.

Beantwoord

Hoe kan ik telefonische overlast tegengaan?

  • 12 May 2018
  • 9 reacties
  • 614 Bekeken

Badge
Ik word al een tijdje gebeld door een anoniem nummer.
Eerst rond de zelfde tijd (tussen 16.00 en 18.00) op doordeweekse dagen.
Later ook overdag, en nu zelfs in het weekend.
Er word nooit iets gezegd maar ik hoor dat er iemand aan de lijn is.
Geen idee wie het is, want de enige plek waar ik mijn telefoon nummer achter heb gelaten is bij jullie,
en bij mijn familie, mijn artsen en baas.
Als die mij bellen zie ik altijd hun nummer in beeld.
Ik heb zelf nergens op internet of iets dergelijks mijn telefoon nummer achter gelaten, en ik ben heel voorzichtig met het delen van mijn gegevens omdat ik dat niet vertrouw.
Nu blijkt maar weer dat die angst niet voor niks is geweest.

Ik heb een tijdje terug contact op genomen met de chat van jullie klantenservice.
Daar werd me verteld dat ik nog vijf keer op moest nemen, ik hoefde niks te zeggen.
Dat heb ik gedaan, en nu wilde ik vandaag weer contact opnemen met de gegevens erbij.
Echter, bij de chat kreeg ik alleen een link naar het forum doorgestuurd en werd daarna niet meer gereageerd op mij, alsof de medewerker is vertrokken zonder dat te melden.
Die link die ik doorgestuurd kreeg heeft mij ook niet verder kunnen helpen.

Ik zag onder de chat ook een link "contactformulier" maar daar kon ik niet op drukken.
Dus vandaar dat ik nu een topic hier aan maak.
Hier onder de gegevens van mijn telefoon.
Als het nodig is kan ik ook de foto's erbij sturen.

25 april 2018, 16:10, inkomend gesprek 19 seconden.
26 april 2018, 15:52, inkomend gesprek 6 seconden.
02 mei 2018, 16:41, inkomend gesprek 26 seconden.
04 mei 2018, 13:16, inkomend gesprek 4 seconden.
12 mei 2018, 11:42, inkomend gesprek 4 seconden.

Ik zou graag het nummer willen weten dat mij belt, want ik wil aangifte doen bij de politie.
Zonder gegevens kan dat niet.
Het moet zo snel mogelijk stoppen want het beïnvloed mijn leven gigantisch.
Ik krijg nu al paniekaanvallen als ik mijn telefoon hoor gaan, of het nu iemand is die belt, of een wekker die af gaat.
Hopelijk heb ik hierbij genoeg informatie mee gestuurd en kunnen jullie mij zo snel mogelijk helpen.
Ik voeg geen tags toe, want ik weet niet wat tags zijn, jullie mogen dat wel eventueel doen.
icon

Beste antwoord door Els 14 May 2018, 14:13

Bekijk originele reactie

9 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Hoi Volcano26,

Ontzettend vervelend zeg, ik weet niet welk toestel je hebt maar op nieuwere Samsungs kan je anonieme oproepen blokkeren - icoon telefoon - 3 puntjes bovenaan - instellingen - nummers blokkeren - anonieme oproepen blokk. (schuifje verplaatsen).
Andere toestellen zullen wel een vergelijkbaar iets hebben. Ondersteunt jouw toestel dit niet dan kan je in de store Black List Plus downloaden.

Een moderator zal uiteraard nog reageren, met wat geluk ook in het weekend.
Reputatie 7
Badge +7
Nadeel van anonieme nummers blokkeren is dat je ook oproepen gaat missen die je niet wilt missen. Als je partner of zoiets met spoed in het ziekenhuis wordt opgenomen zal dat een anonieme oproep zijn.

Als je geen boze ex hebt oid zou je ook het nummer kunnen hebben van iemand die wel een boze ex heeft, en toen is gewisseld van nummer. Dat zou je ook kunnen overwegen.
Badge
Beste Franswon, bedankt voor je reactie.
Ik heb een hele oude Iphone, volgens mij de eerste met een '4' er achter.
ik heb al geprobeerd om zelf het nummer te blokkeren, dat was helaas niet mogelijk.
Dat ging alleen als er ook daadwerkelijk een nummer (cijfers) bij stond.

