.

Beantwoord

Hoe kan het dat mijn smsjes niet aankomen?


Ik heb smsjes verstuurd en die zijn ook van mijn prepaid bedrag afgeschreven, de beoogde ontvanger heeft ze niet ontvangen.
icon

Beste antwoord door Sean 11 March 2016, 11:40

Bekijk originele reactie

10 reacties

Hu?
Reputatie 7
Badge +9
De oplossing moet aan de kant van de ontvanger gezocht worden. Als je het juiste nummer hebt ingetoetst dan kun je er verder weinig aan doen. Zijn het alleen jouw sms'jes die niet aankomen, of ook die van anderen?
Reputatie 5
Badge +8
Hoi Tejo,

Welkom op het Simyo forum.

Wat vreemd dat jouw sms-berichten niet zijn aangekomen.

Stuurde je deze berichten steeds naar dezelfde persoon?

Ik zie dat er drie berichten naar 0653131313 zijn verstuurd. Dit is het nummer van de berichtencentrale. Alle sms-berichten worden via deze centrale verzonden. Op het moment dat de provider van de ontvangende partij het bericht niet aflevert, komt het bericht niet verder dan de berichtencentrale en zie jij dit nummer tussen je verbruik staan.

Je kunt voor de zekerheid controleren of het nummer van de ontvanger goed in jouw telefoon staat. Als het nummer klopt wil ik de ontvanger adviseren om contact op te nemen met zijn of haar provider om na te gaan waarom jouw berichten niet aankomen.

Laat je het weten als hierover nog onduidelijkheden zijn?

Groetjes,
Sean

@Scotsman bedankt voor het meedenken!
Bedankt voor je reactie. De ontvanger heeft ook simyo als provider, het nummer is 06********.
Reputatie 5
Badge +9
Hoi tejo,

Wat vervelend zeg!

Kan de ontvanger wel sms'jes van andere personen ontvangen? Zo ja, probeer het dan nog eens. Misschien was de ontvanger op dat moment in een gebied waar er geen bereik was. Je hebt dan best kans dat hij nu wel een sms van je kan ontvangen.

Groetjes Caspar
Ja het om een huisgenoot. Was in de buurt. Ik vind het vreemd. Ik voel me bestolen, want er wordt wel afgeschreven, ook als is het een klein bedrag.. En nog erger wanneer ik zou moten vertrouwen op een sms'je kan ik dat niet meer. Sorry maar de antwoorden die ik krijg vind ik erg algemeen.en ombevredigend.
Reputatie 7
Badge +9
Je hebt kennelijk nog niet geprobeerd het nummer met de hand in te toetsten, je hebt namelijk nog niet bevestigd dat het nummer van de ontvanger van die sms correct staat opgeslagen op jouw telefoon.
We weten ook nog steeds niet of alleen jouw sms'jes niet ontvangen worden, of dat geen enkele sms wordt ontvangen.
Een laatste vraag is of jouw sms'jes naar andere mobiele nummers wel aankomen.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Tejo,

Zoals Scotsman aangeeft, missen we nog best veel informatie waardoor we niet precies weten waar het probleem vandaan komt. Zou je onderstaande vragen alsnog kunnen beantwoorden zodat we je beter kunnen helpen.

- Ontvangen andere contacten wel sms'jes?
- Ontvangt jouw huisgenoot alleen geen sms'jes van jou?

Alvast bedankt.

@Scotsman, bedankt voor je hulp :D

Groetjes,
Angela
Dank je voor alle moeite. Ik ben zelf achter het probleem gekomen. Ik antwoordde via de al ontvangen en verstuurde berichtjes. Dus niet vanuit mijn contacten. Omdat ik vaak in het buitenland verblijf staan alle telefoonnummers genoteerd met +31. Bij de berichten bleek de + vóór 31 weg te zijn gevallen. Daarom werden de berichtjes niet ontvangen, want ik stuurde naar 316.......... en dat is een niet bestaand nummer.. Waardoor de + wegvalt weet ik niet, want bij contacten staat het er wel en als ik vandaar uit een berichtje verzend komt het wel aan. Excuses dat ik dat niet eerder opmerkte.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Tejo,

Wat goed dat je hier achter bent gekomen! Ik had hier eerlijk gezegd zelf niet zo 1,2,3 aan gedacht. Bij deze wil ik je dan ook bedanken dat je dit met ons deelt op het forum. Mochten we dit nog een tegenkomen, kunnen we dit gelijk laten controleren.

Voor jou is het nu in ieder geval duidelijk 🙂 Graag gedaan natuurlijk namens ons allemaal. We hebben graag met je meegedacht. Mocht je nog andere vragen hebben, laat je het dan weten?

Groetjes,
Angela

Reageer