.

Beantwoord

Hoe stel ik mijn alarmsysteem in?

  • 7 November 2019
  • 23 reacties
  • 821 Bekeken

Ik gebruik een prepaidkaart voor een alarm dat alleen op 2G werkt, helaas krijg ik geen contact met het netwerk.. ik kan zelf niets veranderen aan de instellingen op het alarm apparaat, nog op de sim, wat te doen?

icon

Beste antwoord door Ron H 7 November 2019, 16:43

Bekijk originele reactie

23 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Heb je de sim pincode uitgeschakeld?
Dit kun je doen door middel van de simkaart tijdelijk in een mobiel te plaatsen.

Reputatie 7
Badge +10

Hoi Palermo,

Welkom op het Simyo Forum! 

Zonde dat je geen verbinding krijgt met het netwerk! Onze simkaarten zijn gemaakt voor mobiele telefoons. Maar doorgaans werken ze ook op andere apparaten. De tip van Ron zou goed kunnen werken, als je dat nog niet gedaan hebt. Onze simkaarten hebben standaard een pincode, maar omdat je die niet kunt invoeren in een alarmsysteem, kan de simkaart niet verbinden. Als je de simkaart eerst in een mobiel stopt en via die weg de pincode algeheel verwijdert, zou het moeten lukken. 

Laat je ons weten of dit werkt?

Groetjes,

Jihane

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Ron H. 

 

Het komt voor dat dergelijke apparatuur wel wil werken met een andere simkaart. 


dat bedoelde ik ook😁

Bedankt allemaal voor het mee denken en de tips, ga zeker een andere provider proberen

Nee Bas, bedankt

Hallo Ron en Jihane,

de simcode is al verwijderd, maar hij schijnt toch niet de 2G frequentie te pakken..

helaas is het niet mogelijk om op de simkaart alleen 2G tin te stellen, of zie ik iets over het hoofd..bedankt oor het mee denken

palermo

Hoi palermo.

 

Ik zou eens een andere provider (KPN netwerk) proberen. Bijvoorbeeld KPN Prepaid. 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Palermo,

 

Jammer dat het nog niet heeft gewerkt, maakt je simkaart wel verbinding met het netwerk wanneer je deze in een ander apparaat plaatst?

Gaat het om de simkaart met het nummer van je profiel? Ik zou graag je simkaart een reset willen geven, hiervoor moet het apparaat waar de simkaart in zit minimaal 15 minuten uit staan. Laat je me weten wanneer dat kan?

 

Groetjes,

Daisy

Hallo Daisy,

de simkaart maakt wel verbinding, maar pakt, waarschijnlijk 3 of 4G en ik kan dat niet aanpassen, als een reset een kans heeft zou dat mooi zijn, vanmiddag vanaf 12.00 uur zal ik de Sim in een telefoon plaatsen zodat we dat kunnen proberen, al vast bedankt 

mvg

palermo

Slim hè, ik zie dat het de bedoeling is dat uit staat… hij staat al een tijdje uit, dus een reset zou kunnen

mvg

palermo

Reputatie 6
Badge +6

Hoi Palermo,

 

Dat kan gebeuren natuurlijk, geen probleem! De reset is inmiddels in gang gezet dus vanaf nu mag de telefoon 15 minuten uitgeschakeld worden, als hij al uit staat is dat ook prima! Daarna kan de telefoon weer aangezet worden en zou je meteen kunnen testen of de reset heeft gewerkt.

 

Laat je even weten wat het resultaat is van de reset en van het plaatsen van de sim in een ander toestel? 

 

Groetjes,

Bas

 

 

Hallo Bas, de reset heeft helaas geen verandering teweeggebracht… maar bedankt voor het proberen

Reputatie 4
Badge +4

Hey Palermo,

 

Wat zuur dat het niet na de reset nog niet werkt. Onze simkaarten werken, zoals Jihane zei, buiten mobiele telefoons om niet altijd even goed. Ik durf daarom niet met zekerheid te zeggen wat er mis gaat. Zeker omdat de simkaart dus wel werkt in een andere mobiel.

Je kan kijken of een andere simkaart het wel doet in je alarmsysteem. Dan weten wij zeker dat er daar geen defect is.

 

Groetjes,

Ouael

Het alarm is al bij de leverancier geweest omdat ik dacht dat het defect was, mat het zit hem dus in de 2G frequentie, alleen daar werkt het op..

Hoi @palerno.

 

Jammer dat je geen gebruik wilt maken van mijn hulp. Maar als dat je keuze is heb ik dat te respecteren. 

Reputatie 7
Badge +6

Het alarm is al bij de leverancier geweest omdat ik dacht dat het defect was, mat het zit hem dus in de 2G frequentie, alleen daar werkt het op..


 

Neem aan dat de leverancier/fabrikant Wel een advies heeft in dit verhaal....

Hoi Ron H. 

 

Het komt voor dat dergelijke apparatuur wel wil werken met een andere simkaart. 

Hallo Friesland, ik wil gebruik maken van iedere hulp die ik kan krijgen, maar omdat Simyo gebruikt maakt van het Kpn netwerk lijkt het mij niet zo veel verschil te maken…. maar ik hoor graag als je andere ervaring of tips hebt

Ok, misschien dan toch maar een kpn kaart bestellen..

Hallo Friesland, ik wil gebruik maken van iedere hulp die ik kan krijgen, maar omdat Simyo gebruikt maakt van het Kpn netwerk lijkt het mij niet zo veel verschil te maken…. maar ik hoor graag als je andere ervaring of tips hebt

Ik ben al een tijdje op forums en heb voorbeelden gezien dat het werkte. Niet geschoten is altijd mis. 🙂

En je hebt het over 2G, niet elk netwerk blijft dat actief zenden. 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Palermo,

 

Zoals @ Friesian al zei zou je inderdaad een  simkaart van een andere provider kunnen proberen. Onze simkaarten zijn bedoeld voor in een mobiele telefoon zoals eerder is benoemd, maar een andere provider biedt wellicht iets anders aan.

Verder raad ik je dan aan om het te proberen bij een andere provider. Je kan het beste een goedkope prepaid simkaart aanschaffen dan kun je testen of het werkt en daarna altijd nog eventueel bundels aanschaffen als je die je nodig hebt.

 

Groetjes,

Tessanne 

 

Reputatie 6
Badge +6

Hoi palermo, 

Jammer dat het niet gelukt is! Hopelijk lukt het wel bij een andere provider :sweat_smile:

Kan ik je nog ergens anders mee helpen? 

Groetjes, 
Bas

Reputatie 4
Badge +4

Hey Palermo,

 

Wij staan voor je klaar als wij nog iets anders voor je kunnen doen 🎉

 

Groetjes,

Ouael

Reageer