Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actieprijzen zijn geldig tot en met 30 november 2020. Deze actievoorwaarden gelden voor verschillende bundels.

  • Als je tijdens de actieperiode (tot en met 30 november 2020) kiest voor een van de actiebundels, betaal je het bijbehorende bedrag tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Als je een nieuwe bestelling plaatst, betaal je aansluitkosten van € 14,99.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Beantwoord

Hoe stel ik mijn alarmsysteem in?

  • 7 november 2019
  • 23 reacties
  • 752 Bekeken

Ik gebruik een prepaidkaart voor een alarm dat alleen op 2G werkt, helaas krijg ik geen contact met het netwerk.. ik kan zelf niets veranderen aan de instellingen op het alarm apparaat, nog op de sim, wat te doen?

icon

Beste antwoord door Ron H 7 november 2019, 16:43

Heb je de sim pincode uitgeschakeld?
Dit kun je doen door middel van de simkaart tijdelijk in een mobiel te plaatsen.

Bekijk originele reactie

23 reacties

Reputatie 6
Badge +6

Heb je de sim pincode uitgeschakeld?
Dit kun je doen door middel van de simkaart tijdelijk in een mobiel te plaatsen.

Reputatie 7
Badge +10

Hoi Palermo,

Welkom op het Simyo Forum! 

Zonde dat je geen verbinding krijgt met het netwerk! Onze simkaarten zijn gemaakt voor mobiele telefoons. Maar doorgaans werken ze ook op andere apparaten. De tip van Ron zou goed kunnen werken, als je dat nog niet gedaan hebt. Onze simkaarten hebben standaard een pincode, maar omdat je die niet kunt invoeren in een alarmsysteem, kan de simkaart niet verbinden. Als je de simkaart eerst in een mobiel stopt en via die weg de pincode algeheel verwijdert, zou het moeten lukken. 

Laat je ons weten of dit werkt?

Groetjes,

Jihane

Hallo Ron en Jihane,

de simcode is al verwijderd, maar hij schijnt toch niet de 2G frequentie te pakken..

helaas is het niet mogelijk om op de simkaart alleen 2G tin te stellen, of zie ik iets over het hoofd..bedankt oor het mee denken

palermo

Hoi palermo.

 

Ik zou eens een andere provider (KPN netwerk) proberen. Bijvoorbeeld KPN Prepaid. 

Reputatie 7
Badge +5

Hoi Palermo,

 

Jammer dat het nog niet heeft gewerkt, maakt je simkaart wel verbinding met het netwerk wanneer je deze in een ander apparaat plaatst?

Gaat het om de simkaart met het nummer van je profiel? Ik zou graag je simkaart een reset willen geven, hiervoor moet het apparaat waar de simkaart in zit minimaal 15 minuten uit staan. Laat je me weten wanneer dat kan?

 

Groetjes,

Daisy

Hallo Daisy,

de simkaart maakt wel verbinding, maar pakt, waarschijnlijk 3 of 4G en ik kan dat niet aanpassen, als een reset een kans heeft zou dat mooi zijn, vanmiddag vanaf 12.00 uur zal ik de Sim in een telefoon plaatsen zodat we dat kunnen proberen, al vast bedankt 

mvg

palermo

Slim hè, ik zie dat het de bedoeling is dat uit staat… hij staat al een tijdje uit, dus een reset zou kunnen

mvg

palermo

Reputatie 6
Badge +4

Hoi Palermo,

 

Dat kan gebeuren natuurlijk, geen probleem! De reset is inmiddels in gang gezet dus vanaf nu mag de telefoon 15 minuten uitgeschakeld worden, als hij al uit staat is dat ook prima! Daarna kan de telefoon weer aangezet worden en zou je meteen kunnen testen of de reset heeft gewerkt.

 

Laat je even weten wat het resultaat is van de reset en van het plaatsen van de sim in een ander toestel? 

 

Groetjes,

Bas

 

 

Hallo Bas, de reset heeft helaas geen verandering teweeggebracht… maar bedankt voor het proberen

Reputatie 4
Badge +4

Hey Palermo,

 

Wat zuur dat het niet na de reset nog niet werkt. Onze simkaarten werken, zoals Jihane zei, buiten mobiele telefoons om niet altijd even goed. Ik durf daarom niet met zekerheid te zeggen wat er mis gaat. Zeker omdat de simkaart dus wel werkt in een andere mobiel.

Je kan kijken of een andere simkaart het wel doet in je alarmsysteem. Dan weten wij zeker dat er daar geen defect is.

 

Groetjes,

Ouael

Het alarm is al bij de leverancier geweest omdat ik dacht dat het defect was, mat het zit hem dus in de 2G frequentie, alleen daar werkt het op..

Hoi @palerno.

 

Jammer dat je geen gebruik wilt maken van mijn hulp. Maar als dat je keuze is heb ik dat te respecteren. 

Reputatie 6
Badge +6

Het alarm is al bij de leverancier geweest omdat ik dacht dat het defect was, mat het zit hem dus in de 2G frequentie, alleen daar werkt het op..


 

Neem aan dat de leverancier/fabrikant Wel een advies heeft in dit verhaal....

Hoi Ron H. 

 

Het komt voor dat dergelijke apparatuur wel wil werken met een andere simkaart. 

Hallo Friesland, ik wil gebruik maken van iedere hulp die ik kan krijgen, maar omdat Simyo gebruikt maakt van het Kpn netwerk lijkt het mij niet zo veel verschil te maken…. maar ik hoor graag als je andere ervaring of tips hebt

Ok, misschien dan toch maar een kpn kaart bestellen..

Reputatie 6
Badge +6

Hoi Ron H. 

 

Het komt voor dat dergelijke apparatuur wel wil werken met een andere simkaart. 


dat bedoelde ik ook😁

Hallo Friesland, ik wil gebruik maken van iedere hulp die ik kan krijgen, maar omdat Simyo gebruikt maakt van het Kpn netwerk lijkt het mij niet zo veel verschil te maken…. maar ik hoor graag als je andere ervaring of tips hebt

Ik ben al een tijdje op forums en heb voorbeelden gezien dat het werkte. Niet geschoten is altijd mis. 🙂

En je hebt het over 2G, niet elk netwerk blijft dat actief zenden. 

Reputatie 6
Badge +3

Hoi Palermo,

 

Zoals @ Friesian al zei zou je inderdaad een  simkaart van een andere provider kunnen proberen. Onze simkaarten zijn bedoeld voor in een mobiele telefoon zoals eerder is benoemd, maar een andere provider biedt wellicht iets anders aan.

Verder raad ik je dan aan om het te proberen bij een andere provider. Je kan het beste een goedkope prepaid simkaart aanschaffen dan kun je testen of het werkt en daarna altijd nog eventueel bundels aanschaffen als je die je nodig hebt.

 

Groetjes,

Tessanne 

 

Bedankt allemaal voor het mee denken en de tips, ga zeker een andere provider proberen

Reputatie 6
Badge +4

Hoi palermo, 

Jammer dat het niet gelukt is! Hopelijk lukt het wel bij een andere provider :sweat_smile:

Kan ik je nog ergens anders mee helpen? 

Groetjes, 
Bas

Nee Bas, bedankt

Reputatie 4
Badge +4

Hey Palermo,

 

Wij staan voor je klaar als wij nog iets anders voor je kunnen doen 🎉

 

Groetjes,

Ouael

Reageer