeeld de minuten buiten bundel betalen volgens het ‘extra bundel’ tarief? Een alternatieve tegemoetkoming of oplossing is natuurlijk ook welkom

icon

Beste antwoord door Tessanne 21 April 2021, 16:14

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Hi PJB,

 

Welkom op het Simyo forum! 

 

Bedankt voor de uitgebreide uitleg. Het is me helemaal duidelijk hoe het hoge verbruik is ontstaan en ook heel begrijpelijk dat jullie hiervan zijn geschrokken! Het klopt inderdaad dat wij geen melding sturen bij het overschrijden van de belminuten omdat dit in combinatie met de app en een eigen inschatting goed bij te houden is. Het is goed voor te stellen dat dit voor een 14 jarige lastiger is om te doen en dat is dan ook de reden waarom je bij Simyo een abonnement pas kan afsluiten wanneer je volwassen bent.

 

Ik zal je feedback meenemen naar onze Wall Of Change meeting, waar wij klantsuggesties en vragen bespreken! 

 

Zou je mij een privébericht kunnen sturen met daarin ter controle de privégegevens van de betreffende aansluiting? Dan kom ik graag samen tot een passende oplossing. :) 

 

Groetjes,

Tessanne 

Dag Tessanne,

 

Ik vind het jammer dat er geen begrip wordt getoond in deze situatie en dat er slechts coulance wordt aangeboden in de vorm van 100extra minuten voor deze maand nadat er een voorschot van Euro100,- wordt gedaan om de SIM lock op te heffen. 

Toegegeven is dat op basis van het belgedrag van onze zoon over de afgelopen jaren nihil was en het hierbij dus gaat om een fout. Temeer omdat ik heb aangeboden de daadwerkelijk gemaakt belkosten bovenop het standaard abonnement te betalen.

Ik kan me niet bedwingen een gevoel over te houden dat dit een verdien model is bij Simyo en ben dan ook voornemens om de 3 abonnementen die we bij jullie hebben over te sluiten naar een andere provider.

Je geeft aan dat middels deze post de klacht niet kan worden doorgestuurd naar de juist afdeling en ik zal daarom op basis van je advies ook nog een officiële klacht indienen

Reputatie 7
Badge +6

Hallo PJB,

 

Het is erg begrijpelijk dat je de uitkomst erg jammer vindt!

 

De vraag is doorgezet naar de afdeling die hierover gaat alleen hebben ik en mijn collega beide geen akkoord ontvangen. Dus ik kan voor nu weinig betekenen.  Ik raad daarom inderdaad zeker aan een klacht in te dienen. Als je dat via de mail wilt doen kan dit naar: Klantenservice@simyo.nl

 

Mocht ik nog ergens bij kunnen helpen, dan hoor ik dat graag! 

 

Groetjes,

Tessanne 

 

Reageer