.

Beantwoord

Geen service met mijn iPhone

  • 23 September 2013
  • 9 reacties
  • 1483 Bekeken

Ik ben afgelopen week overgestapt van t-Mobile naar Simyo in de veronderstelling dat ik via het KPN netwerk beter bereik zou hebben. Bij t-Mobile viel de verbinding regelmatig weg. Helaas doet bij Simyo zich hetzelfde probleem voor. Van het ene op het andere moment valt de verbinding van 4 streepjes naar 'Geen service'. Daarna herstelt het wel weer maar als je aan het bellen bent is de verbinding dus wel verbroken. Wat kan ik hieraan doen? Ik heb een iPhone 4S. Ik heb al een andere iPhone geprobeerd maar daarmee hetzelfde probleem.
icon

Beste antwoord door Alex 24 September 2013, 16:15

Bekijk originele reactie

9 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum Hermien Haar,

Jammer dat Simyo tot nu toe geen beter bereik biedt. Daarom ben ik benieuwd of je dit op een bepaalde plek of op meerdere plekken ervaart. En valt het bereik weg als je binnen bent of buiten? Mocht je dit op dezelfde plek ervaren wil ik je vragen de postcode van de plek door te geven.

Ik ga graag even in gesprek met onze technische dienst om na te gaan wat de oorzaak kan zijn. Kan je mij ook even laten weten welk type iPhone je nog meer hebt geprobeerd?

Groetjes,

Alex
Welkom op het forum Hermien Haar,

Jammer dat Simyo tot nu toe geen beter bereik biedt. Daarom ben ik benieuwd of je dit op een bepaalde plek of op meerdere plekken ervaart. En valt het bereik weg als je binnen bent of buiten? Mocht je dit op dezelfde plek ervaren wil ik je vragen de postcode van de plek door te geven.

Ik ga graag even in gesprek met onze technische dienst om na te gaan wat de oorzaak kan zijn. Kan je mij ook even laten weten welk type iPhone je nog meer hebt geprobeerd?

Groetjes,

Alex


Hallo Alex,

Ik heb de iPhone 4 en de iPhone 4s gebruikt. Bij beide viel het netwerk regelmatig weg. Ook als ik niet aan het bellen ben. Op mijn werk heb ik wel goed bereik (9411 PX). Mijn postcode is 7921 XA.
Badge +6
Hallo Alex,

Ik heb de iPhone 4 en de iPhone 4s gebruikt. Bij beide viel het netwerk regelmatig weg. Ook als ik niet aan het bellen ben. Op mijn werk heb ik wel goed bereik (9411 PX). Mijn postcode is 7921 XA.


Hoi Hermien Haar,

Ik heb een postcode check voor je laten de 3G dekking is niet goed op je postcode. Ik raad je aan het 3G op je toestel uit te zetten. Mocht je thuis over WIFI beschikken dan kan je op die manier gebruik maken van het internet.
Hallo Alex,

Ik heb de iPhone 4 en de iPhone 4s gebruikt. Bij beide viel het netwerk regelmatig weg. Ook als ik niet aan het bellen ben. Op mijn werk heb ik wel goed bereik (9411 PX). Mijn postcode is 7921 XA.


Hoi Hermien Haar,

Ik heb een postcode check voor je laten de 3G dekking is niet goed op je postcode. Ik raad je aan het 3G op je toestel uit te zetten. Mocht je thuis over WIFI beschikken dan kan je op die manier gebruik maken van het internet.


Het gaat niet om internet, dat kan ik inderdaad wel met wifi gebruiken. Het gaat juist om het telefoneren! Tijdens ieder gesprek valt de verbinding weg en kan ik de persoon die ik aan de lijn heb opnieuw gaan bellen. 
Kan het uitzetten van 3G een betere belverbinding opleveren en zo ja hoe dan ik dan op de iPhone5?
Reputatie 7
Badge +9
Ik heb even op mijn iPhone 5 gekeken maar ik zie geen mogelijkheid om 3G uit te zetten.
Reputatie 5
Badge +11
Ik heb even op mijn iPhone 5 gekeken maar ik zie geen mogelijkheid om 3G uit te zetten.

Bij mijn 4S met iOS7 kan ik in Instellingen > Mobiel netwerk, bij 'Schakel 3G in' het schuifje uit- en aanzetten. Kan dat bij de 5 niet??
Reputatie 7
Badge +9
Bij mijn 4S met iOS7 kan ik in Instellingen > Mobiel netwerk, bij 'Schakel 3G in' het schuifje uit- en aanzetten. Kan dat bij de 5 niet??

Er is op mijn Engelstalige iPhone 5 geen 3G aan/uit schakelaar maar onder Settings > Cellular is wel een schuifje "Cellular Data" dat aan of uitgezet kan worden. Misschien dat dit hetzelfde is als de "3G" schakelaar op de 4S hoewel Cellular Data een veel ruimer begrip is dan 3G (er zijn nl. meer manieren om van het mobiele netwerk gebruik te maken dan via 3G). Door Cellular Data op de iPhone 5 uit te zetten vervalt elke mogelijkheid om een dataverbinding met het mobiele netwerk te maken, dus niet alleen via 3G. Maar je kan dan nog wel gewoon bellen.

Ik weet overigens geen oplossing voor Hermien Haar's probleem! :( Sorry.
Reputatie 7
Badge +9
Ik heb even op mijn iPhone 5 gekeken maar ik zie geen mogelijkheid om 3G uit te zetten.

Uhm...ik geloof dat dat ook verdwenen is na de update naar iOS 7. Meen dat ergens gelezen te hebben. 
Man..die lui bij Appleflap denken over sommige dingen echt niet goed na. Eerst verdween het groene batterijtje, daarna het stekkersymbooltje en nu dit weer.
Tijd om over te stappen...:p
Badge +6
Het gaat niet om internet, dat kan ik inderdaad wel met wifi gebruiken. Het gaat juist om het telefoneren! Tijdens ieder gesprek valt de verbinding weg en kan ik de persoon die ik aan de lijn heb opnieuw gaan bellen. 
Kan het uitzetten van 3G een betere belverbinding opleveren en zo ja hoe dan ik dan op de iPhone5?


Hoi Hermien Haar,

Ik raad je aan om contact op te nemen met Apple wellicht kunnen zij je hiermee helpen.

@ Scotsman en De Leon bedankt voor het meedenken.

Reageer