.

Vraag

Hoge rekening door internetverbruik, wat nu?

  • 14 August 2022
  • 1 reactie
  • 36 Bekeken

Ik heb heb een Simyo abonnement voor mijn dochter. Heel de vakantie goed opgelet dat ze niet over haar bundel zou gaan en zuinig geweest. Vandaag, gewoon de hele dag thuis geweest en is ze flink over haar bundel gegaan. Blijkbaar zat ze niet op de WiFi waar ze dacht van wel. Ze heeft ook de sms gemist. Ik krijg nu een absurd hoge rekening van 100 euro. Dat bedrag staat in geen verhouding tot de reguliere kosten van haar abonnement (ca 12 euro per maand). Ook de prijs per MB 0,15 euro is absurd. Voor mij voelt dit als oplichting en diefstal. Waarom is er geen optie in MySymio om het toestel meteen te blokkeren als de bundel op is? Mijn zoontje zit bij een andere provider en daar gaat dit wel.

Ik heb hier in ieder geval behoorlijk de balen van en zal sterk een andere provider overwegen als dit contract is afgelopen.


1 reactie

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @H. de Vaan,

Bedankt voor je bericht. Ik kan me voorstellen dat je geschrokken bent van de kosten buiten de bundel. Wij versturen altijd 2 waarschuwingen per sms, ik raad aan om in het vervolg goed op te letten op deze sms’jes. Deze zijn namelijk leidend en je kunt dan gelijk MB's bijkopen of je internet uitschakelen zodat je geen kosten maakt buiten de bundel. Wij hebben inderdaad niet de optie om een dataplafond in te stellen, dit kun je soms wel in je toestel zelf instellen. Wij hebben ook een blog op onze website met super handige tips, ik raad aan om deze door te lezen. Wellicht komt het goed van pas!

Wat betreft de hoge kosten, kun je mij een privébericht sturen. Ik kijk dan of ik hier nog iets voor je in kan betekenen 🙂.

Groetjes,
Roeqajja

Reageer