.

Beantwoord

Geen verbinding met netwerk, wat nu?

  • 15 September 2022
  • 1 reactie
  • 66 Bekeken

Hallo Simyo,

Ik heb een e-sim en zit momenteel in het buitenland. Helaas biedt Simyo geen mogelijkheid om internet in Zone 2/3 uit te zetten, en aangezien ik een tijdje rond het grensgebied zat heb ik, op advies van jullie, gekozen voor het handmatig selecteren van een mobiel netwerk. Dit leek even goed te gaan, maar helaas kan ik sinds een aantal dagen helemaal geen verbinding meer maken met een netwerk. Niet automatisch, niet handmatig. Alle instelling zijn herhaaldelijk gecontroleerd, telefoon is meermaals opnieuw opgestart. 
Enkel wanneer ik ‘Internetten in het buitenland’ aanzet (wat ik dus niet wil) wordt er verbinding gemaakt met een netwerk. Het lijkt mij dat ik toch op zijn minst zou moeten kunnen bellen - je weet nooit wanneer het nodig is. 
Wat nu? Kunnen jullie wellicht mijn Simkaart resetten?

Overigens heeft mijn partner exact dezelfde instellingen als ik, en bij hem wordt er wel verbinding gemaakt met een netwerk. Vreemd.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

icon

Beste antwoord door Roeqajja 15 September 2022, 12:34

Bekijk originele reactie

1 reactie

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @NoortjeK,

Bedankt voor je bericht. Wat lastig dat je geen netwerkverbinding hebt! Het zou inderdaad niet zo moeten zijn dat je alleen netwerkverbinding hebt als je de optie “internet in het buitenland” aan hebt staan. Ik wil graag je simkaart voor je resetten! Hiermee maakt je simkaart opnieuw verbinding met het netwerk, dit helpt vaak. Zou je mij een privébericht kunnen sturen met je 06-nummer en persoonlijke gegevens? Dan pak ik je aansluiting er even bij.

Groetjes,
Roeqajja

Reageer