Best wimj12, ook bedankt voor je reactie.
Ik snap je reactie over ziekenhuis oproepen, daar had ik zelf ook even aan gedacht.
Ik word inderdaad ook wel eens anoniem gebeld door mijn arts van SEIN, maar dan krijg ik meteen iemand aan de lijn.
Die sturen ook altijd een mailtje als ze gebeld hebben, ter bevestiging, of als ze me niet hebben kunnen bereiken, zei zeggen dat ze me niet hebben gebeld.
Ik heb nooit een relatie gehad, dus een boze ex zal het ook niet zijn.
En dit nummer heb ik al 12 jaar, ik weet niet of het hiervoor van iemand anders geweest is.
Ik kreeg het nummer bij mijn eerste telefoon, een ouderwetse Nokia.
Het nummer heb ik mee kunnen nemen toen ik twee jaar geleden de Iphone van mijn broertje kon overnemen.
Wat je zegt, een ander nummer overwegen zou wel een idee zijn als het erger zou worden ja.

Ik wacht nog even af wat simyo er zelf van zegt.
Reputatie 7
Badge +9
Heb je al gekeken of Blacklist Plus voor jouw toestel beschikbaar is. Het is een heel flexibel programma. Eenvoudig te gebruiken.
Badge
Zojuist gekeken.
Er zijn inderdaad een aantal verschillende programma's te vinden.
Helaas allemaal vragen ze om een besturing systeem wat niet ondersteund word door mijn toestel.
Ze vragen om versie 9, 10, of 11.
Ik heb versie 7. Gaat helaas niet lukken.
Beste Volcano26

Wat je zegt, een ander nummer overwegen zou wel een idee zijn als het erger zou worden ja.

Voordeel is wel dat je je huidige nummer een tijd lang uit de lucht haalt, bijvoorbeeld 8 weken.
Je huidige nummer wordt dan minder interessant omdat er geen gehoor is.
Natuurlijk moet je dan wel de wijziging doorgeven aan de juiste instanties, mensen.

Bevalt het effect, zou je het kunnen houden.

Een ander ( prepaid ) nummer zou wel €5,- kosten maar de beslissing of dat zo is in jouw situatie is voor de moderator
Reputatie 5
Badge +5
Hoi Volcano26,

Welkom terug op het Forum! Wat ontzettend vervelend dat je steeds wordt lastiggevallen.

Uiteraard snap ik dat je graag wilt dat dit stopt, goed dat je de voorbeelden hebt doorgestuurd. Zojuist heb ik alle voorbeelden doorgezet naar KPN voor een onderzoek. De gebruiker van het telefoonnummer zal een waarschuwing ontvangen en wordt dringend verzocht de overlast te staken. Helaas mogen we het telefoonnummer of de identiteit van de gebruiker niet met je delen. Word je hierna nog lastig gevallen? Laat dit ons dan direct weten, dan kunnen we samen met de provider van de gebruiker verdere stappen ondernemen.

Natuurlijk kun je vanwege deze overlast al wel contact opnemen met de politie voor een aangifte of een melding. Dan zijn ze in ieder geval al op de hoogte van deze situatie.

Ook zou je er in het uiterste geval voor kunnen kiezen om een nieuw telefoonnummer te nemen op je aansluiting. Meer hierover lees je op deze pagina.
Zojuist heb ik je ook per e-mail bevestiging gestuurd van het onderzoek. Zodra er een update is, brengen we je uiteraard opnieuw op de hoogte.

Heb je hier nog vragen over?

@ Friesian, Franswon & Wimj12, bedankt voor jullie tips!

Groetjes,
Els
Badge
Hoi Els, hartstikke bedankt voor de reactie, en de mail.
Ik hoop dat het nu inderdaad zal stoppen. Afwachten maar.
Ik blijf contact met jullie houden tot alles rond is.
Iedereen bedankt voor de hulp.
Reputatie 5
Badge +5
Hoi Volcano26,

Ook van onze kant kan ik je een update geven. We hebben een reactie ontvangen vanuit KPN, naar aanleiding van het onderzoek.

De uitkomst hiervan heb ik je zojuist per e-mail toegestuurd. Heb je dit bericht ontvangen?

Groetjes,
Els

Reageer